Το ψηφιακό μέλλον του υπουργείου Εργασίας είναι εδώ… Η παροχή υπηρεσιών σε ασφαλισμένους, συνταξιούχους και εργαζόμενους, μέσω των σύγχρονων ψηφιακών μέσων, αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα.

Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, η παρακολούθηση του αιτήματος μέσω του site του e – ΕΦΚΑ, η τηλεδιάσκεψη ασφαλισμένου με τον υπάλληλο του ασφαλιστικού ταμείου, το κλείσιμο ραντεβού μέσω του Gov.gr.

Και πρόσφατα: η λειτουργία ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου – ενός αριθμού του 1555 – με απαντήσεις σε όλα τα θέματα – εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, προνοιακά.

Όπως και η νέα υπηρεσία του ΟΑΕΔ – «myOAEDραντεβού» – μέσω της οποίας δίδεται η δυνατότητα προγραμματισμού – ψηφιακά – των επισκέψεων των πολιτών σε υπηρεσίες του Οργανισμού

Οι νέες αυτές υπηρεσίες – μετά από 1,5 έτη πανδημίας και αποκλεισμού των πολιτών από τις δημόσιες υπηρεσίες – αποτελούν κυριολεκτικά «νέα σελίδα» στη σχέση πολιτών και υπηρεσιών του υπουργείου. Ενός υπουργείου που εξυπηρετεί και επηρεάζει  μακράν τους περισσότερους πολίτες της χώρας, σε σχέση με τις υπόλοιπες κυβερνητικές υπηρεσίες.

Η νέα γραμμή 1555

Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ, και η εξυπηρέτηση πολλών πολιτών μέσω των νέων υπηρεσιών – χωρίς προσωπική παρουσία –, αλλά και η δημιουργία ενιαίας τηλεφωνικής γραμμής εξυπηρέτησης των πολιτών, δηλαδή του 1555, αποτελούν ένα έργο μετάβασης του υπουργείου Εργασίας στο 21ο αιώνα.

Ο υπουργός Εργασίας κ. Κωστής Χατζηδάκης χαρακτηρίζει την νέα υπηρεσία ως «μια τομή, στην εξυπηρέτηση του πολίτη» και υπογραμμίζει ότι «από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, περνάμε σε μια νέα εποχή προσωποποιημένης εξυπηρέτησης».

Η νέα γραμμή επικοινωνίας των πολιτών – τις πρώτες 100 ημέρες της λειτουργίας της – έχει δεχθεί 399.775 κλήσεις και έχει απαντήσει το 96,2% αυτών με θέματα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά.

Η νέα γραμμή πρόκειται να αντικαταστήσει – πλήρως – επτά διαφορετικά τηλεφωνικά κέντρα, και να αναλάβει το σύνολο των επικοινωνιών του πολίτη με τις υπηρεσίες του υπουργείου και των εποπτευόμενων Οργανισμών.

Το 1555 είναι δωρεάν – δεν επιβαρύνεται ο πολίτης – και λειτουργεί 24 ώρες επτά ημέρες την εβδομάδα. Στόχος του υπουργείου είναι να προχωρήσει σε ειδική εφαρμογή για τα κινητά, επικοινωνία μέσω chatroom στην ιστοσελίδα του 1555, αλλά και εξυπηρέτηση των πολιτών με τη δημιουργία επιπλέον ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Ο μεγαλύτερος αριθμός των κλήσεων αφορά στα θέματα του ΕΦΚΑ ζητήματα συντάξεων και θέματα συνταξιοδότησης και ακολουθούν τα θέματα του ΟΑΕΔ. Οι κλήσεις που γίνονται στο συγκεκριμένο κέντρο με ερωτήματα – αιτήματα, είτε απαντώνται άμεσα από τον τηλεφωνητή, είτε σε δεύτερο χρόνο από τους υπαλλήλους του υπουργείου. Ο χρόνος αναμονής είναι ελάχιστος (15 δευτερόλεπτα), ενώ τα πιο σύνθετα ερωτήματα καταγράφονται με το όνομα του ερωτώντος και απαντώνται σε δεύτερο χρόνο. Κάθε αίτημα χρεώνεται σε αντίστοιχο υπάλληλο και ελέγχεται ο χρόνος αναμονής και η τελική επίλυση του προβλήματος του πολίτη.

