Η LloydsList στο πλαίσιο των ετήσιων αφιερωμάτων της παρουσίασε πρόσφατα και τους δέκα σημαντικότερους παράγοντες που με τις θέσεις τους και παρεμβάσεις επηρεάζουν το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη διεθνή ναυτιλία. Στην έκτη θέση της λίστας περιλαμβάνεται και ένα δικός μας ο κ. Σωτήρης Ράπτης. Ο κ. Ράπτης μαζί με την κ. Katalin Dobranszky-Bartus, εκπροσωπούν την Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (Ecsa) η οποία όπως σημειώνει η LloydsList, έχει αναδειχθεί μαζί με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) ως μία από τους σημαντικότερους φορείς πλοιοκτητών που διαφωνούν με το νομοθετικό πακέτο «Fit for 55» της ΕΕ.
Η Ecsa εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών που ελέγχουν περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και είναι ένας από τους πολλούς φορείς που ασκούν πίεση για αλλαγές στη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (EU ETS).
Θέλει τους ναυλωτές, όχι τους πλοιοκτήτες, να πληρώνουν για τις εκπομπές και θέλει τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για ένα Ταμείο (Maritime Climate Fund) για να βοηθήσει την πράσινη μετάβαση – αντανακλώντας τον φόβο της βιομηχανίας ότι διαφορετικά τα χρήματα μπορεί να καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.
Οι νέοι γενικοί γραμματείς (Acting Secretary General) της Ecsa είναι από κοινού οι Σωτήρης Ράπτης και Katalin Dobranszky-Bartus, και διαδέχθηκαν τον Martin Dorsman τον Οκτώβριο.
Ο κ. Ράπτης, Director, Maritime Safety & Environment, ECSA, έχει τεράστια εμπειρία σχετικά με το EU ETS, καθώς μεταξύ άλλων παρακολουθούσε το θέμα ως εκπρόσωπος της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment με έδρα το Βέλγιο στο παρελθόν αλλά εργαζόμενος και έξι χρόνια στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πριν την απασχόληση του στην Ένωση των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (European Sea Ports Organisation) και τώρα στην Ecsa. Ο Σωτήρης Ράπτης είναι εξειδικευμένος δικηγόρος, μιλά ελληνικά και αγγλικά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Κολέγιο του Λονδίνου στο Κέντρο του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Του απονεμήθηκε το Βραβείο Ευρωπαίων Πολιτών 2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ως μέλος του blog “G700” για την προώθηση της δικαιοσύνης μεταξύ γενεών.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»