Οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη θα αναγκαστούν να αυξήσουν τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια για να χρηματοδοτήσουν το κόστος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε o CEO της ιδιοκτήτριας εταιρείας της British Airways, IAG. Μιλώντας στους Financial Times, ο Λουίς Γκαλέγκο είπε ότι η μετάβαση σε καθαρότερα, πιο ακριβά βιώσιμα καύσιμα θα έχει «μεγάλο αντίκτυπο» στον κλάδο και θα αποτρέψει ορισμένους ανθρώπους από το να ταξιδεύουν με αεροπλάνο.

«Οι πτήσεις θα γίνουν πιο ακριβές. Αυτό είναι ένα ζήτημα, προσπαθούμε να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα για να το μετριάσουμε, αλλά θα έχει αντίκτυπο στη ζήτηση», δήλωσε και πρόσθεσε ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να γίνουν λιγότερο ανταγωνιστικές λόγω των αυστηρών στόχων του μπλοκ για μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι οποίοι περιλαμβάνουν την απαίτηση το 6% των καυσίμων των αεροσκαφών να προέρχεται από βιώσιμες πηγές μέχρι το 2030.

Το top10 των καλύτερων αεροπορικών του κόσμου – Ασιατική κυριαρχία

«Συμφωνούμε με την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα… αλλά νομίζω ότι πρέπει να το κάνουμε με συνεπή τρόπο παγκοσμίως για να μην θέσουμε σε κίνδυνο τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές», δήλωσε ο Γκαλέγκο. Το βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) παράγονται από μια σειρά μη ορυκτών καυσίμων, από απόβλητα μαγειρικών ελαίων έως καλλιέργειες και μπορούν να εκπέμψουν 70% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα παραδοσιακά.

Όμως λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης αεροπορικών καυσίμων πέρυσι ήταν από βιώσιμες πηγές και είναι πολύ πιο ακριβό από το καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών. Η ίδια η IAG χρησιμοποίησε πέρυσι το 12% του παγκόσμιου SAF στις πέντε αεροπορικές της εταιρείες, στις οποίες περιλαμβάνονται η British Airways, η Iberia και η Aer Lingus.

Αεροπορικά

Οι αεροπορικές εταιρείες ζήτησαν περισσότερη κυβερνητική στήριξη στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ για να αυξηθεί η προσφορά SAF και να μειωθεί το κόστος για τους καταναλωτές. «Η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχουμε αρκετά SAF και αυτά που έχουμε είναι πολύ ακριβά», δήλωσε ο Γκαλέγκο.

Τόνισε επίσης το αυξανόμενο κόστος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, καθώς μειώνονται τα δωρεάν δικαιώματα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες. Τον περασμένο μήνα, η Lufthansa έγινε μία από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες που ανακοίνωσαν πρόσθετη επιβάρυνση στα εισιτήρια για τη χρηματοδότηση καθαρότερων καυσίμων και την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή