Το ιδιοκτησιακό καθεστώς και κυρίως ο ρόλος του Υπουργείου Άμυνας αποτελούν αυτή την περίοδο τη βασική προτεραιότητα στην προετοιμασία για την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου. Το ακίνητο-φιλέτο των 2.800 στρεμμάτων στην Αλικαρνασσό αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση στο real estate για τα επόμενα χρόνια. Όπως συχνά έχει σημειώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στόχος είναι να μην μετατραπεί το αεροδρόμιο του Ηρακλείου σε ένα νέο Ελληνικό.

Η λειτουργία του παλαιού αεροδρομίου θα σταματήσει μόλις ανοίξει τις πόρτες του το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, εξέλιξη που αναμένεται εντός του 2026. Προκειμένου όμως να μην έχει την τύχη του Ελληνικού, το οποίο κατέληξε έρημο και απαξιωμένο για 20 χρόνια από τη στιγμή που παρέδωσε τη σκυτάλη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ανάπλαση του ακινήτου έχει «κουμπώσει» στη δανειακή συμφωνία με την ΕΤΕπ.

Πρόκειται για τη χρηματοδότηση με 180 εκατ. ευρώ της συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου στο έργο, συνολικού κόστους 517 εκατ. ευρώ. Όπως είχε τονίσει, κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Andrew Mc Dowell, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, «η ανάπλαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των όρων του δανείου μας».

Τι θα κρατήσει το Υπουργείο Άμυνας;

Προτεραιότητα επί του παρόντος αποτελεί η επίλυση του ιδιοκτησιακού ζητήματος του ακινήτου, το 1/3 του οποίου ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου, ενώ περισσότερα από 500 στρ. στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Καίριο ζήτημα αποτελεί το μέρος της έκτασης που θα διατηρήσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για εθνικούς λόγους.

Για την επίλυση αυτού του ζητήματος, όπως είπε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη Βουλή, κατά τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, έχει ήδη συσταθεί Κοινή Ομάδα Εργασίας των δύο υπουργείων που εξετάζει τις διάφορες χρήσεις της έκτασηςχρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ. Η δουλειά της αναμένεται δε να ολοκληρωθεί μετά και την αεροφωτογράφιση του ακινήτου.

«Από την πλευρά μας έχουμε έναν οδικό χάρτη και έχουμε συνδέσει την υλοποίηση με την καταβολή των δόσεων από την ΕΤΕπ. Η έκταση θα αξιοποιηθεί ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής» ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ενημέρωσε επίσης ότι το πρώτο ορόσημο της συμφωνίας για την εκταμίευση χρημάτων έχει ήδη εκπληρωθεί. Πρόκειται για τη διαβεβαίωση μέσω επιστολής του ιδίου προς την ΕΤΕπ ότι η έκταση δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την παράδοση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Υπενθυμίζεται ότι η καταβολή της εθνικής συνδρομής έχει ήδη γίνει από το Δημόσιο.

«Δεν παραχωρείται στο ΤΑΙΠΕΔ»

Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε κατά την απάντησή του ότι το ακίνητο σε καμία περίπτωση δεν περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ. «Δεν μεταβιβάζεται καμία ιδιοκτησία στο ΤΑΙΠΕΔ, καμία ιδιοκτησία στο Υπερταμείο, το οποίο μάλιστα είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεχίζουμε κανονικά το έργο μας για την αξιοποίηση αυτής της έκτασης, διότι δεν πρέπει να την αφήσουμε να γίνει ένα νέο Ελληνικό. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μας βοηθήσει στην ωρίμανση του έργου» είπε.

Πρόκειται για μία ανησυχία η οποία πυροδοτήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, δημιουργώντας αναβρασμό στις τοπικές αρχές. Όπως έχει περιγράψει και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, παρουσιάζοντας τη νέα Μονάδα Ωρίμανσης Έργων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, αυτή θα αναλαμβάνει την ωρίμανση μεγάλων έργων για λογαριασμό των δημοσίων φορέων προκειμένου να γίνεται πιο αποδοτικά η προετοιμασία τους. Μεταξύ των πρώτων μεγάλων έργων στρατηγικής σημασίας που αναμένεται να ενταχθούν στο PPF είναι και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Το είδος δε της αξιοποίησης πιθανότητα αποφασιστεί και με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα, μέσω των Προτάσεων Καινοτομίας, που αναμένεται να θεσμοθετηθούν ως το τέλος του χρόνου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακίνητα