Τον κώδωνα του κινδύνου για τις τιμές και τις αποφάσεις για τα επιτόκια κρούει το «γεράκι» της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, προειδοποιώντας ότι η «επιμονή» του πληθωρισμού έχει υπολογιστεί εσφαλμένα. «Πιστεύω πραγματικά ότι υποτιμάται πόσο επίμονος είναι ο πληθωρισμός», ανέφερε σε συνέντευξή του στην LT Pulso της Χιλής.
Ο Αυστριακός κεντρικός τραπεζίτης, ήταν ο μόνος που διεφώνησε με τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ τον Ιούνιο, κάτι που ο Χόλτσμαν έκτοτε δικαιολογεί λέγοντας ότι μια πολιτική που εξαρτάται από τα δεδομένα πρέπει να ακολουθεί τα σήματα από τα εισερχόμενα οικονομικά δεδομένα.
Ο Χόλτσμαν επισκέφθηκε το Σαντιάγο αυτή την εβδομάδα για να παρακολουθήσει μια συζήτηση για τη νομισματική πολιτική στο Καθολικό Πανεπιστήμιο της Χιλής.
Επιτόκια: Euro, Σουίφτ και Ολυμπιακοί κρίνουν τις αποφάσεις της Λαγκάρντ
Οι δύο επιλογές για τα επιτόκια
«Έχουμε δύο κύριες πιθανότητες για κίνηση και λάθη: κινούμαστε πολύ νωρίς ή κινούμαστε πολύ αργά», τόνισε χαρακτηριστικά ο Χόλτσμαν στην LT Pulso. «Και το ερώτημα είναι ποιοι κίνδυνοι εμπεριέχονται και η αίσθησή μου είναι ότι η κίνηση πολύ νωρίς δημιουργεί μεγαλύτερους κινδύνους από το να κινηθεί κανείς πολύ αργά».
Η πολύ αργή μείωση των επιτοκίων «μπορεί να δημιουργήσει έναν προσωρινό, κάπως χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «αν κινηθούμε πολύ γρήγορα και στη συνέχεια δημιουργηθεί νέος πληθωρισμός, τότε πιθανότατα θα πρέπει να αυξήσουμε και πάλι τα επιτόκια».
«Αυτό δημιουργεί πολύ περισσότερο θόρυβο και αρνητικές επιπτώσεις στο σύστημα», επεσήμανε.
Κληθείς να σχολιάσει την απόκλιση που παρατηρείται με την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ – η οποία αναμένεται να αρχίσει να μειώνει τα επιτόκια αργότερα φέτος, ο κ. Χόλτσμαν απάντησε: «Μια μεγαλύτερη διαφορά 0,25% σε σχέση με το επιτόκιο της Fed δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα», είπε, επαναλαμβάνοντας προηγούμενα σχόλια. «Αλλά αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσαμε να έχουμε άλλες τρεις κινήσεις πριν κινηθεί η Fed, αυτό δημιουργεί πολύ μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ μας και των ΗΠΑ και τότε είναι πολύ πιθανό να έχει επιπτώσεις στη συναλλαγματική ισοτιμία και, ως αποτέλεσμα, στον ρυθμό πληθωρισμού».
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους