
Αυξημένος κατά 5% ήταν ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών της AEGEAN για το σύνολο του 2024 καθώς ανήλθε σε €1,78 δισ. ενώ η εταιρεία μετέφερε με τις πτήσεις της 16,3 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6%, εν μέσω ενός θετικού περιβάλλοντος ζήτησης από και προς τη χώρα μας αλλά και ιδιαίτερα σημαντικών προκλήσεων.
Ο Όμιλος προσέφερε 19,8 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,2 εκατ. περισσότερες σε σχέση με το 2023, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία με επέκταση του δικτύου και των συχνοτήτων κυρίως στους μήνες εκτός αιχμής. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82,5%.
Κύκλος εργασιών €1,78 δις, 16,3 εκατ. επιβάτες, EBITDA €405,3 εκατ. και κέρδη μετά από φόρους €129,9 εκατ. στο σύνολο του έτους.
Για το σύνολο του έτους το EBITDA διαμορφώθηκε στα €405,3 εκατ., αυξημένο κατά 1% ενώ η λειτουργική κερδοφορία ΕΒΙΤ στα €227,1 εκατ. μειωμένη κατά 8%. Τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν στα €164,0 εκατ. ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν στα €129,9 εκατ., 23% χαμηλότερα εκατ. από το 2023.
Το δ΄ τρίμηνο 2024 της AEGEAN
Το τέταρτο τρίμηνο η AEGEAN μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες με εξαιρετική δυναμική και ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή ενίσχυση της ζήτησης και στους παραδοσιακά αδυνάμους μήνες αλλά και την «επίμονη» επένδυση της AEGEAN κατά την χειμερινή περίοδο.
Ο Κύκλοs Εργασιών σημείωσε αύξηση 10% κατά το τελευταίο τρίμηνο ενώ o Όμιλος κατέγραψε ιστορικά υψηλό σε κερδοφορία προ τόκων και φόρων (EBIT) που ανήλθε σε €27,6 εκατ. Η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία δεν μεταφέρθηκε στο τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους του τριμήνου καθώς η κάμψη της ισοτιμίας ευρώ δολαρίου από 1,12 στις 30/9/2024 σε μόλις 1,04 στις 31/12/2024 έφερε σημαντική ζημιά από την αποτίμηση σε IFRS των υποχρεώσεων των επόμενων ετών από μισθώσεις.
Με την επίδραση του εξαιρετικού τέταρτου τρίμηνου, τα ετήσια αποτελέσματα του 2024 συνιστούν την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδα επιβατικής κίνησης και Κύκλου Εργασιών αλλά και τη δεύτερη ιστορικά υψηλότερη επίδοση σε κερδοφορία παρά τους σημαντικούς περιορισμούς που παρουσιάστηκαν. Ειδικότερα, η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και την ωφέλεια κόστους από την χρήση τους, ενώ δημιούργησε και ανάγκες επιπλέον μισθώσεων αεροσκαφών. Η αποζημίωση που λαμβάνει η εταιρεία από τον κατασκευαστή είναι σημαντική χωρίς όμως να καλύπτει το σύνολο των επιπτώσεων. Επιπλέον, η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν προκάλεσε απώλεια κίνησης εξωτερικού κατά το 3ο και το 4ο τρίμηνο.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €769,1 εκατ. στις 31.12.2024 αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4 εκατ. για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό δημόσιο. Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2 εκατ. με την AEGEAN να έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5 Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR 72-600.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ποσού €0,80 ανά μετοχή.
Γερογιάννης (CEO Aegean): Εξαιρετικό αποτέλεσμα
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης , Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η στρατηγική μας για αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες εκτός αιχμής αλλά και η ισχυρή ανταπόκριση από Έλληνες αλλά και επισκέπτες της χώρας μας, στις υπηρεσίες και στο δίκτυο της AEGEAN, συνέβαλλε σε αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα. Οι προκλήσεις από τους περιορισμούς προς τη Μέση Ανατολή καθώς και η συνεχιζόμενη επίδραση στα κόστη μας λόγω των ελέγχων στους κινητήρες GTF ήταν και παραμένουν σημαντικές. Τα αποτελέσματα του έτους επιβεβαιώνουν την ανταγωνιστικότητά μας και την ισχυρή μας θέση.
Συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πλάνο με στόχο τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών μας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητά μας και τη δημιουργία υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό έγινε πρόσθετη παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών τύπου Α321 neo ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε τη μεγάλη μας προσπάθεια για εξωστρέφεια και υψηλή τοπική προστιθέμενη αξία για την εταιρεία, τα στελέχη μας αλλά και τη χώρα στο Κέντρο Συντήρησης που μόλις άρχισε να εξυπηρετεί, εκτός των δικών μας αναγκών και σημαντικές άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Για το 2025, η AEGEAN θα προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις, 1,8 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024. Στο δίκτυο εξωτερικού η AEGEAN θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις, 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 ενώ στο δίκτυο εσωτερικού θα προσφέρει 8,5 εκατ. θέσεις 6% περισσότερες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά».


Latest News

Σε σώμα συγκροτήθηκε το ΔΣ της ΔΕΗ - Πρόεδρος και CEO o Γιώργος Στάσσης
Ο Γιώργος Στάσσης συνεχίζει τη θητεία του ως CEO της ΔΕΗ

Γιατί πέφτουν με ταχύτητα τα επιτόκια στα δάνεια επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Πρόκειται για εξέλιξη που δεν συνδέεται αποκλειστικά με τις μειώσεις στα επιτόκια στη ζώνη του ευρώ, αλλά και με άλλους παράγοντες

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον

Πώς θα αμυνθούν οι ελληνικές τράπεζες - Οι τρεις κίνδυνοι από τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια οικονομία απειλείται με ύφεση, λόγω του πολέμου που κήρυξε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στους μεγαλύτερους εμπορικούς της εταίρους

ΛΑΝΑΚΑΜ: Στο 1,04 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη της εισηγμένης το 2024
Τι αναφέρει η εταιρεία

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Οι όροι του προγράμματος scrip dividend
Λεπτομέρειες για τη δυνατότητα που δίνει σε μετόχους της να λάβουν το μέρισμα σε μετοχές (scrip dividend) δίνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ελλάκτωρ: Πάει πιο πίσω το Call Option αγοράς μετοχών – Νέα συμφωνία MOH – Reggeborgh
Δεν θα ασκήσει έως τις 18 Απριλίου η Reggeborgh το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς μετοχών που κατέχει η Motor Oil στην Ελλάκτωρ