Η Toyota πρόκειται να πάρει τα ηνία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για πρώτη φορά, αφαιρώντας έναν τίτλο που η General Motors κατείχε για σχεδόν έναν αιώνα.
Πρόκειται για μία ακόμα ένδειξη ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην εγχώρια αγορά τους.
Μόλις το 2005, η Toyota ήταν το Νο. 4 στις πωλήσεις στις ΗΠΑ, με την GM, τη Ford και την τότε γνωστή ως DaimlerChrysler να προηγούνται, με ένα συνδυασμένο 57% των πωλήσεων στις ΗΠΑ μεταξύ τους.
Αλλά το 2021, η GM, η Ford και η Stellantis —η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που κατέχει την Chrysler— είχαν μόνο το 38% της αγοράς των ΗΠΑ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Ακόμη και η προσθήκη της Tesla οδηγεί τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε λίγο περισσότερο από το 40% των πωλήσεων.
Τόσο η Toyota όσο και η GM πρόκειται να ανακοινώσουν σήμερα Τρίτη, τις πωλήσεις τους για το σύνολο του έτους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, παρά το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες αναμέεται να ανακοινώσουν πτώση των πωλήσεων, οι πωλήσεις της Toyota θα είναι περισσότερες από αυτές της GM .
Το αν η Toyota θα μπορέσει να διατηρήσει το προβάδισμα στις πωλήσεις στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια είναι αβέβαιο, σύμφωνα με τους ειδικούς.
«Δεν θα περίμενα η Toyota να διατηρήσει αναγκαστικά αυτό το προβάδισμα», δήλωσε στο CNN η Τζέσικα Κάλντγουελ, εκτελεστική διευθύντρια βιομηχανικών πληροφοριών στην Edmunds.
Η GM πάντως, υποστηρίζει ότι θα επιστρέψει στην πρώτη θέση σύντομα.
«Η έλλειψη ημιαγωγών, μεταξύ άλλων, δημιούργησε μια σειρά άνευ προηγουμένου συγκυριών το 2021», ανέφερε η εταιρεία. «Ακόμα κι έτσι, η GM επέκτεινε το προβάδισμά της στα pickup και τα SUV πλήρους μεγέθους. Και το 2022 ξεκινά με μια σταδιακά βελτιωμένη αλυσίδα εφοδιασμού και αυτό θα οδηγήσει σε ανάπτυξη το 2022 καθώς λανσάρουμε πολλά νέα οχήματα — συμπεριλαμβανομένων EV και επανασχεδιασμένων pickup».
Έλλειψη chip
Η έλλειψη τσιπ υπολογιστών οδήγησε και τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν προσωρινά την παραγωγή σε πολλά εργοστάσια. Αυτό έκοψε τα αποθέματα για τις αντιπροσωπείες και οδήγησε τις τιμές των αυτοκινήτων σε επίπεδα ρεκόρ.
Μια συνεχιζόμενη περιορισμένη προσφορά τσιπ το 2022 θα μπορούσε να αναγκάσει και τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, και το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας, να κατασκευάσουν λιγότερα οχήματα από όσα χρειάζονται για την κάλυψη της ζήτησης.
Latest News
Στην... «αγκαλιά» της Τέιλορ Σουίφτ ο πρώην CEO της Gucci
H Golden Goose ετοιμάζεται για εισαγωγή στο Μιλάνο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τη Ρωσία
Οι προειδοποιήσεις και οι επερχόμενες συναντήσεις Μπλίνκεν στην Κίνα
Επί ποδός οι πολυεθνικές - Η Ευρώπη κλείνει τα «παραθυράκια» στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Οι πολυεθνικές με έδρα την Ευρώπη δεν θα μπορούν πλέον να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες σε ρωσικές θυγατρικές από τον Ιούνιο
Προαγωγή ή αποχώρηση - Πού στοχεύει η McKinsey για τη χρονιά
Οι συμβουλευτικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους να διώξουν τα άτομα με χαμηλές επιδόσεις ώστε να επανέλθει η ισορροπία στο εσωτερικό τους
Για «λογοκρισία» κατηγορεί τους Αυστραλούς ο Ίλον Μασκ
Πώς απαντά στην απόφαση του δικαστηρίου
Το Βατερλώ της Nike με τις απευθείας πωλήσεις - Η επιστροφή στις ρίζες της
Tο μοτίβο direct-to-consumer που δεν της «βγήκε» και η ανάγκη να αλλάξει πορεία για να βγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της
Πτώση στις τιμές των τροφίμων «βλέπει» η Oxford Economics - Οι κίνδυνοι
Η πτωτική τάση και οι αντίθετοι άνεμοι που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σενάριο
Τέλειωσε το οικονομικό θαύμα της Νότιας Κορέας;
Η ανάπτυξη βαίνει μειούμενη, καθώς η χώρα αγωνίζεται να μεταρρυθμίσει το παραγωγικό μοντέλο της και να μειώσει την εξάρτησή της από τη μεταποίηση
Γιατί νορβηγικές τράπεζες μεταναστεύουν στην Ελβετία
Οι αυξήσεις φόρων ώθησαν τους πλούσιους να φύγουν και τώρα ακολουθούν και οι τράπεζες τους πελάτες τους
Το αστρονομικό ποσό που δόθηκε για αγορά κατοικίας στο Άσπεν
Χτισμένο σε 16 στρέμματα, η κατοικία 11 υπνοδωματίων με θέα στο Κόκκινο Βουνό αγοράστηκε από τον μεγιστάνα των καζίνο Στιβ Γουίν