Εισιτήριο για το καλοκαίρι του 2022 βγάζουν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Αυτό επαναβεβαιώθηκε σήμερα, κατά την επίσκεψη στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Για την ανάδειξη του Πειραιά σε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, μίλησε ο υπουργός, καθώς θα έχει σύνδεση εκτός από το μετρό, με το τραμ και τον προαστιακό, που θα συνδέουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέσα σε 50 λεπτά.
Όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός, στα τέλη του 2019 σχεδόν δεν είχαν ξεκινήσει οι εκσκαφές, ενώ σήμερα βρισκόμαστε στα τελειώματα των αρχιτεκτονικών εργασιών και έχουν ήδη πέσει τα μπετά. Τα εργοτάξια των τριών σταθμών κρατήθηκαν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα βρίσκονται σχεδόν στο 90% των εργασιών, σε ορισμένες δε περιπτώσεις και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και θα μπουν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί της επέκτασης θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης του Πειραιά, ενώ ο τερματικός σταθμός είναι στην καρδιά της επιχειρηματικής και εμπορικής ζωής. Με την επέκταση, η Γραμμή 3, συνολικού μήκους 50 χλμ., θα ενώνει το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο.
Επεσήμανε δε πως ένα μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία μεγάλη ευκαιρία ανάδειξης αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο θα είναι ένας σταθμός Μουσείο με την προβολή αυτών των ευρημάτων, όπου κυριαρχεί ένα βοτσαλωτό δάπεδο.
Σταθμός-μουσείο στο Δημοτικό Θέατρο
Νωρίτερα, ο υπουργός ξεναγήθηκε στην «Ξυλαποθήκη», όπου έχουν συγκεντρωθεί όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα της ανασκαφής και γίνεται η αποκατάστασή τους από τους ειδικούς. Περισσότερα από 10.000 αντικείμενα όλων των εποχών που ακολούθησαν την ιστορία της πόλης, οι αρχαιότητες πριν το 86 π.Χ., τμήμα του Αδριάνειου Υδραγωγείου, του αποχετευτικού συστήματος της πόλης, αλλά και καθημερινά αντικείμενα, όπως σκεύη, είναι συγκεντρωμένα στον χώρο.
Όπως επισημάνθηκε, τα εν λόγω ευρήματα, για τα οποία έχει υιοθετηθεί η μέθοδος της απόσπασης κι επενατοποθέτησης, για την οποία τόσος λόγος έχει γίνει στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, θα επανατοποθετηθούν στον χώρο του σταθμού στο Δημοτικό Θέατρο. Ο εν λόγω σταθμός θα αποτελεί ουσιαστικά ένα «μουσείο» για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία, αλλά και το τουριστικό της προφίλ.
«Ο σταθμός “Δημοτικό Θέατρο” θα είναι ένας σταθμός πρότυπο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, «που θα συμβολίζει αυτό που εμείς στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό. Και θα είναι πρότυπο δεδομένου ότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί, καθώς και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα».
Τον υπουργό συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης επεσήμανε πως είναι πλέον όρατο πως υπάρχει εντυπωσιακή πρόοδος και το έργο “τρέχει”. Σημείωσε πως υπάρχει αγωνία για να ενταχθεί το Μετρό στην πόλη και να ξεκινήσει η λειτουργία του. “Ο Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία Μετρό, Τραμ, Προαστιακού και του Λιμανιού” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μώραλης.
Επικαιροποιείται η μελέτη υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς
Αναφορικά με την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, όπως είπε ο υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης, έτσι ώστε αυτό το δύσκολο, αλλά συνάμα σημαντικό έργο να προχωρήσει. Ήδη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει η σκέψη της σύντμησης των χρόνων προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες γρηγορότερα. «Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ καλή βάση», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
ΤΕΡΝΑ - RENCO κατασκευάζουν το πρώτο Data Center της Microsoft
Η σύμβαση είναι αξίας 100 εκατ. ευρώ
Τι ζήτησε ο Σταϊκούρας από τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου
Τη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΛ) στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Λιανοκλάδι Φθιώτιδας, επιθεώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Εξάρχου (Intrakat): «Αναγκαίες οι θεσμικές μεταρρυθμίσεις στα μεγάλα έργα»
Τι προτείνει για τις προκαταβολές των έργων
Ώθηση 3 δισ. στην οικονομία της Θεσσαλίας με την εκτροπή του Αχελώου – Στα 400 εκατ. το κόστος
Στα 4,5 δισ. ευρώ εκτιμάται ο συνολικός προϋπολογισμός για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας, σύμφωνα με το master plan της HVA
Ανάπλαση οδικού δικτύου σε Άγιο Κωνσταντίνο και Καμένα Βούρλα
Ο προϋπολογισμός του συνολικού έργου ανέρχεται στα 15,6 εκατ. ευρώ
Σταϊκούρας: Η Αλεξανδρούπολη στο επίκεντρο τριμερούς συνάντησης με Βουλγαρία – Ρουμανία
Τι συζητήθηκε στην τριμερή συνάντηση εργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας
Πακέτο έργων 4,5 δισ. για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλίας - Και εκτροπή του Αχελώου
Σε δημόσια διαβούλευση το master plan των Ολλανδών της HVA
Ταχιάος: Δημοπρατούνται έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ
Όπως τόνισε ο Νίκος Ταχιάος στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και εντός του καλοκαιριού να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τους αναδόχους εκτέλεσης των έργων
Ανοίγει ξανά ο φάκελος της εκτροπής του Αχελώου – Το master plan της HVA για τη Θεσσαλία
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας
Τα βλέμματα στην Σαουδική Αραβία στρέφουν οι ελληνικές κατασκευαστικές
Αποτελεί την σπουδαιότερη έκθεση στον τομέα των κατασκευών όχι μόνο στη Σαουδική Αραβία, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή