«Πάρτι» προσφορών γίνεται στο ψηφιακό κανάλι των φαρμακείων, καθώς τέσσερα στα πέντε προϊόντα που πωλήθηκαν μέσω των online φαρμακείων κατά το πρώτου εξάμηνο του 2022 ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας – προσφοράς, με το μέσο ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται σε 39,5%.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αδειάζει και το ηλεκτρονικό καλάθι – Τι κόβουν οι καταναλωτές
Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν να μειωθεί η αξία του μέσου «καλαθιού» κατά 2,10 ευρώ ή κατά 5%, στα 42,80 ευρώ σε σύγκριση με το πρώτου εξάμηνο του 2021, ποσό που είναι χαμηλότερο και από το εκείνο του πρώτου εξαμήνου του 2020 (43,36 ευρώ).
Ως συνέπεια των εκπτώσεων και των προσφορών ήταν να αυξηθούν οι παραγγελίες κατά 21%, καθώς και ο αριθμός των προϊόντων ανά παραγγελία κατά 9%, φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας της eRetail Audit.
Στα 134 εκατ. ευρώ οι online πωλήσεις
Συνολικά η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στα online φαρμακεία κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 9% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 αγγίζοντας τα 134 εκατ. με ΦΠΑ.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Οι πρωταγωνιστές
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021: +64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +40% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +8% σε διάφορα προϊόντα και +1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Ακολούθως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου μειώθηκε κατά 2,10 ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενο έτους στα 42,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ.
Το παράδοξο με τα προϊόντα ομορφιάς
Παρότι το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος σε ότι αφορά τη συμβολή τους στη συνολική ανάπτυξη (κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες).
Τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες συνέβαλαν στη συνολική ανάπτυξη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και στον συνολικό τζίρο κατά 26%, τα βρεφικά και παιδικά είδη συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 15%, τα προϊόντα υγείας συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 14% και στη συνολική ανάπτυξη κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες.
Latest News
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
Μασούτης: Όρος επιβίωσης για την ελληνική οικονομία η στήριξη της νησιωτικής ανάπτυξης
Ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Ιωάννης Μασούτης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει το επιχειρείν στη νησιωτική Ελλάδα
Το πωλητήριο στη Μινέρβα, τα σενάρια και οι 10 μνηστήρες
«Κλείδωσε» η πώληση της υπεραιωνόβιας εταιρείας - Το χρονοδιάγραμμα
Οι χρυσές μπίζνες Σκλαβενίτη και Μασούτη με τα ακίνητα – Οι ομοιότητες με Tesco και Aldi
Οι λιανέμποροι γίνονται… βασιλιάδες των ακινήτων – Οι περιπτώσεις των Σκλαβενίτη και Μασούτη και το case study του Γαλαξία
Η Καρέλιας ανοίγει ξανά τα σεντούκια της – Διανέμει μέρισμα 12,4 ευρώ
Η καπνοβιομηχανία κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις το 2023 με πωλήσεις άνω του 1,3 δισ. – Καταλύτης οι εξαγωγές
Πώς η επενδυτική βαθμίδα βοήθησε τα ελληνικά ομόλογα και τις μετοχές
Στο τέλος Μαρτίου 2024 η μέση απόδοση των 10ετών ελληνικών ομολόγων είχε υποχωρήσει στο 3,40% ενώ το φθινόπωρο του 2022 ξεπερνούσε το 5%
Mε εφαρμογή «πράσινων» κριτηρίων οι δανειοδοτήσεις από τις τράπεζες
Εκτός από την οικονομική βιωσιμότητα στην χρηματοδότηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου δίνεται μεγάλη σημασία και στην ενσωμάτωση Περιβαλλοντικών, Κοινωνικών κριτηρίων
Πρόταση του ΔΣ της Trastor για τη διανομή μερίσματος €0,02/μετοχή
Η ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στο μέρισμα θα γίνει γνωστή μετά τη ΓΣ των Μετόχων της 17ης Μαϊου
Στα 2,045 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Unibios το 2023
Ο όμιλος ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2023
Epsilon Net: Η ανακοίνωση της Εθνικής Τράπεζας για τη Δημόσια Πρόταση
Η Εθνική Τράπεζα και ο Γιάννης Μίχος ελέγχουν το 62,92% της Epsilon Net