Την τεράστια σημασία που έχουν για το περιβάλλον και για την οικονομία οι μεταφορές, καθώς και ο ρόλος της Ελλάδας ως Πύλη μεταφορών εμπορευμάτων υπογράμμισαν οι ομιλητές του πάνελ «Greece as a logistics gateway connecting Europe» στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε ότι «η θέση της Ελλάδας ως logistics gateway είναι στρατηγικής σημασίας εδώ και χρόνια» προσθέτοντας ότι «ο ρόλος της Ελλάδας ως πύλη της Ευρώπης είναι όλο και πιο σαφής» και ανέφερε το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά. Ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία τριών ολοκληρωμένων διαμετακομιστικών κέντρων στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την ενίσχυση του Θριάσιου και τη δημιουργία ενός Θριάσιου 2 ώστε από τα πλοία στον Πειραιά, τα εμπορεύματα να πηγαίνουν στο Θριάσιο με τρένο και εκεί να γίνεται διαλογή και να φορτώνονται σε κέντρα για την Ευρώπη.
Η κυβέρνηση ανέφερε ενισχύει τις υποδομές που θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα μας να γίνει διεθνής παίκτης, αλλά, όπως εξήγησε, «η Ελλάδα υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της». Όπως είπε, η χώρα μας πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο θέματα: την Interconnectivity, για την οποία ήδη γίνονται βήματα, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου των τρένων, αλλά και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαμετακομιστικών κέντρων. Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών τόνισε ότι αντίστοιχη δουλειά με το Θριάσιο γίνεται και στη Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση «είναι έτοιμη να διεξάγει μία μελέτη ενός διαμετακομιστικού κέντρου logistics στην Κεντρική Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Λάρισα».
Ο ειδικός σε θέματα μεταφορών της Παγκόσμιας Τράπεζας, Luis Blancas, τόνισε ότι χρειάζεται περαιτέρω αύξηση του όγκου εμπορευμάτων στον Πειραιά και πρόσθεσε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να επενδύσει. Όπως είπε, η Ελλάδα έχει πετύχει σημαντική αύξηση της απόδοσης της στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση, για παράδειγμα, με τη Γερμανία που είναι ηγέτης στον τομέα και πρόσθεσε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι πολύ σημαντικός για τη χώρα μας και την οικονομία της και θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και βελτίωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων και του δικτύου των δρόμων δημιουργώντας ένα διάδρομο σύνδεσης της Ελλάδας με την Κεντρική Ευρώπη. Τόνισε δε ότι η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πρόθυμη να επενδύσει.
Ο Επικεφαλής της Rail Logistics Division στην VTG Rail Logistics της Γερμανίας, Gunter Ferk, τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει τεράστιο γεωπολιτικό πλεονέκτημα, λόγω της θέσης της, όμως πρόσθεσε ότι το μειονέκτημα είναι οι σιδηρόδρομοι, καθώς τα εμπορεύματα χρειάζονται πέντε με έξι μέρες να φτάσουν στην Κεντρική Ευρώπη. Χαρακτήρισε πολύ σημαντικό παράγοντα τη διαχείριση των κοντέινερ στον Πειραιά, ενώ, όπως είπε, υπάρχουν κάποιες προκλήσεις όταν θέλουμε να μεταφέρουμε εμπορεύματα από την Ελλάδα, π.χ. δεν υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, υπάρχει έλλειψη γραμμών τρένων, συνδεσιμότητα κ.ά.
Το μέλος του ΔΣ της Rail Cargo της Αυστρίας, Thomas Kargl, είπε ότι ο σιδηρόδρομος χάνει έδαφος έναντι των φορτηγών και χαρακτήρισε και αυτός πολύ σημαντική τη θέση της Ελλάδας, κυρίως σε ό,τι αφορά στο ρόλο που παίζει στη σύνδεση της Ευρώπης με την Ασία.
Ο Πρόεδρος του National Logistics Committee, Αθανάσιος Ζιλιασκόπουλος, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι σε μία μετάβαση για να γίνει πιο ανταγωνιστική και διαθέτει τα πλεονεκτήματα για να γίνει, ωστόσο υπάρχουν και μειονεκτήματα. «Δεν είμαστε Ρότερνταμ, είμαστε κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ, αλλά μακριά από την Κεντρική Ευρώπη», είπε ο κ. Ζιλιασκόπουλος προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη οδηγών φορτηγών και ότι πρέπει να λάβουμε πρωτοβουλίες για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις στη μεταφορά φορτίων. Τέλος, τόνισε ότι «έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο πλοίων, αλλά όχι μία εταιρεία διαχείρισης κοντέινερ».
Latest News
Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας από τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου
Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΛ) στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας, επιθεώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Εξάρχου (Intrakat): «Αναγκαίες οι θεσμικές μεταρρυθμίσεις στα μεγάλα έργα»
Τι προτείνει για τις προκαταβολές των έργων
Ώθηση 3 δισ. στην οικονομία της Θεσσαλίας με την εκτροπή του Αχελώου – Στα 400 εκατ. το κόστος
Στα 4,5 δισ. ευρώ εκτιμάται ο συνολικός προϋπολογισμός για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας, σύμφωνα με το master plan της HVA
Ανάπλαση οδικού δικτύου σε Άγιο Κωνσταντίνο και Καμένα Βούρλα
Ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου ανέρχεται στα 15,6 εκατ. ευρώ
Σταϊκούρας: Η Αλεξανδρούπολη στο επίκεντρο τριμερούς συνάντησης με Βουλγαρία – Ρουμανία
Τι συζητήθηκε στην τριμερή συνάντηση εργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας
Πακέτο έργων 4,5 δισ. για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας - Και εκτροπή του Αχελώου
Σε δημόσια διαβούλευση το master plan των Ολλανδών της HVA
Ταχιάος: Δημοπρατούνται έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ
Όπως τόνισε ο Νίκος Ταχιάος στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και εντός του καλοκαιριού να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους εκτέλεσης των έργων
Ανοίγει ξανά ο φάκελος της εκτροπής του Αχελώου – Το master plan της HVA για τη Θεσσαλία
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας
Τα βλέμματα στην Σαουδική Αραβία στρέφουν οι ελληνικές κατασκευαστικές
Αποτελεί την σπουδαιότερη έκθεση στον τομέα των κατασκευών όχι μόνο στη Σαουδική Αραβία, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή
Μπαίνει μπροστά το project «ΠΥΡΚΑΛ» – Ο πρώτος διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο και οι μετακομίσεις
Σε τι αφορά ο πρώτος διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ.