Με τη χρήση νέων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον και τους εργαζόμενους προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της Α’ φάσης του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο. Το έργο, μήκους 15 χλμ. με δύο σήραγγες μήκους 900 μ. και πέντε υψηλές γέφυρες μήκους 1.400 μ., με προϋπολογισμό 73 εκατ. ευρώ, υλοποιείται από την Intrakat για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων της Κύπρου.
Εξάρχου (Intrakat): Οι τρεις προκλήσεις για τον κατασκευαστικό κλάδο
Μη αλκαλικός επιταχυντής
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, για την κατασκευή των σηράγγων και, συγκεκριμένα, για την εφαρμογή σκυροδέματος γίνεται πρωτοποριακή χρήση μη αλκαλικού επιταχυντή, ο οποίος προσφέρει σειρά πλεονεκτημάτων. Σε σχέση με τους ευρέως χρησιμοποιούμενους αργιλικούς επιταχυντές, οι μη αλκαλικοί δεν είναι καυστικοί, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται πιθανά ατυχήματα και να δημιουργείται ευχάριστο περιβάλλον στη σήραγγα, κάτι που συμβάλλει στην αποδοτικότερη εργασία. Επιπλέον, οι μη αλκαλικοί επιταχυντές είναι φιλικοί προς το περιβάλλον καθώς με τη χρήση τους δεν εκπέμπονται επιβλαβή αλκαλικά αέρια κι έτσι αποτρέπεται τυχόν μόλυνση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα. Επιπρόσθετα, οι μη αλκαλικοί επιταχυντές δε μειώνουν την αντοχή του εκτοξευόμενου σκυροδέματος. Αντίθετα, οι αλκαλικοί επιταχυντές δύναται να προκαλέσουν μείωση της αντοχής ακόμα και μεγαλύτερη του 30%, καθώς στις σήραγγες όπου έχουν χρησιμοποιηθεί έχει παρατηρηθεί φραγή στα συστήματα απορροής λόγω αλάτων νατρίου ή/και καλίου που περιέχουν.
Ο αυτοκινητόδρομος
Όπως επισημαίνεται, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα στην Κύπρο. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει ποιοτικά και λειτουργικά την καθημερινότητα των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών της ευρύτερης περιοχής.
Latest News
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Συνεργασία με ΙΒΜ για το νέο σύστημα διαχείρισης υπηρεσιών
Στόχος η Bελτιστοποίηση της Λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου
Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται αλλά… μετά το 2040 – To μετρό που γκαζώνει και η νέα ΔΕΘ
Μετρό και ανάπλαση ΔΕΘ «δίνουν» υποσχέσεις αλλά η δυσπιστία για το κατά πόσο θα ευοδωθούν τα projects περισσεύει
Νέα δοκιμασία για τη Γραμμή 4 του Μετρό – Οι απεργίες και τι απαντά η ΑΒΑΞ
Στις 29 Μαΐου η κρίσιμη συνάντηση για τα αιτήματα των εργαζομένων
Σταϊκούρας: Έργα υποδομής στηρίζουν τις κατασκευές
Τι ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στη 2η Διεθνή Έκθεση ERGO.TEC / Μηχανήματα Έργων
ΤΕΡΝΑ: Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η νέα Γέφυρα Ευήνου
Η νέα Γέφυρα του Ευήνου έχει συνολικό μήκος 242,7 μέτρα και συνολικό πλάτος 13,5 μέτρα (συμπεριλαμβάνοντας και τα πεζοδρόμια), ενώ το κατάστρωμά της είναι πλάτους 7,5 μέτρων
Στην κυκλοφορία η νέα οδική γέφυρα Ευήνου -Εγκαίνια από Σταϊκούρα του έργου της ΤΕΡΝΑ
«Η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου δίνει οριστική λύση στην επανασύνδεση της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων»
Υπερταμείο: Ανοιξε ο δρόμος για την ανάπλαση της ΔΕΘ
Ξεκινάει η διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού για το εμβληματικό Έργο της Ανάπλασης της ΔΕΘ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση της ΔΕΘ
Τι αποφασίστηκε στην 8η συνεδρίασητης Κυβερνητικής Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
Το μετρό «πλησιάζει» στην Θεσσαλονίκη - Το roadmap της υλοποίησης με το βλέμμα... στο 2040
Το στοίχημα για σύγχρονες συγκοινωνιακές υποδομές καλείται να κερδίσει η Θεσσαλονίκη - Πόσο θα κοστίσουν οι επεκτάσεις του μετρό
Προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Η αναπτυξιακή δυναμική