Σε κόμβο πράσινου υδρογόνου θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα Βαλκάνια, με επίκεντρο την Ελλάδα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε μιλώντας το μεσημέρι στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Φρανς Τίμερμανς.
Όπως τόνισε, οι αγωγοί φυσικού αερίου που προωθούνται στην περιοχή μας, μπορούν στο μέλλον να υποδεχθούν υδρογόνο, τα οποίο θα παράγεται από τον ήλιο και τον άνεμο της Ελλάδας, αλλά και των γειτονικών χωρών, με δεδομένο ότι το αέριο αποτελεί μεταβατικό καύσιμο προς μια μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050. Γι΄ αυτό, όπως επεσήμανε ο αξιωματούχος της ΕΕ, δεν θα πρέπει τα κράτη μέλη να «παγιδευτούν» σε επενδύσεις φυσικού αερίου με μακροχρόνιο ορίζοντα. Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Τίμερμανς, το υδρογόνο αποτελεί σήμερα τον «rock star» του ενεργειακού τομέα.
Διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας
Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, με επίκεντρο το μεγάλο εγχείρημα της απολιγνιτοποίησης του ενεργειακού μείγματος, εστίασε στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας με την επέκταση των αγωγών φυσικού αερίου. Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην υπογραφή της συμφωνίας για την έναρξη της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας (Νέας Μεσημβρίας – Ειδομένη/Γευγελή). Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ολοκληρωθεί το 99% των διαπραγματεύσεων, ενώ έχει ήδη υποβληθεί το σχέδιο συμφωνίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έλεγχο, προκειμένου να διασφαλιστεί η συμβατότητα με το δίκαιο της ΕΕ και αναμένονται τα σχόλια της Κομισιόν. Να σημειωθεί ότι ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου, ΔΕΣΦΑ, προετοιμάζει το market test, το οποίο εκτιμάται ότι θα διεξαχθεί έως τον Σεπτέμβριο.
Ο κ. Σκρέκας επεσήμανε επίσης ότι ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί μέρος της στρατηγικής για τις διαδρομές αερίου και θα μπορούσε να φέρει εναλλακτικές πηγές εφοδιασμού με φυσικό αέριο στους βόρειους γείτονες, μέσω εναλλακτικών διαδρομών, πέραν της Ρωσίας, βοηθώντας και στα σχέδια απολιγνιτοποίησης της Βόρειας Μακεδονίας, η οποία όπως τόνισε και ο ομόλογός του κ. Νασέρ Νουρεντίνι, σήμερα εξαρτάται από τον λιγνίτη σε ποσοστό 60% με 70%.
Δεν είναι τυχαίο και το ενδιαφέρον αρκετών ενεργειακών εταιρειών από τη Βόρεια Μακεδονία να συμμετάσχουν στο FSRU της Αλεξανδρούπολης, καθώς και στο εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής με αέριο Αλεξανδρούπολη.
Οι αποφάσεις για τον EastMed
Σχετικά με τον EastMed, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Νοτιοανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός, η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης αναμένεται το επόμενο έτος. Είναι αξιοσημείωτο ότι και αυτός ο αγωγός σχεδιάζεται με την προοπτική να μεταφέρει στο μέλλον και υδρογόνο. Επί του παρόντος, διεξάγονται μελέτες με προϋπολογισμό 70 εκατομμυρίων ευρώ, με το ήμισυ των κονδυλίων να προέρχονται από την Κομισιόν, γεγονός που, σύμφωνα με τον υπουργό, καταδεικνύει και τη στήριξή της σε ένα έργο PCI που ενισχύει τον ανταγωνισμό και την ολοκλήρωση της αγοράς, μειώνοντας την εξάρτηση της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε μία μόνο ενεργειακή πηγή. Άλλωστε, όπως υποστήριξε ο ίδιος, η ΕΕ και η περιοχή μας θα συνεχίσουν να χρειάζονται αέριο ως καύσιμο «μετάβασης».
Σχετικά με τις έρευνες υδρογονανθράκων, ο κ. Σκρέκας επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει τα σχέδιά της και να υποστηρίξει τις διεθνείς εταιρείες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί τα θαλάσσια οικόπεδα.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»