
Η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας BYD έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με την αντίπαλη Tesla για την καταπολέμηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ επιμένει ότι το Πεκίνο είναι «πιο ανοιχτό» στις ξένες επιχειρήσεις από τη Δύση.
«Ο κοινός μας εχθρός είναι το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρέπει να συνεργαστούμε…για να αλλάξει ο κλάδος», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD Στέλα Λι σε συνέντευξή της στους Financial Times.
Παρά τα σχόλιά της, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διεκδικούν και οι δύο να γίνουν ο μεγαλύτερος όμιλος EV στον κόσμο. Η BYD στοχεύει σε ταχεία αύξηση των πωλήσεων προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη με περισσότερες προσφορές προϊόντων από την αμερικανική εταιρεία. Η Tesla, με τη σειρά της, έχει υποστεί πτώση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις λόγω του αυξανόμενου πολιτικού ακτιβισμού του Ίλον Μασκ.
Μιλώντας σε εκθεσιακό χώρο της BYD στο Λονδίνο, η Λι είπε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να μοιραστεί βασικές τεχνολογίες στα EV και την αυτόνομη οδήγηση με ξένες εταιρείες παρά τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με τις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον.
Ανοιχτή η Κίνα σε ξένες βιομηχανίες
«[Η] κινεζική κυβέρνηση είναι πιο ανοιχτή, οπότε ίσως υπάρχει αρκετά λανθασμένη αντίληψη γι’ αυτό», είπε.
Πρόσθεσε ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτου είναι «η πατρίδα της καινοτομίας» και προέτρεψε τις ξένες εταιρείες να έρθουν στην Κίνα. «Η κυβέρνηση θα σας υποστηρίξει και θα συνεργαστεί μαζί σας για να επιτρέψει την υλοποίηση οποιασδήποτε τεχνολογίας», είπε.
Η BYD τον περασμένο μήνα αποκάλυψε ότι οι προηγμένες λειτουργίες έξυπνης οδήγησης μέσω του συστήματος αυτόνομης οδήγησης «God’s Eye» θα γίνουν διαθέσιμες στους πελάτες στα περισσότερα μοντέλα της χωρίς επιπλέον κόστος.
Η ανακοίνωση έχει προκαλέσει ανησυχίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία για χαμηλότερα έσοδα από τέτοιες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, με τους αναλυτές να προβλέπουν ότι ολόκληρη η αγορά θα αναγκαστεί να ακολουθήσει τη διάδοση των λειτουργιών έξυπνης οδήγησης.
Ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ έχει επίσης κάνει επιθετικές εισβολές στις ευρωπαϊκές αγορές με σχέδια για τοπική παραγωγή μέσω των εργοστασίων της στην Ουγγαρία και την Τουρκία για να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ κατά των εισαγωγών EV που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η BYD συγκέντρωσε επίσης 5,6 δισ. δολάρια μέσω πώλησης μετοχών στο Χονγκ Κονγκ για να βοηθήσει στην επέκτασή της στο εξωτερικό, σύμφωνα με την κατάθεση της Τρίτης.
Αλλά οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης οι κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν πνευματική ιδιοκτησία σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις με αντάλλαγμα επιδοτήσεις της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το Πεκίνο, ανταποκρινόμενο στον αυξανόμενο δυτικό προστατευτισμό, έχει σηματοδοτήσει ότι θέλει οι κινεζικές εταιρείες να περιορίσουν κάποια προηγμένη παραγωγή στο εξωτερικό.
Η αλλαγή στρατηγικής της BYD είναι κακά νέα για τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες
Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει επίσης επεκτείνει σταδιακά τους ελέγχους των εξαγωγών από περιορισμούς σε υλικά μπαταριών όπως οι σπάνιες γαίες σε τεχνολογία και διαδικασίες που μετατρέπουν τις επεξεργασμένες σπάνιες γαίες σε μέταλλα και μόνιμους μαγνήτες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα.
Όταν ρωτήθηκε για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην ΕΕ σχετικά με την ανταλλαγή τεχνολογίας, η Λι είπε ότι δεν έδωσε σημασία στην πολιτική επειδή ήταν «βραχυπρόθεσμη» και τελικά οι καταναλωτές θα επέλεγαν το καλύτερο προϊόν.
Η κινεζική κυβέρνηση βοηθούσε την ώθησή της στο εξωτερικό και όλη η καινοτομία της θα εισαχθεί στις παγκόσμιες αγορές της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, είπε. «Για κάθε επένδυση που έχουμε στο εξωτερικό, η [κινεζική] κυβέρνηση [μας] υποστηρίζει πάρα πολύ».
Η Λι είπε ότι η BYD θα φέρει στους ευρωπαίους καταναλωτές επιλογές πέραν των EV —όπως το Seal U plug-in hybrid— μετά τη μείωση πωλήσεων EV σε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές και με τα υβριδικά να μην υπόκεινται στους δασμούς κατά των επιδοτήσεων της ΕΕ. Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει την premium επωνυμία Denza αργότερα φέτος.
Το μερίδιο αγοράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων της BYD στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, ήταν στο 2% πέρυσι, σύμφωνα με την Schmidt Automotive Research.
Η Λι επιβεβαίωσε ότι η BYD δεν σχεδιάζει να εισαγάγει ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, οι οποίες πέρυσι επέβαλλαν δασμούς 100% τοις εκατό στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Την Πέμπτη, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα και επιβεβαίωσε τα σχέδια να συνεχίσει την επιβολή δασμών στο Μεξικό και τον Καναδά από την επόμενη εβδομάδα. Ο Λι είπε ότι δεν είχε ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με τα σχέδια της BYD για την κατασκευή εργοστασίου στο Μεξικό.
Είπε ότι δεν ανησυχεί για μια παγκόσμια επιβράδυνση στη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων ως αποτέλεσμα των πολιτικών Τραμπ. Αναφερόμενη στη μετατόπιση από τα βενζινοκίνητα οχήματα στην Κίνα είπε: «Γιατί οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιλέγουν το EV; Γιατί είναι καλύτερο αυτοκίνητο, πιο έξυπνο αυτοκίνητο…και είναι υψηλότερης ποιότητας».


Latest News

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

ΗΠΑ: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας

Τραμπ: Ποια είναι ερώτηση που κάνει συχνά στον Όρμπαν
Ο Ούγγρος πρόεδρος Βίκτορ Όρμπαν δήλωσε ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ τον καλεί τακτικά για να τον ρωτήσει πότε θα αποχωρήσει η Ουγγαρία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό