Στον αριθμό ρεκόρ των 90.727 ανήλθαν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Μάλιστα το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν το Model 3 της Tesla.
Το εν λόγω μοντέλο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές νέο αυτοκίνητο συνολικά, σύμφωνα με το Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), πίσω από το Vauxhall Corsa.
Το Model 3 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό σεντάν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Tesla αναφέρει την τιμή σε μετρητά από 44.490 στερλίνες (περίπου 60.202 δολάρια). Η τιμή μιας πεντάθυρης, βενζινοκίνητης έκδοσης του Corsa ξεκινά από τις 17.380 στερλίνες, σύμφωνα με την Vauxhall.
Σε ανακοίνωσή της, η SMMT περιέγραψε το 2021 ως την «πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων». Ανέφερε ότι περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είχαν ταξινομηθεί το 2021 σε σχέση με τα πέντε προηγούμενα χρόνια αθροιστικά.
Τους τελευταίους 12 μήνες επίσης 114.554 νέα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Βρετανίας, ενώ ταξινομήθηκαν επίσης 147.246 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα plug-in υβριδικά οχήματα μπορούν να γεμίσουν με καύσιμο με τον παραδοσιακό τρόπο και επίσης να συνδεθούν για φόρτιση. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τη δυνατότητα φόρτισης plug-in.
Καθώς τα στοιχεία για τα ηλεκτρικά οχήματα δείχνουν ότι είναι πολλά υποσχόμενα, η συνολική αγορά παρουσιάζει προκλήσεις.
Η SMMT ανέφερε ότι οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν σε λίγο λιγότερο από 1,65 εκατομμύρια το 2021, που αντιπροσωπεύει μια ετήσια αύξηση μόλις 1%. «Τα στοιχεία υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη επίδραση της Covid και της έλλειψης ημιαγωγών στον κλάδο», ανέφερε.
Απελπιστική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία
Σχολιάζοντας τα στοιχεία, ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT, Μάικ Χάους, είπε ότι ήταν «άλλη μια απελπιστικά απογοητευτική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία», προσθέτοντας ότι η Covid συνέχισε «να πλήττει την όποια ανάκαμψη».
«Οι κατασκευαστές συνεχίζουν να παλεύουν με μυριάδες προκλήσεις, με πιο σκληρές εμπορικές ρυθμίσεις, τις εξελισσόμενες τεχνολογικές αλλαγές και, κυρίως, την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που περιορίζει ασφυκτικά την εφοδιαστική αλυσίδα του κλάδου», σημείωσε.
Η αύξηση της κατανάλωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν «το αναμφισβήτητο φωτεινό σημείο», πρόσθεσε ο Χάους.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει να σταματήσει την πώληση νέων αυτοκινήτων και φορτηγών ντίζελ και βενζίνης έως το 2030. Από το 2035 θα απαιτήσει όλα τα νέα αυτοκίνητα και τα φορτηγά να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το έργο είναι τεράστιο και ο τομέας εξακολουθεί να κυριαρχείται από οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα. Το μερίδιο αγοράς των νέων ταξινομήσεων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ανήλθε σε 46,3% το 2021, ενώ των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο 8,2%.
Η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης τα επόμενα χρόνια θα είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά την εξάλειψη των ανησυχιών των καταναλωτών σχετικά με το άγχος της εμβέλειας — ή τον φόβο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια χωρίς να χάσουν ρεύμα και να κολλήσουν.
Ενώ τέτοιου είδους υποδομές είναι ζωτικής σημασίας, η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων αρχίζει επίσης να αυξάνεται. Η Tesla δηλώνει ότι το Model S Plaid έχει εκτιμώμενη αυτονομία 637 χλμ, ενώ η Lucid ανακοίνωσε ότι το Air Dream Edition R έχει αυτονομία 836 χλμ.
Τη Δευτέρα, η Daimler δημοσίευσε λεπτομέρειες για ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα το οποίο όπως είπε θα έχει αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε ότι τα στοιχεία αυτά ήταν «προκαταρκτικά και βασίστηκαν σε ψηφιακές προσομοιώσεις σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»