
Σε κόμβο πράσινου υδρογόνου θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα Βαλκάνια, με επίκεντρο την Ελλάδα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε μιλώντας το μεσημέρι στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Φρανς Τίμερμανς.
Όπως τόνισε, οι αγωγοί φυσικού αερίου που προωθούνται στην περιοχή μας, μπορούν στο μέλλον να υποδεχθούν υδρογόνο, τα οποίο θα παράγεται από τον ήλιο και τον άνεμο της Ελλάδας, αλλά και των γειτονικών χωρών, με δεδομένο ότι το αέριο αποτελεί μεταβατικό καύσιμο προς μια μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050. Γι΄ αυτό, όπως επεσήμανε ο αξιωματούχος της ΕΕ, δεν θα πρέπει τα κράτη μέλη να «παγιδευτούν» σε επενδύσεις φυσικού αερίου με μακροχρόνιο ορίζοντα. Άλλωστε, σύμφωνα με τον κ. Τίμερμανς, το υδρογόνο αποτελεί σήμερα τον «rock star» του ενεργειακού τομέα.
Διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας
Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κώστας Σκρέκας, με επίκεντρο το μεγάλο εγχείρημα της απολιγνιτοποίησης του ενεργειακού μείγματος, εστίασε στη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας με την επέκταση των αγωγών φυσικού αερίου. Ο υπουργός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην υπογραφή της συμφωνίας για την έναρξη της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας (Νέας Μεσημβρίας – Ειδομένη/Γευγελή). Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει ολοκληρωθεί το 99% των διαπραγματεύσεων, ενώ έχει ήδη υποβληθεί το σχέδιο συμφωνίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έλεγχο, προκειμένου να διασφαλιστεί η συμβατότητα με το δίκαιο της ΕΕ και αναμένονται τα σχόλια της Κομισιόν. Να σημειωθεί ότι ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου, ΔΕΣΦΑ, προετοιμάζει το market test, το οποίο εκτιμάται ότι θα διεξαχθεί έως τον Σεπτέμβριο.

Ο κ. Σκρέκας επεσήμανε επίσης ότι ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί μέρος της στρατηγικής για τις διαδρομές αερίου και θα μπορούσε να φέρει εναλλακτικές πηγές εφοδιασμού με φυσικό αέριο στους βόρειους γείτονες, μέσω εναλλακτικών διαδρομών, πέραν της Ρωσίας, βοηθώντας και στα σχέδια απολιγνιτοποίησης της Βόρειας Μακεδονίας, η οποία όπως τόνισε και ο ομόλογός του κ. Νασέρ Νουρεντίνι, σήμερα εξαρτάται από τον λιγνίτη σε ποσοστό 60% με 70%.
Δεν είναι τυχαίο και το ενδιαφέρον αρκετών ενεργειακών εταιρειών από τη Βόρεια Μακεδονία να συμμετάσχουν στο FSRU της Αλεξανδρούπολης, καθώς και στο εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής με αέριο Αλεξανδρούπολη.
Οι αποφάσεις για τον EastMed
Σχετικά με τον EastMed, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Νοτιοανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη, μέσω της Ελλάδας, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός, η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης αναμένεται το επόμενο έτος. Είναι αξιοσημείωτο ότι και αυτός ο αγωγός σχεδιάζεται με την προοπτική να μεταφέρει στο μέλλον και υδρογόνο. Επί του παρόντος, διεξάγονται μελέτες με προϋπολογισμό 70 εκατομμυρίων ευρώ, με το ήμισυ των κονδυλίων να προέρχονται από την Κομισιόν, γεγονός που, σύμφωνα με τον υπουργό, καταδεικνύει και τη στήριξή της σε ένα έργο PCI που ενισχύει τον ανταγωνισμό και την ολοκλήρωση της αγοράς, μειώνοντας την εξάρτηση της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε μία μόνο ενεργειακή πηγή. Άλλωστε, όπως υποστήριξε ο ίδιος, η ΕΕ και η περιοχή μας θα συνεχίσουν να χρειάζονται αέριο ως καύσιμο «μετάβασης».
Σχετικά με τις έρευνες υδρογονανθράκων, ο κ. Σκρέκας επεσήμανε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει τα σχέδιά της και να υποστηρίξει τις διεθνείς εταιρείες στις οποίες έχουν παραχωρηθεί τα θαλάσσια οικόπεδα.


Latest News

Γερμανία: Δραματικές εκκλήσεις για τα ποτάμια
Ρήνος, Έλβας, Όντερ, Σπρέε. Τα γερμανικά ποτάμια εκπέμπουν σήμα κινδύνου: χαμηλή στάθμη, ξηρασία, προβλήματα στις ποτάμιες μεταφορές, κίνδυνος οικολογικής καταστροφής.

«Καυτή πατάτα» η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων
Μηδενική η πρόοδος στη διαχείριση των βιομηχανικών επικίνδυνων αποβλήτων διαπιστώνεται από τους μελετητές της περιβαλλοντικής αξιολόγησης του σχεδίου διαχείρισης για την Αττική

Η Tesla έσπασε το «φράγμα» των 3.000.000 αυτοκινήτων
Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων, η εταιρεία του Ίλον Μασκ δεν παύει να αποτελεί έναν «νάνο» σε σύγκριση με τους «γίγαντες» της αυτοκινητοβιομηχανίας

Γαλλία: Γιατί ακτιβιστές «τσιμεντώνουν» τρύπες γκολφ
«Αυτή η τρύπα πίνει 277.000 λίτρα νερό», λένε οι ακτιβιστές που διαμαρτύρονται για την εξαίρεση των γηπέδων γκολφ από τα μέτρα περιορισμού της σπατάλης νερού

Πώς συνδέεται η κατάρρευση σπουδαίων πολιτισμών με την κλιματική αλλαγή;
Οι ξηρασίες και η απώλεια της βιοποικιλότητας αποτέλεσαν αιτίες λιμού, πολέμων και ασθενειών

Η ξηρασία δοκιμάζει την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η συνεχιζόμενη ξηρασία στη Γηραιά Ήπειρο μετατρέπει τα άλλοτε κραταιά ποτάμια σε ρυάκια και πιέζει ασφυκτικά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας

Οι 7 «παγκόσμιες μεγατάσεις» που λειτουργούν ως τροχιές αλλαγής
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την ανθρωπότητα έως τα μέσα του αιώνα, σύμφωνα με νέα έκθεση του Οργανισμού Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της Κοινοπολιτείας

Γιατί οι θερμοκρασίες ρεκόρ δεν βοηθούν στην ηλιακή ενέργεια
Τι συμβαίνει με τα ηλιακά πάνελ

Η οικονομία στο έλεος του καύσωνα και της ξηρασίας - Οι συνέπειες
Οι σοδειές απειλούνται, οι τιμές των τροφίμων ανεβαίνουν, οι τουρίστες δεν θέλουν να επισκέπτονται πια προορισμούς με καύσωνα, ενώ δημιουργούνται νέες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

Η ξηρασία φέρνει τον... θάνατο της ντομάτας - Οι οικονομικές συνέπειες
Η περίπτωση της Καλιφόρνια, που ελέγχει το ένα τέταρτο της παγκόσμιας παραγωγής βιομηχανικής ντομάτας, είναι χαρακτηριστική