Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο των καινούργιων τέτοιων οχημάτων που πουλήθηκαν στην Γηραιά Ήπειρο έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς διαμορφώθηκε στο 12,1% των 9,1 εκατ οχημάτων που πουλήθηκαν συνολικά. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2022 πουλήθηκαν συνολικά 834 ηλεκτρικά οχήματα από 687 οχήματα που είχαν πουληθεί το ίδιο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για αύξηση 21,4%. Συνολικά όλο το 2022 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 2.827 ηλεκτρικά οχήματα, ή σχεδόν 30% περισσότερα από το 2021 σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Hλεκτροκίνηση: Με σχετικά αργούς ρυθμούς έγινε η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2022
Τις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με βάση τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Σύμφωνα την ACEA μάλιστα, το τελευταίο περσινό τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας πλησίασαν πολύ κοντά για πρώτη φορά στην Ευρώπη τις πωλήσεις οχημάτων με βενζίνη και πετρέλαιο.
Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (τα λεγόμενα BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, σε συνδυασμό, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022, ανέφερε η ACEA.
Τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Τα οχήματα με τη λεγόμενη εναλλακτική κίνηση (APV) τα οποία είναι όσα δεν κινούνται μόνο με βενζίνη ή ντίζελ, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της ηπείρου κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 πωλήσεις τέτοιων οχημάτων και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% στις 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις των λεγόμενων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση πωλήσεων κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία.
Οι πωλήσεις σε καινούργια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έφτασαν συνολικά τις 545.316 μονάδες στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% πωλήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους και σε συνολικό μερίδιο αγοράς 22,6%.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021, αναφέρεται.
Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ κατέγραψαν μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, στα αυτοκίνητα ντίζελ για ολόκληρο το έτος οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% -ή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.
Πέφτουν οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο
Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους