Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.
Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.
Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.
Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.
Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.
Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Γιατί καθυστερούν οι επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης
Που αποδίδεται η αναντιστοιχία μεταξύ προεγκρίσεων και εκταμιεύσεων
ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία 6μηνων εντόκων και σε φυσικά πρόσωπα
Στόχος η άντληση €500 εκατ.
Χατζηγεωργίου (ΕΤΑΔ): Η αξιοποίηση των ακινήτων μέσω συνεργειών κλειδί για τη δημιουργία υπεραξίας
Με την ενεργή συμμετοχή της ΕΤΑΔ, η οποία παρουσίασε την προσέγγιση της για την αξιοποίηση των ακινήτων του χαρτοφυλακίου της, έλαβε χώρα το 1ο Συνέδριο για τη Δημόσια Ακίνητη Περιουσία, την Πέμπτη 23 Μαΐου στην Αθήνα. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Πρωτοβουλία ΚΑΠΠΑ, άνοιξε με την εναρκτήρια ομιλία του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστή […]
Ποιοι κλάδοι αύξησαν και ποιοι μείωσαν τις θέσεις εργασίας μετά την κρίση [Γραφήματα]
Τι δείχνει έρευνα της Eurobank για την πορεία της απασχόλησης στην ελληνική οικονομία
Νέα «φωτιά» στην οικοδομή - Ποια υλικά αυξήθηκαν
Ολοένα και αυξάνεται το κόστος στην οικοδομή
«Πυρά» Φάμελλου από τη Βουλή: «Ζούμε την ακρίβεια Μητσοτάκη»
Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Σ. Φάμελλος
Ξεκινούν οι υποβολές αιτήσεων για το «Επιχειρώ - Καινοτομώ»
Αναλυτικά οι ημερομηνίες για καθεμιά από τις 3 παρεμβάσεις
Πόσο κοστολογεί το ΓΛΚ τα φορολογικά μέτρα που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ
Τα έσοδα και οι δαπάνες των δύο προτάσεων νόμου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Γιατί η παχυσαρκία στους εφήβους είναι και οικονομικό ζήτημα
Έκθεση του ΠΟΥ Ευρώπης διαπιστώνει τις ανθυγιεινές συνήθειες διατροφής και έλλειψης άσκησης, επισημαίνοντας ότι πιο ευάλωτοι είναι οι έφηβοι από τις λιγότερο εύπορες οικογένειες
Στα χαρακώματα οι πολιτικοί ακρχηγοί για την ακρίβεια
Τελευταία σύγκρουση στη Βουλή για ΦΠΑ, πολυεθνικές, εισοδήματα