Η Maersk ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της , επικαλούμενη την ανάπτυξη της στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια του εμπορίου στην περιοχή.
Ο ναυτιλιακός γίγαντας σταμάτησε να στέλνει πλοία μέσω του στενού Μπαμπ ελ-Μαντέμπ νωρίτερα τον Δεκέμβριο λόγω επιθέσεων εναντίον των πλοίων του.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν την Τρίτη ότι ξεκινούν μια πολυεθνική επιχείρηση για την προστασία του εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα από του Υεμενίτες μαχητές που υποστηρίζονται από το Ιράν, οι οποίοι εκτοξεύουν drones και πυραύλους σε διεθνή πλοία από τον περασμένο μήνα, σε «απάντηση» στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα.
«Τρομοκρατούν« οι επιθέσεις των Χούθι – Στο 100% πάνω οι ναύλοι
«Από την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2023, λάβαμε επιβεβαίωση ότι η προηγουμένως ανακοινωθείσα πολυεθνική πρωτοβουλία ασφάλειας Operation Prosperity Guardian (OPG) έχει πλέον δημιουργηθεί και αναπτυχθεί για να επιτρέψει να ξαναρχίσει στο θαλάσσιο εμπόριο να διέρχεται από την Ερυθρά Θάλασσα / τον Κόλπο του Άντεν και τη Διώρυγα του Σουέζ ως πύλης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης», δήλωσε ο Masersk σε δήλωση την Κυριακή.
«Με την πρωτοβουλία OPG σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να ξαναρχίσουν τη διαμετακόμιση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας τόσο με κατεύθυνση ανατολικά όσο και δυτικά».
Η Maersk είπε ότι θα δώσει περισσότερες λεπτομέρειες τις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, είπε ότι θα μπορούσε και πάλι να καταφύγει στην εκτροπή της κυκλοφορίας των πλοίων ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι συνθήκες ασφαλείας.
Την Τρίτη, η Maersk είπε ότι επαναδρομολογούσε πλοία σε όλη την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προσθέτοντας ότι θα επιβάλει προσαυξήσεις σε εμπορευματοκιβώτια για αποστολές από την Ασία για να καλύψει το επιπλέον κόστος που σχετίζεται με το μεγαλύτερο ταξίδι.
Αρκετές άλλες εταιρείες σταμάτησαν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας τις τελευταίες εβδομάδες, όπως και η πετρελαϊκή BP.
Latest News
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων