
Μια ταχεία αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με εναλλακτικά καύσιμα που θα βασίζονται στο «πράσινο» υδρογόνο και σε προηγμένα βιοκαύσιμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία μείωση έως και το 80% των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι τα μέσα του αιώνα, εκτιμά μία νέα έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA).
Τα καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να συνεισφέρουν τουλάχιστον στο 70% του ενεργειακού μείγματος του ναυτιλιακού κλάδου το 2050, σύμφωνα με την έκθεση «A Pathway to Decarbonise the Shipping Sector by 2050» του IRENA, η οποία σκιαγραφεί ένα οδικό χάρτη για την συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Βραχυπρόθεσμα, τα προηγμένα βιοκαύσιμα θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών, παρέχοντας έως και το 10% του συνολικού ενεργειακού μείγματος του κλάδου το 2050. Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα έχουν κομβικό ρόλο καθώς θα αποτελούν το 60% του ενεργειακού μείγματος το 2050. Η e-μεθανόλη και η e- αμμωνία είναι τα πιο ελπιδοφόρα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο, με ιδιαίτερα την e-αμμωνία να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για την απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα μέχρι το 2050, αναφέρεται στην έκθεση.
Η έκθεση της IRENA αναφέρει ότι η ηλεκτρονική αμμωνία θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει περίπου το 43% των ενεργειακών αναγκών του κλάδου το 2050, πράγμα που θα συνεπαγόταν τη χρήση περίπου 183 εκατ. τόνων ανανεώσιμης αμμωνίας μόνο για τη διεθνή ναυτιλία, ΄’ένα πόσο που συγκρίνεται με την σημερινή παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας.


Latest News

Το νέο mega-project για τη σωτηρία του κλίματος
Επενδύσεις δισεκατομμυρίων στον Πρίνο και τη Δυτική Μακεδονία - Πώς λειτουργεί η αποθήκευση

Πότε αναμένονται οι επιδοτήσεις για ηλιακούς, φωτοβολταϊκά
Τι ανέφερε για τα τιμολόγια ρεύματος και φυσικού αερίου

Ασπίδα για τα απειλούμενα είδη της Ελλάδας
Επιστήμονες από 32 ομάδες θα μελετήσουν ζώα και φυτά που κινδυνεύουν με εξαφάνιση, με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία τους

Έρευνα: Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν γίνεται για την κλιματική αλλαγή
Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες δεν είναι το πρώτο κριτήριο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte

Πώς θα αναστήσετε ένα δάσος χωρίς να το ξανασκοτώσετε
Πρότυπη αναδάσωση του WWF σε έκταση του Εθνικού Δρυμού που κάηκε δύο φορές.

Η έλλειψη χιονιού απειλεί την Ευρώπη
Πλήγμα στη ναυτιλία, τη γεωργία και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας

«Πρασινίζει» το σχολικό συγρότημα της Γκράβας - Επένδυση 6 εκατ.
Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020»

«Φουρτούνες» για το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου
Δυσκολίες κατά τη δρομολόγηση του «Susio Frontier»

EE: Αυξάνεται η χρήση ενέργειας από ΑΠΕ για θέρμανση και ψύξη
Ποιες χώρες έχουν τα υψηλότερα μερίδια και ποια είναι η θέση της Ελλάδας

Με την Tesla επιχειρεί να αναμετρηθεί στην Ευρώπη η Xpeng
Η κινεζική startup ανακοίνωσε ότι έτοιμη να δεχθεί παραγγελίες για μια αναθεωρημένη έκδοση του σεντάν P7 και του σπορ SUV της G9 από 4 ευρωπαϊκές χώρες Σουηδία