Αύξηση κατά 21% στον αριθμό των εργαζομένων στον κλάδο τουρισμού και ξενοδοχείων προβλέπουν για το επόμενο διάστημα οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο πιστοποιώντας θετική αναπτυξιακή πορεία στην οποία βρίσκεται ο τουρισμός στη χώρα μας.
Σαφής είναι η πρόθεση των επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου να προσφέρουν πιο ελκυστικές οικονομικές αποδοχές προκειμένου να προσελκύσουν το κατάλληλο προσωπικό.
Το 76% σχεδιάζει να αυξήσει τα μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του, το 20% θα διατηρήσει τους μισθούς στα ίδια επίπεδα, ενώ καμία από τις ερωτηθείσες εταιρείες δεν σχεδιάζει μείωση μισθών.
Εισπρακτικά μέτρα με πολλές ασάφειες – Τι λέει ο κλάδος για τα τέλη κρουαζιέρας
Τι αναφέρει νέα έρευνα
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Randstad στην οποία απάντησαν 105 στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων, το 77% των επιχειρήσεων πρόκειται να προχωρήσει σε προσλήψεις λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, το 73% λόγω της επιχειρηματικής ανάπτυξης, ενώ το 32% επενδύει στην ενίσχυση του εργατικού δυναμικού για την κάλυψη αναγκών σε σύγχρονες δεξιότητες.
Όσον αφορά τα μελλοντικά σχέδια των επιχειρήσεων, το 71% προβλέπει σταθερότητα στον αριθμό των εργαζομένων, ενώ μόνο το 3% εξετάζει ενδεχόμενες μειώσεις.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας για το 2024, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι έχουν αυξημένες απαιτήσεις, αναζητώντας καλύτερες οικονομικές απολαβές, ευνοϊκότερες συνθήκες εργασίας και υψηλότερη ποιότητα ζωής.
Από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις κατά τη διαδικασία στελέχωσης των επιχειρήσεων είναι η περιορισμένη εργασιακή εμπειρία και οι εξειδικευμένες δεξιότητες. Το 82% των επιχειρήσεων αναφέρει κυρίως τις μη ρεαλιστικές μισθολογικές προσδοκίες ως κυρίαρχο εμπόδιο και το 67% την έλλειψη κλαδικής εργασιακής εμπειρίας.
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις
Κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού και των ξενοδοχείων παραμένει η διατήρηση της δέσμευσης και αφοσίωσης των εργαζομένων (65%), ενώ ακολουθεί η προσέλκυση ταλέντων (62%) και η εύρεση κατάλληλων ταλέντων από την εγχώρια αγορά εργασίας (57%).
Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι επιχειρήσεις εστιάζουν στη βελτίωση των μισθών (81%) – σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με πέρσι – προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης (63%), ενώ ταυτόχρονα αναζητούν ταλέντα από τη διεθνή αγορά εργασίας (34%), παρέχοντας παράλληλα εξατομικευμένα πακέτα παροχών (34%).
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι εταιρείες στον κλάδο του τουρισμού και των ξενοδοχείων εστιάζουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα (78%), τις επιπρόσθετες του μισθού παροχές (37%) και τη γονική άδεια με αποδοχές (30%).
Αναφορικά με τις οικονομικές παροχές, οι επιχειρήσεις προσφέρουν, ανάμεσα σε πολλές άλλες, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, μπόνους απόδοσης, καθώς και επισιτιστικά κουπόνια.
Η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους
Τέλος διερευνώντας τους λόγους που αποχωρούν οι εργαζόμενοι η έρευνα ανέδειξε τα εξής: Το 59% των εργαζομένων εγκαταλείπει την τρέχουσα θέση εργασίας του με σκοπό να λάβει υψηλότερες οικονομικές αποδοχές ή πιο ευνοϊκές συνθήκες εργασίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει ο αυξημένος φόρτος εργασίας (52%) αλλά και η επιθυμία αλλαγής επαγγελματικής πορείας (42%).
Επιπλέον, η έλλειψη ταύτισης με την κουλτούρα της εταιρείας (39%) και η αναζήτηση μεγαλύτερης ευελιξίας στο ωράριο (30%) συμβάλλουν στην απόφαση των εργαζομένων να αποχωρήσουν από την τρέχουσα θέση εργασίας τους.
Latest News
Β. Σπανάκης: Πώς ο τουρισμός ενισχύει τους δήμους έναντι της κλιματικής αλλαγής
Τα έσοδα από το «Τέλος Ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση »ανέρχονται στο ποσό των 186 εκατ. ευρώ
Ελλάδα «ψηφίζουν» οι Βρετανοί για διακοπές
Η Ελλάδα κυριαρχεί στις προτιμήσεις των Βρετανών ταξιδιωτών
Νέες πτήσεις απο τη United Airlines απο την Αθήνα για τις ΗΠΑ το 2025
Η United Airlines αυξάνει από 7 σε 10 τις εβδομαδιαίες πτήσεις της προς Νέα Υόρκη - Αύξηση 30% στις προσφερόμενες θέσεις
Ποιοι είναι οι top τουριστικοί προορισμοί στην Ευρώπη - Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]
Περίπου 6 στους 10 ερωτηθέντες σχεδιάζουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το Σεπτέμβριο – Δεκέμβριο του 2024 - Το 40% σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη
Πρώτη «πτήση» για τη διυπουργική επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού
Η Επιτροπή έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού
Τρίτη φάση εργασιών της Fraport - Ποια αεροδρόμια και πότε θα κλείσουν
Η διακοπή της λειτουργίας των διαδρόμων είναι απολύτως απαραίτητη, λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας των έργων της Fraport
«Ομοβροντία» ξενοδόχων κατά της υπερφορολόγησης - Υπονομεύει τον ελληνικό τουρισμό
Κατά όσων πλήττουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού μίλησαν οι ξενοδόχοι από τη Ζάκυνθο
Εγκαίνια για την νέα επένδυση της Hellenic Properties στο κέντρο του Πειραιά
Το νέο design hotel 33 δωματίων της Hellenic Properties θα διαχειρίζεται η Santikos Collection
Αυλαία για το Παρατηρητήριο Παράκτιου και Θαλάσσιου Τουρισμού
Διεθνής πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού για τη μέτρηση και παρακολούθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με έμφαση στις παράκτιες περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου
Επένδυση 30 εκατ. από την Club Med στην Εύβοια - Η στροφή στα πεντάστερα ξενοδοχεία
Το Club Med Gregolimano βρίσκεται στην Εύβοια από το 1977 - Στόχος του σχεδίου είναι να διασφαλιστεί μια premium εμπειρία φιλοξενίας σε όλα τα resort του Ομίλου παγκοσμίως