Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας. Το 2022 θα ανοίξει με τη δημοπράτηση τεσσάρων οδικών έργων, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανάψει φουλ τις μηχανές τον τελευταίο έναν χρόνο για την προετοιμασία νέων διαγωνισμών, επιλύοντας παράλληλα και τον μίτο που κρατούσε δεμένα μια σειρά κρίσιμων έργων υποδομών, όπως η Γραμμή 4 του μετρό, ο Ε65, ο ΒΟΑΚ και το Πάτρα – Πύργος. Οπως έχει πει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, «αυτό το έτος είναι έτος υποδομών και τώρα αρχίζουν και βγαίνουν τα αποτελέσματα της μεθοδικής προσπάθειάς μας όλο αυτό το διάστημα».

Στην Κρήτη

Το μενού των νέων οδικών έργων ξεκινά στις αρχές της επόμενης χρονιάς με τον άξονα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης στον νομό Λασιθίου, τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και τη σύνδεση Μπράλου – Αμφισσας. Οσον αφορά το πρώτο έργο, προϋπολογισμού περί τα 140 εκατ. ευρώ, αυτό θα «κλείσει» με 15 χλμ. την τριπλή κατασκευή του ΒΟΑΚ, ώστε ο σύγχρονος οδικός άξονας να φτάσει στον Αγιο Νικόλαο.

Πρώτη επέκταση

Ενα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού που ταλαιπωρεί την Αττική είναι το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ.

Το έργο, που θα είναι και η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, θα εξυπηρετεί μία μέση ημερήσια κυκλοφορία 30.000 οχημάτων, τα οποία θα διακινούνται μεταξύ του κέντρου της πόλης, καθώς και των περιοχών Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, και της Εθνικής Οδού βόρεια της Κηφισιάς.

Σήμερα, όλη αυτή η κυκλοφορία εξυπηρετείται μέσω του τριώροφου ανισόπεδου κόμβου Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων.

Διαχρονικό αίτημα

Το συνολικό κόστος του έργου, μήκους 3,8 χλμ., ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.

H ωρίμαση του διαγωνισμού για την παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, συνολικού μήκους 26,2 χλμ., ένα διαχρονικό αίτημα φορέων και κατοίκων της Εύβοιας, προχωρεί επίσης με γρήγορους ρυθμούς. Το έργο πρόκειται να βελτιώσει τη σύνδεση Αθήνας και Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια, αλλά και την κυκλοφορία εντός του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών.

Αντίστοιχα, προχωρεί η ωρίμαση και του τμήματος Μπράλος – Αμφισσα, που αφορά τη βελτίωση ή και νέα χάραξη όπου απαιτείται, το οποίο ανήκει στον διαγώνιο άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, και θα προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής.

Πάτρα – Πύργος

Επίσης, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι στις αρχές της επόμενης χρονιάς να στηθούν τα εργοτάξια στον πολύπαθο άξονα Πάτρα – Πύργος. Η επανένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς ήδη τα αρμόδια όργανα της ΕΕ έχουν ανοίξει τον δρόμο. Για να συντμηθεί ο χρόνος, όσο αναμένεται και η επίσημη σφραγίδα της Κομισιόν, η σύμβαση θα σταλεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αμέσως μετά θα περάσει την πόρτα της Βουλής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
ΕΑΕΕ για κλιματικό νομοσχέδιο: Θετική η ρύθμιση για υποχρεωτική ασφάλιση στις νεόδμητες οικοδομές
Κατασκευές |

ΕΑΕΕ για κλιματικό νομοσχέδιο: Θετική η ρύθμιση για υποχρεωτική ασφάλιση στις νεόδμητες οικοδομές

Κρίνεται χρήσιμο, σύμφωνα με την ασφαλιστική αγορά, να εξεταστεί η συνολική ρύθμιση του πλαισίου αντιμετώπισης και ανάληψης κινδύνων στις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών