Έτοιμος για την ολική επαναφορά είναι ο κατασκευαστικός κλάδος με αφετηρία το 2021.

Μεγάλα έργα, όπως το Ελληνικό, που μετρά πια τα τελευταία μέτρα για την υπογραφή της σύμβασης με τη Lamda πιθανότατα μες τον Μάιο, και η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ανάβουν τις μηχανές. Μετά τη δεκαετή οικονομική ύφεση, που είχε καθηλώσει τις κατασκευές στη χώρα και το απότομο «φρένο» που έβαλε ο κορωνοϊός σε πλήθος δραστηριοτήτων, με καύσιμο τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ο κλάδος φαίνεται πως μπορεί να γυρίσει σελίδα.

Τα έργα που βρίσκονται στο παρά ένα της υπογραφής, αλλά και το πλάνο δεκαετίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που περιλαμβάνει έργα, ύψους συνολικά 13 δισ. ευρώ, ορισμένα εκ των οποίων έχουν πάρει ήδη τον δρόμο του RRF, αποτελούν τη μαγιά. Πρόκειται για ένα πακέτο έργων, ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ, που περιλαμβάνει από το βόρειο τμήμα του Ε65, τον ΒΟΑΚ, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω ΣΔΙΤ, ως τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική, τον εκσυγχρονισμό των μικρών περιφερειακών αεροδρομίων. Ενώ τα έργα που δεν περνούν από το ευρωπαϊκό μικροσκόπιο θα χρηματοδοτηθούν από ένα μίγμα των υπόλοιπων διαθέσιμων εργαλείων.

Οι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας στοιχηματίζουν πολλά στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Πρόκληση που καθρεφτίζεται και στις ανακοινώσεις για τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων των κατασκευών, που δίνουν και τον τόνο στην αγορά.

Για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά την ημερομηνία σύνταξης των οικονομικών καταστάσεων, οι υπογεγραμμένες και οι προς υπογραφή νέες συμβάσεις ανέβασαν το ανεκτέλεστο στο τέλος του 2020 στα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ αυτό αναμένεται να προσεγγίσει τα 3 δισ. ευρώ το επόμενο διάστημα, μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανάθεσης σημαντικών έργων, όπως π.χ. το έργο της ανάπτυξης του Integrated Resort Casino στο Ελληνικό, όπου η ΤΕΡΝΑ θα εκτελέσει το 100% των απαιτούμενων εργασιών.

Στο τελευταίο τρίμηνο του 2020, άρχισε να αποδίδει θετικά αποτελέσματα ο τομέας έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη MYTILINEOS, ο οποίος αναπτύχθηκε από τον μετασχηματισμό του τομέα Ολοκληρωμένων Έργων και Υποδομών. Έτσι, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων που είχαν ήδη αναληφθεί στο τέλος του 2020 ανήλθε σε 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου το 50% αντιστοιχούν σε υποδομές και έργα περιβάλλοντος. Στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2021 ο Όμιλος ανακοίνωσε ότι το συνολικό pipelineπροσεγγίζει πλέον το 1,5 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 80% κατά τους τελευταίους 12 μήνες.

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα έργα που έχει αναλάβει κατά τους πρώτους μήνες του 2021, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο το Ομίλου ΑΒΑΞ, που στα τέλη του 2020 έφτανε το 1 δισ. ευρώ περίπου, προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα δε με την ανακοίνωση για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020, η διοίκηση προσβλέπει σε σημαντική άνοδο του όγκου κατασκευαστικής δραστηριότητας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στη χώρα μας, χάρη και στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της περιόδου 2021-2026.

Και ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά εσωτερικής ειρήνης μετά και την έγκριση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 120,5 εκατ. ευρώ, θέτει σε προτεραιότητα για το 2021 την αποκατάσταση της σταθερότητας και ανταγωνιστικότητας του κλάδου της Κατασκευής. Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος να διατηρηθεί μεταξύ των ηγετών του κλάδου, μέσα στο περιβάλλον που θα διαμορφώσουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια που θα εισρεύσουν στην εγχώρια αγορά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές