
Πόλος έλξης μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας εξακολουθεί να αποτελούν τα ελληνικά νησιά και το λιμάνι του Πειραιά ως home port, παρά την σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη, με την Royal Caribbean International τη δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία κρουαζιέρας στο κόσμο να επιλέγει το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι ως βάση επιβίβασης και αποβίβασης για κρουαζιέρες το Καλοκαίρι του 2025, με το Brilliance of the Seas.
Παρά τον προβληματισμό που αναπτύσσεται για την κρουαζιέρα λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, η οποία αποτελεί νούμερο ένα προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια στην Ανατολική Μεσόγειο, οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν προχωρούν σε ακυρώσεις και ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για την ανατολική μεσόγειο και τα ελληνικά νησιά.
Royal Caribbean International: Κάνει βάση κρουαζιέρας τον Πειραιά – Οι κρουαζιέρες του 2025
Η Royal Caribbean
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής του τουριστικού οργανισμού Navigator Ανδρέας Στυλιανόπουλος κατά την παρουσίαση του προγράμματος της Royal Caribbean για το 2025, οι εταιρείες δεν προχωρούν ακόμη σε ακυρώσεις δρομολογίων ωστόσο δεν αποκλείεται να «παρακάμψουν» την Σαντορίνη εάν οι σεισμοί εξακολουθούν να ταλαιπωρούν το δημοφιλές νησί.
Επίσης πρόσθεσε ότι υπάρχουν προβληματισμοί και με το πως θα προσεγγίζουν το νησί τα κρουαζιερόπλοια ακόμη και εάν σταματήσει η σεισμική δραστηριότητα, εφόσον όμως διατηρηθούν μέτρα ασφαλείας που αφορούν στα πρανή της Καλντέρας.
Πάντως ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι όποιες αλλαγές στα προγράμματα θα ανακοινωθούν στο μέλλον καθώς ουσιαστικά οι κρουαζιέρες ξεκινούν από τα μέσα Μαρτίου. Το πως θα επαναχαράξουν τα δρομολόγια τους εξαρτάται από την διάρκεια τους, το κόστος καυσίμων κ.λ.π με τα Χανιά αντί της Σαντορίνης να είναι η πρώτη επιλογή.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το «VIKING STAR», που επρόκειτο να «ανοίξει» φέτος τη σεζόν στη Σαντορίνη, άλλαξε ρότα και αντί για την Καλντέρα θα προσέγγισε τα Χανιά.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας
Γενικότερα πάντως η κρουαζιέρα μέχρις στιγμής και τον προγραμματισμό των εταιρειών αναμένεται να έχει νέα αύξηση στην περιοχή μας. Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά για το 2025 έχουν δηλωθεί 918 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 714 αξιοποιούν το λιμάνι ως Home port.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας είτε αυτόνομα είτε μέσω θυγατρικών της θα έχουν παρουσία στον Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια της Carvival θα έχουν περίπου 120 προσεγγίσεις ως home port, άλλες τόσες τα κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean και ακολουθεί η MSC Cruises με 110 περίπου προσεγγίσεις.
To 2024 στο λιμάνι του Πειραιά, επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023 όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ξεπέρασαν το 1 εκατ. έναντι 800.000 το 2023.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.
Τέλος για το 2026 έχουν δηλωθείς τον ΟΛΠ 870 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 770 είναι home port.


Latest News

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Αύξηση 1% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνάντηση Τραυλού - Τζιτζικώστα στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Ο Απόστολος Τζιτιζικώστας βρέθηκε στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο για τη Ναυτιλία στις Βρυξέλλες - Η Ευρώπη θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον διάλογο για την επίλυση των θαλάσσιων εμπορικών διαφορών, είπε ο Επίτροπος

Το 35% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η ΕΕ
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός στόλος είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο - Τι δείχνουν μελέτες της Deloitte και της CE Delft

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Ικανοποίηση της Ένωσης Ρυμουλκών για τον νέο κανονισμό ρυμουλκήσεων των ΕΛΠΕ Βορείου Ελλάδος
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχτηκαν τα μέλη της Ένωσης Ρυμουλκών το νέο κανονισμό των ΕΛΠΕ Β. Ελλάδος σχετικά με τις ρυμουλκήσεις

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project