Δεύτερη ημέρα ανόδου των ναύλων στα δεξαμενόπλοια η χθεσινή, εξέλιξη που δείχνει μια ανάκαμψη του κλάδου που μήνες τώρα «σέρνεται» στον βυθό των επιδόσεων αναφορικά με τα ημερήσια κέρδη.
Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και ειδικότερα στα VLCC eco ο μέσος ημερήσιος ναυλος από τα 8.700 δολ στις 21 Ιουνίου χθες βρέθηκαν στα 10.100 δολ σημειώνοντας άνοδο 16%. Μόνο την χθεσινή ημέρα η άνοδος των κερδών ήταν 9,5% σε σύγκριση με την Τρίτη 22 Ιουνίου.
Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και στα product tankers καθώς η ζωηρή συναλλακτική δραστηριότητα έσπρωξε υψηλοτέρα τους ναύλος. Ειδικότερα στα eco-LR2s ο μέσος ημερήσιος ναυλος αυξήθηκε χθες κατά 9.9% στα 13.900 δολ.
Επίσης μια ημέρα πριν στην ίδια κατηγορία δεξαμενοπλοίων είχε καταγραφεί άνοδος 10% στα 12.700 δολ την ημέρα.
Η αίσθηση των brokers είναι ότι η ζήτηση δεξαμενοπλοίων αυξάνεται καθώς ο ΟΠΕΚ + προσθέτει σταδιακά περισσότερα βαρέλια στην παραγωγή ενώ ταυτόχρονα τα διυλιστήρια ζητούν περισσότερο αργό. Οι προσδοκίες είναι ότι η αγορά θα κινηθεί ψηλότερα.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency -IEA) όσο και η αμερικάνικη υπηρεσία ενέργειας (U.S. Energy Information Administration-EIA) διατύπωσαν εκτιμήσεις που προμηνύουν καλά νέα για τα δεξαμενόπλοια μεσοπρόθεσμα. Και οι δυο οργανισμοί με μικρές διαφορές προέβλεψαν αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου για το υπόλοιπο του 2021 και για το 2022 καθώς ο πλανήτης επανέρχεται σε «λειτουργία» σταδιακά, αντιμετωπίζοντας την πανδημία.
Η IEA εκτίμα ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.
Η ΕΙΑ αναμένει την ίδια άνοδο της ζήτησης για το 2021 είναι όμως λίγο περισσότερο αισιόδοξη για το 2022 καθώς εκτιμά άνοδο της ζήτησης κατά +3,6 εκατ. βαρέλια τη ημέρα.
Τι σημαίνουν αυτές οι εκτιμήσεις για τα δεξαμενόπλοια; Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten & Partners το καλό είναι ότι και οι δύο οργανισμοί αναμένουν έντονη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου και σε αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο υπάρχει εδώ μια μικρή υποσημείωση.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση