Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια για να χρηματοδοτήσουν το κόστος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε o CEO της ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, IAG. Μιλώντας στους Financial Times, ο Λουίς Γκαλέγκο είπε ότι η μετάβαση σε καθαρότερα, πιο ακριβά βιώσιμα καύσιμα θα έχει «μεγάλο αντίκτυπο» στον κλάδο και θα αποτρέψει ορισμένους ανθρώπους από το να ταξιδεύουν με αεροπλάνο.
«Οι πτήσεις θα γίνουν πιο ακριβές. Αυτό είναι ένα ζήτημα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα για να το μετριάσουμε, αλλά θα έχει αντίκτυπο στη ζήτηση», δήλωσε και πρόσθεσε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές λόγω των αυστηρών στόχων του μπλοκ για μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι οποίοι περιλαμβάνουν την απαίτηση το 6% των καυσίμων των αεροσκαφών να προέρχεται από βιώσιμες πηγές μέχρι το 2030.
Το top10 των καλύτερων αεροπορικών του κόσμου – Ασιατική κυριαρχία
«Συμφωνούμε με την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα… αλλά νομίζω ότι πρέπει να το κάνουμε με συνεπή τρόπο παγκοσμίως για να μην θέσουμε σε κίνδυνο τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές», δήλωσε ο Γκαλέγκο. Το βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μια σειρά μη ορυκτών καυσίμων, από απόβλητα μαγειρικών ελαίων έως καλλιέργειες και μπορούν να εκπέμψουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά.
Όμως λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων πέρυσι ήταν από βιώσιμες πηγές και είναι πολύ πιο ακριβό από το καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών. Η ίδια η IAG χρησιμοποίησε πέρυσι το 12% του παγκόσμιου SAF στις πέντε αεροπορικές της εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται η British Airways, η Iberia και η Aer Lingus.
Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν περισσότερη κυβερνητική στήριξη στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ για να αυξηθεί η προσφορά SAF και να μειωθεί το κόστος για τους καταναλωτές. «Η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχουμε αρκετά SAF και αυτά που έχουμε είναι πολύ ακριβά», δήλωσε ο Γκαλέγκο.
Τόνισε επίσης το αυξανόμενο κόστος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, καθώς μειώνονται τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες. Τον περασμένο μήνα, η Lufthansa έγινε μία από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που ανακοίνωσαν πρόσθετη επιβάρυνση στα εισιτήρια για τη χρηματοδότηση καθαρότερων καυσίμων και την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.
Latest News
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα
Σκληρό πόκερ Μελόνι και Stellantis για αύξηση παραγωγής της Fiat στην Ιταλία
Η επαναπροσέγγιση μεταξύ των δύο πλευρών δημιουργεί νέες ελπίδες για την αυτοκινητοβιομηχανία Fiat και τους εργαζόμενους
«Πράσινο φως» για το deal των 16,5 δισ. δολ. στα φάρμακα αδυνατίσματος ανάμεσα σε Novo Holdings και Catalent
Η «προίκα» της συμφωνίας της Novo Holding με την Catalent είναι τρία εργοστάσια σε Ιταλία, Βέλγιο και Ηνωμένες Πολιτείες
Αμερικανικό δικαστήριο απορρίπτει αίτημα της TikTok - Η «κλεψύδρα» τελειώνει στις 19/1
Σύμφωνα με το νόμο το TikTok θα απαγορευτεί εκτός αν η κινεζική ByteDance το εκποιήσει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου
Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εγκαταλείπουν τα φτωχά κράτη - Ακόμα και οι διασώσεις γίνονται... ακριβές
Η Παγκόσμια Τράπεζα έχει μείνει πίσω πλέον από την Κίνα που εμφανίζεται ως ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον αναπτυσσόμενο κόσμο
Τέλος οι προσλήψεις στην Klarna, τον λόγο έχει η... τεχνητή νοημοσύνη
O CEO της Klarna θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει όλες τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στην εταιρεία
Baykar: Συμφωνίες εξαγωγής UAV με 34 χώρες για την τουρκική βιομηχανία
Το 2023, το 90% των εσόδων της Baykar προήλθε από τις ξένες αγορές - Οι εξαγωγές της εταιρείας έφρασαν τα 1,8 δισ. δολάρια
«Μαχαιριά« της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού - Τι εκτιμά η DW
Η μείωση του δημόσιου χρέους αποτελεί «στόχο ζωής» για τον Μπαϊρού, αλλά και ο Moody's μάλλον δεν πιστεύει ότι θα την επιτύχει άμεσα
Βρετανία: H Ριβς μιλά για επανεκκίνηση των σχέσεων με την ΕΕ
Επαγγελματιες απο διάφορους τομείς στη Βρετανία ελπίζουν ότι η προσπάθεια της κυβέρνησης θα οδηγήσει σε καλύτερες συνθήκες το εμπόριο με την ΕΕ