Βασική νομοθετική στόχευση του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο αποτέλεσε η έγκριση Γενικής Προσέγγισης στον κανονισμό για την κατανομή της σιδηροδρομικής χωρητικότητας στο δίκτυο της ΕΕ.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «δεν αρκεί απλά να κατασκευάζουμε σιδηρόδρομο και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας. Χρειάζεται να το διαχειριζόμαστε ορθολογικά, δίνοντας δικαιώματα χρήσης στη βάση κοινών κριτηρίων και συντονισμένα σε επίπεδο ΕΕ, με γνώμονα τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την ανεμπόδιστη, οικονομικά αποδοτική και αποτελεσματική χρήση του για επιβάτες και αγαθά».
Μπορούν τα τρένα να ανταγωνιστούν τις φθηνές αεροπορικές;
«Στην προσπάθεια αυτή δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω: μιλάμε για δίκτυο και όχι για διάδρομο. Κατά συνέπεια, οι ιδιαιτερότητες των κρατών – μελών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, και κυρίως, η διασυνοριακότητα με τρίτες χώρες, καθώς και η κατάσταση του δικτύου, δίνοντας ικανοποιητικό χρονικό ορίζοντα προσαρμογής», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Ωστόσο, ιδιαίτερης σημασίας αναδείχθηκε η συζήτηση κατά το γεύμα εργασίας με αντικείμενο τις προτεραιότητες της επόμενης Ευρωπαϊκής Κοινοβουλευτικής Περιόδου, σε όρους πολιτικής μεταφορών, νομοθετημάτων στον τομέα και επενδύσεων που θα απαιτηθούν.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως: «Σαφώς και αναμένουμε να ολοκληρωθούν τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες που έλαβαν έγκριση στο επίπεδο του Συμβουλίου Υπουργών. Ωστόσο, οφείλουμε να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανθεκτικότητα των υποδομών. Η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ θα πρέπει να ακολουθεί αυτή τη λογική, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια και η αδιάλειπτη παρουσία τους. Η ΕΕ χρειάζεται να σχεδιάσει και να νομοθετήσει ειδικούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς που θα εγγυώνται την αντιμετώπιση των κρίσεων από τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής, άμεσα και αποτελεσματικά, με επαρκείς πόρους. Ωστόσο, δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στις κρίσεις και στις φυσικές καταστροφές. Απαιτείται να ενσκήψουμε στην καθημερινότητα των πολιτών. Πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τη λογική της «κινητικότητας ως υπηρεσία» πρέπει να ενισχυθούν, προκειμένου να βελτιωθούν η αποδοτικότητα του συστήματος μεταφορών και η ποιότητα του περιβάλλοντος. Οι μεταφορές πρέπει να γίνουν προσιτές και προσβάσιμες για όλους τους πολίτες. Δεν αρκεί ωστόσο ο εθνικός και ο Ευρωπαϊκός προϋπολογισμός. Συνέργειες και συμπληρωματικότητα ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων, καινοτόμοι μηχανισμοί που συνδυάζουν στο σχήμα και δανεισμό, πρέπει να ενισχυθούν και να αξιοποιηθούν».
Τέλος, στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία πραγματοποίησης διμερών συναντήσεων όπου προέβαλε τις θέσεις της χώρας, ενώ αντάλλαξε απόψεις με τον Ούγγρο Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Nándor Csepreghy, με τη συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, αναφορικά με τις προτεραιότητες της επικείμενης Προεδρίας της Ουγγαρίας.
Latest News
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στις μηνυτήριες αναφορές πετά τη μπάλα ο Σταϊκούρας για τα θέματα ασφάλειας
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Ο κ. Σταικούρας έχει ήδη καταθέσει από τον περασμένο Απρίλιο δύο μηνυτήριες αναφορές στη δικαιοσύνη
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Ταχιάος: Πριν τις 30 Νοεμβρίου οι πιστοποιήσεις για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε πως θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου
ΕΥΔΑΠ καλεί ΔΕΗ για μονάδα αφαλάτωσης στο Λαύριο – Τι συζητούν Σαχίνης με Στάσση
Έτοιμη η μελέτη της ΕΥΔΑΠ που προβλέπει τη μεταφορά νερού από τα Κρεμαστά για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην Αττική – Τα σχέδια για αφαλατώσεις
Πώς εξελίσσονται τα έργα των ΑΚΤΩΡ και Intrakat στον ΒΟΑΚ
Η ΑΚΤΩΡ έχει αναλάβει το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και η Intrakat συμμετέχει στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις για το τμήμα Χερσονήσου - Νεάπολης
ΤΕΡΝΑ: Με ταχείς ρυθμούς η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου
Παρά τις αντιξοότητες η ΤΕΡΝΑ προχωρά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου εντός των χρονοδιαγραμμάτων
Σταϊκούρας για ΒΟΑΚ: Τα έργα έχουν ξεκινήσει και υπάρχει πρόοδος
Ο κ. Σταϊκούρας επιθεώρησε τα έργα στον ΒΟΑΚ, συνομίλησε με τοπικούς φορείς και έκανε λόγο για γρήγορες διαδικασίες που θα γίνουν
Διεθνής πιστοποίηση του αρδευτικού έργου του ΤΟΕΒ Ταυρωπού από το Infra-Fastlabel
Κώστας Τσιάρας: Η δημιουργία σύγχρονων υποδομών αποτελεί την πιο αποδοτική επένδυση για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα
Lamda: Έπεσαν οι υπογραφές για το Retail Park της Trade Estate - Στα 31 εκατ. το αντίτιμο
Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε 75 εκατ. ευρώ
Νέα έργα ανάπλασης μέσω Πράσινου Ταμείου - Ολοκληρώνεται η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ανάπλασης από το πράσινο Ταμείο που φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τη φυσιογνωμία του κέντρου της Θεσσαλονίκης