Κάθε ετικέτα κρασιού έχει τον δικό της στόχο μάρκετινγκ. Ένα προφανές γεγονός που αξίζει να θυμούνται οι επαγγελματίες όταν θα μπουν στον πειρασμό να εκσυγχρονίσουν υπερβολικά τις συσκευασίες τους για να προσελκύσουν νέους καταναλωτές, οι οποίοι δεν ζητούν τόσα πολλά.
Αllegro… ma non troppo! Σύγχρονες, εκλεπτυσμένες και παράξενες ετικέτες, αλλά όχι για όλους τους στόχους και τις περιστάσεις κατανάλωσης, επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε σχετική ανάρτησή της. Αυτό είναι ένα από τα μαθήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από την Opinion Way για τους Vignerons Indépendants (Ανεξάρτητους Οινοποιούς) στις 8 και 9 Νοεμβρίου 2023 σε δείγμα 1.007 ατόμων, αντιπροσωπευτικών του γαλλικού πληθυσμού ηλικίας 18 ετών και άνω (με μέθοδο ποσόστωσης).
Κρασί: Λευκό, ροζέ ή κόκκινο; Η μάχη των… χρωμάτων
Μεταξύ 18 και 35 ετών, το 63% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι εκτιμά τις ετικέτες που ξεφεύγουν από τους κώδικες του κρασιού μέσω των σχεδίων και των λογοπαίγνιων τους. Αλλά αυτή η ελκυστικότητα για φαντεζί οινοποιήσεις περιορίζεται σε εορταστικά ποτά και κρασιά με φίλους.
«Σε αντίθεση με τις προκατασκευασμένες ιδέες που μας οδηγούν να υποθέσουμε ότι η ετικέτα πρέπει να απελευθερωθεί εντελώς από την παράδοση για να προσελκύσει νέο-καταναλωτές και νέους, η έρευνα δείχνει ότι εάν αυτή η νέα γενιά (1 νέος στους 2) αποδεχτεί νέους κώδικες, τους περιορίζει στην κατανάλωση μεταξύ φίλων (42%) και σε κρασιά κάτω των 10 ευρώ (31%)» αναφέρει η έρευνα, προσθέτοντας ότι «μετά την ηλικία των 35 ετών, μόνο το 9% σχεδιάζει να αγοράσει ένα κρασί άνω των 20 ευρώ με πρωτότυπη ετικέτα» και ότι «πάνω από το 80% των άνω των 65 προτιμούν την παράδοση» στις ετικέτες. Συνολικά, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «οι λιτές ετικέτες είναι πιο ενθαρρυντικές για αγορά, πολύ πιο μπροστά από τις υπερβολικές ετικέτες (12%)».
Η σημασία της αισθητικής
Ευαίσθητοι στις εικονοκλαστικές ετικέτες, οι οποίες μπορούν να βρεθούν συχνά στη γκάμα στις μπίρες craft, οι νέοι και περιστασιακοί καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγορές τους στις θεσμοθετημένες ετικέτες για τις ανάγκες ενός οικογενειακού γεύματος ή πιο επίσημων στιγμών από ένα απεριτίφ με φίλους.
Πρέπει να πούμε ότι όλες οι ηλικίες δίνουν σημασία στις ετικέτες (64%) και τις θεωρούν έναυσμα για αγορές (69%). Γνωρίζοντας ότι «η αναφορά στο κτήμα (75%) και στον οινοποιό (47%) παραμένει ουσιαστική» η έρευνα αναδεικνύει και το εξής: οι τακτικοί καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στην εμφάνιση του μπουκαλιού (77%) από τους περιστασιακούς καταναλωτές (72%) και τους μη καταναλωτές (52%), αναδεικνύοντας ότι η σημασία της αισθητικής ισχύει ακόμη για τους γνώστες.
Latest News
Αυγενάκης: Ποιότητα και εξωστρέφεια καταλύτες για την προώθηση της παραγωγής
Ομιλία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στα εγκαίνια του 6ου Φεστιβάλ «Κερνάμε Ελλάδα» και της έκθεσης EuroAgro Expo 2024
Μπαίνει «στοπ» στις «ελληνοποιήσεις» ΠΟΠ προϊόντων - Το νομοσχέδιο
Αντιμετωπίζεται το νομικό «κενό» που υπάρχει σχετικά με την αναγνώριση ομάδων παραγωγών για κάθε ένα προϊόν με ΠΟΠ/ΠΓΕ
Καλές προοπτικές για καρπούζι και πεπόνι – Βραχνάς παραμένουν τα ατυποποίητα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών έως τις 24.5.2024
Αυγενάκης: Από το 2016 η ΕΕ είχε εντοπίσει δυσλειτουργίες στον ΟΠΕΚΕΠΕ
Τη Δευτέρα συνάντηση του ΥπΑΑΤ με τον Επίτροπο
Τι ισχύει για τη συνταξιοδότηση αγροτών με οφειλές
Οι οφειλές του ασφαλιζόμενου προς τον π. ΟΓΑ να μην υπερβαίνουν τις 10.000 ευρώ
Γιατί μειώθηκε η συνδεδεμένη ενίσχυση στα εσπεριδοειδή;
Απαντήσεις ζητούν οι παραγωγοί εσπεριδοειδών για τα επιπλέον 80.000 στρέμματα που «εμφανίστηκαν» ξαφνικά το 2023 και έλαβαν επιδότηση
Το ισχυρό «προφίλ» των κρασιών ΠΟΠ Γουμένισσα
Τι έδειξε η φετινή διαδικασία οργανοληπτικού ελέγχου/κατάταξης
Ο εφιάλτης της ανομβρίας επιστρέφει – Η απειλή για τον κάμπο της Κωπαΐδας
Τις ανησυχίες των παραγωγών μεταφέρει ατον ΟΤ ο αγρότης Γ. Βάγκος - Τι λέει στον ΟΤ ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός
Νέα εργαλεία στο gov.gr για την αγροτική επιχειρηματικότητα - Ποιες υπηρεσίες παρέχονται
Δίνεται η δυνατότητα να διεκπεραιωθούν μια σειρά από διαδικασίες άμεσα και εύκολα
Επίσπευση των διαδικασιών για τα Σχέδια Βόσκησης - Τέσσερις Περιφέρειες δηλώνουν αδυναμία
Τη Δευτέρα συνάντηση με Επίτροπο για ΟΠΕΚΕΠΕ- «Θα διορθώσουμε βήμα προς βήμα τα σημεία που σωστά εντόπισαν τα στελέχη της ΕΕ», τόνισε ο κ. Αυγενάκης