Τουλάχιστον έξι ακόμη πετρελαιοφόρα έπλευσαν μακριά από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα τη Δευτέρα, λόγω της κλιμάκωσης της έντασης στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία μετά τα πλήγματα δυτικών χωρών υπό τις ΗΠΑ κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.
Ερυθρά Θάλασσα: Γιατί ο Μπάιντεν διέταξε τώρα την επίθεση κατά των Χούθι στην Υεμένη;
Όπως αναφέρει το Reuters, μετά τα πλήγματα οι υπό τις ΗΠΑ Συνδυασμένες Στρατιωτικές Δυνάμεις (CMF) που εδρεύουν στο Μπαχρέιν προειδοποίησαν όλα τα πλοία να αποφύγουν το στενό Bab al-Mandab στο νότιο άκρο της Ερυθράς Θάλασσας για αρκετές ημέρες, αρχής γενομένης από την Παρασκευή.
Επιδείνωση της κατάστασης
Πριν από τα αμερικανικά και βρετανικά πλήγματα στην Υεμένη ήταν κυρίως τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέφευγαν την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κίνηση των πετρελαιοφόρων παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη τον Δεκέμβριο.
Αλλά μετά την προειδοποίηση του δυτικού συνασπισμού, ένας αυξανόμενος αριθμός πετρελαιοφόρων αποφεύγει την περιοχή, αυξάνοντας το ενδεχόμενο διαταραχών στον εφοδιασμό πετρελαίου από ανατολή προς δύση μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο, τα δεξαμενόπλοια Torm Innovation, Proteus Harvonne και Alfios I απομακρύνθηκαν από τη διώρυγα του Σουέζ για να πραγματοποιήσουν την κατά πολύ μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική. Την ίδια ρότα ακολουθούν επίσης τα Pacific Julia και STI Topaz.
Το πλοίο Octa Lune πραγματοποίησε στροφή στο βόρειο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας στις 12 Ιανουαρίου και επέστρεψε στη Μεσόγειο με φορτίο νάφθας με προορισμό την Ταϊβάν.
Έως και τρεις εβδομάδες μεγαλύτερη η διαδρομή μέσω ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας
Σημειώνεται ότι ο περίπλους της Αφρικής μπορεί να επιμηκύνει τον χρόνο πλεύσης προς την Ευρώπη κατά τα ακόμα και τρεις εβδομάδες.
Θεωρείται δε πιθανό ο αριθμός των πλοίων που αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα να αυξηθεί κατά τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες.
Latest News
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου