Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση συμφώνησε σε βασικά σημεία για τη δημιουργία μιας διεθνούς συμμαχίας για το κλίμα. Αυτό προκύπτει από έγγραφο το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων (dpa). Το Δίκτυο Συντακτών της Γερμανίας (RND) είχε ήδη γράψει το Σαββατοκύριακο για τα επικείμενα σχέδια μιας τέτοιας κλιματικής συμμαχίας.
Ο στόχος της πρωτοβουλίας, η οποία ανάγεται στον Σοσιαλδημοκράτη (SPD) ομοσπονδιακό Υπουργό Οικονομικών Όλαφ Σολτς, είναι να επιταχύνει την εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού για την προστασία του κλίματος και ταυτόχρονα να προστατεύσει την οικονομία των χωρών οι οποίες θα υποχρεώσουν τις εταιρείες τους να συμμορφωθούν με τις ανάλογες υποχρεώσεις. Όπως επιβεβαίωσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών σήμερα, ο Σολτς θα ενημερώσει το υπουργικό συμβούλιο για την ιδέα αυτή αύριο Τετάρτη.
Σύμφωνα με έγγραφο εργασίας το οποίο συμφωνήθηκε μεταξύ των ομοσπονδιακών υπουργείων Οικονομικών, Εξωτερικών, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης, δεν υπήρχε έως τώρα ένα προστατευτικό πλαίσιο σε διεθνές επίπεδο για την προστασία των πρωτοπόρων της κλιματικής πολιτικής από τις συνέπειες για όσες βιομηχανίες καταναλώνουν πολλή ενέργεια,
«Μια διεθνής συμμαχία για το κλίμα που βασίζεται σε μια συνεργασία εμπιστοσύνης –μια συνεταιριστική και ανοιχτή λέσχη για το κλίμα– μπορεί να βοηθήσει στην υπέρβαση αυτού του διλήμματος. Εάν είναι αρκετά μεγάλη και εάν συμφωνηθούν κοινοί κανόνες, συμβατοί με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ / WTO), μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια παγκόσμια καταλυτική επίδραση», αναφέρει το εν λόγω έγγραφο των υπουργείων που συμμετέχουν.
Στο έγγραφο αναφέρεται επίσης ότι «η συμμαχία για το κλίμα πρέπει να είναι μια συνεργασία των πιο φιλόδοξων χωρών στον κόσμο όσον αφορά στην πολιτική για το κλίμα». Ως σημαντικότερες χώρες στόχοι, επειδή εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου, για να συμμετάσχουν αναφέρονται ονομαστικά η Κίνα και οι ΗΠΑ, αλλά και σημαντικοί εμπορικοί εταίροι της ΕΕ.
«Τα μέλη της κλιματικής συμμαχίας θα πρέπει να δεσμευτούν στον στόχο μείωσης της θερμοκρασίας κατά 1,5 βαθμό, τον οποίο έχει θέσει η “Συμφωνία του Παρισιού για την προστασία του κλίματος” και να προσπαθήσουν να επιτύχουν την κλιματική ουδετερότητα το αργότερο έως το 2050. Στην πορεία, θα πρέπει να θέσουν φιλόδοξους ενδιάμεσους στόχους. H συμμετοχή είναι βασικά ανοιχτή για όλες τις χώρες. Αφού ενημερωθεί το ομοσπονδιακό υπουργικό συμβούλιο, προγραμματίζονται συνομιλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ειδικά με τη Γαλλία», σύμφωνα με το έγγραφο.
Ο Σολτς είχε ήδη προωθήσει την ιδέα στη σύνοδο κορυφής της ομάδας των G20 στη Βενετία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες
Η Volvo λανσάρει φτηνό κινέζικο EV στις ΗΠΑ και ... ανησυχεί την Tesla
Το EX30 κατασκεύασε η Volvo Cars, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών οχημάτων που ανήκει στην κινεζική Geely
Στο Ταμείο Ανακαμψης το έργο «Εξοικονόμηση ενέργειας σε επιχειρήσεις - Φωτοβολταϊκά στις επιχειρήσεις»
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 161.502.400 ευρώ
ΕΥ: Συνέδριο για την πράσινη φορολογία στην Ελλάδα
Πώς θα διαμορφωθεί η περιβαλλοντική φορολογική πολιτική στην Ελλάδα
Η Tesla φτιάχνει πιο πρόσιτα αυτοκίνητα και απογειώνει τις μετοχές της
Τι σχεδιάζει ο Ίλον Μασκ για το επόμενο διάστημα
Πρέπει να ανησυχούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την πτώση πωλήσεων EV;
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτή την επιβράδυνση της αγοράς για να καλύψουν τη διαφορά με τους Κινέζους ανταγωνιστές