Μια ταχεία αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με εναλλακτικά καύσιμα που θα βασίζονται στο «πράσινο» υδρογόνο και σε προηγμένα βιοκαύσιμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία μείωση έως και το 80% των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι τα μέσα του αιώνα, εκτιμά μία νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA).

Τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να συνεισφέρουν τουλάχιστον στο 70% του ενεργειακού μείγματος του ναυτιλιακού κλάδου το 2050, σύμφωνα με την έκθεση «A Pathway to Decarbonise the Shipping Sector by 2050» του IRENA, η οποία σκιαγραφεί ένα οδικό χάρτη για την συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής

Βραχυπρόθεσμα, τα προηγμένα βιοκαύσιμα θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών, παρέχοντας έως και το 10% του συνολικού ενεργειακού μείγματος του κλάδου το 2050. Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα έχουν κομβικό ρόλο καθώς θα αποτελούν το 60% του ενεργειακού μείγματος το 2050. Η e-μεθανόλη και η e- αμμωνία είναι τα πιο ελπιδοφόρα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο, με ιδιαίτερα την e-αμμωνία να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για την απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα μέχρι το 2050, αναφέρεται στην έκθεση.

Η έκθεση της IRENA αναφέρει ότι η ηλεκτρονική αμμωνία θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 43% των ενεργειακών αναγκών του κλάδου το 2050, πράγμα που θα συνεπαγόταν τη χρήση περίπου 183 εκατ. τόνων ανανεώσιμης αμμωνίας μόνο για τη διεθνή ναυτιλία, ΄’ένα πόσο που συγκρίνεται με την σημερινή παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green