Η νέα αυτή υπηρεσία υποστηρίζεται από τρείς ιδιωτικές εταιρείες με εξειδίκευση σε θέματα επικοινωνιών. Σε αυτή απασχολούνται 990 υπάλληλοι, από τους οποίους οι 70 στην τεχνική υποστήριξη, 220 είναι οι τηλεφωνητές που υποδέχονται τις κλήσεις, 100 είναι στο δεύτερο επίπεδο επεξεργασίας των απαντήσεων (Back Office) και 600 είναι εξειδικευμένοι υπάλληλοι των Οργανισμών του υπουργείου που επεξεργάζονται ποιο σύνθετα ερωτήματα γύρω από τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά ζητήματα.

Ο ΟΑΕΔ

Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία με την ονομασία «myOAEDραντεβού», δημιούργησε και ο ΟΑΕΔ, δίνοντας – μέσω αυτής – τη δυνατότητα στους πολίτες που επιθυμούν να προγραμματίζουν ψηφιακά τις επισκέψεις τους στις υπηρεσίες του Οργανισμού.

Πρόκειται για μια δυνατότητα που δίδεται μόνον για όσες υπηρεσίες δεν παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από το gov.gr και το www.oaed.gr. Η διαδικασία για το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται  μέσω του rantevouoaed.gov.gr, είτε μέσα από το gov.gr, επιλέγοντας την υπηρεσία «Ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του ΟΑΕΔ» και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet.

Το «myOAEDραντεβού» καλύπτει και τα 117 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2), καθώς και τα 6 Γραφεία Εργασίας Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (ΓΕ ΕΚΟ) του Οργανισμού. Οι υπηρεσίες για τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα ορισμού ραντεβού είναι οι εξής:

Αιτήσεις παρόχων που δεν διατίθενται ηλεκτρονικά – προσκόμιση δικαιολογητικών. Βεβαίωση λήψης Τακτικής Επιδότησης Ανεργίας (εκτός του τρέχοντος έτους).Υποβολή ενστάσεων για τις παροχές ασφάλισης πλην των κοινωνικών παροχών. Υπηρεσία εξυπηρέτησης οικιστών εργατικών κατοικιών/ δανειοληπτών τέως ΟΕΚ. Αίτηση καταβολής αποδοχών σε μαθητές – σπουδαστές – φοιτητές που απέχουν από την εργασίας τους για συμμετοχή στις γραπτές εξετάσεις. Υποβολή αιτήσεων για καταβολή επιχορήγησης από εργοδότες/προσκόμιση δικαιολογητικών. Υποβολή ενστάσεων από εργοδότες για προγράμματα απασχόλησης. Αίτηση επιχορήγησης από εργοδότες για πρακτική άσκηση σπουδαστών ΑΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ. Υποβολή αίτησης αναγνώρισης χρόνου ανεργίας λόγω περιστασιακής απασχόλησης. Διορθώσεις Στοιχείων Μητρώου/προσκόμιση δικαιολογητικών. Έκδοση κλειδαρίθμου (όπου απαιτείται). Συμβουλευτική ανέργων. Συμβουλευτική εργοδοτών. Συμβουλευτική ανέργων Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων.

 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax
Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ
Φορολογία Eιδήσεις |

Ακίνητα: Αντίστροφη μέτρηση για διορθώσεις στο Ε9 και λιγότερο ΕΝΦΙΑ

Ποιοι θα πρέπει να υποβάλουν νέα δήλωση για την ακίνητη περιουσία τους - Ποιοι εξαιρούνται. Έως 31 Ιανουαρίου 2025 η υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων ακίνητης περιουσίας.