Τα συστήματα αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), στα ελληνικά λιμάνια εξετάσθηκαν στην διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων των δύο Υπουργείων.
Τα δυο Υπουργεία δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη σωστή λειτουργία του μηχανισμού διαχείρισης ροών και προγραμματισμού της κίνησης, των κρουαζιερόπλοιων ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος όπου πολλές φορές δημιουργείται το αδιαχώρητο.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία που έχουν αναπτύξει τα δύο υπουργεία στον κρίσιμο τομέα της τουριστικής βιομηχανίας τονίζοντας ότι: «Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που ανέπτυξε αυτόν τον μηχανισμό, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει ένα ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο στην εξυπηρέτηση των πλοίων και των επισκεπτών, αλλά και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες, συμβάλλοντας στον καλύτερο προγραμματισμό τροφοδοσίας των κρουαζιερόπλοιων και τη γενικότερη του τοπικού τουριστικού συστήματος σε κάθε προορισμό».
Ο κ. Κικίλιας από την πλευρά του αφού ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη για την φιλοξενία τόνισε ότι «μετά από απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στο στρατηγικό μας πλάνο για τον βιώσιμο Τουρισμό, ιδιαίτερα στα brands της χώρας όπως είναι για παράδειγμα η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κρήτη, ξεκινάμε ένα πρόγραμμα υποστήριξης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Ένα πρόγραμμα που θα ενισχύσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες των περιοχών.
Επεξεργαζόμαστε με το Υπουργείο Ναυτιλίας ένα σχέδιο για το berth allocation, τη διαχείριση της κρουαζιέρας, προσθέτοντας και ποιοτικά χαρακτηριστικά σε συνεργασία με φορείς και τους επαγγελματίες του χώρου, έτσι ώστε να μπορέσουμε αυξήσουμε τους προορισμούς κρουαζιέρας και να φέρουμε παραπάνω έσοδα στη χώρα.
Ταυτόχρονα, ξεκινώντας από φέτος στη Σαντορίνη, θέλουμε να διαχειριστούμε τις ροές των κρουαζιεροπλοίων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες για τους επιβάτες και τους επισκέπτες, αλλά και ποιότητα ζωής για τους κατοίκους των νησιών».
Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την ολιστική διαχείριση των προορισμών, μέσω της αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, αλλά και με επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, διασφαλίζει κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προσέγγισης σε θαλάσσιες περιοχές και λιμάνια με υψηλή κυκλοφορία, ενώ ταυτοχρόνως, κάτι που συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ποιότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στον τομέα της κρουαζιέρας, τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα».
«Είμαι βέβαιος», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης, «ότι η άνοδος στην κρουαζιέρα θα είναι σημαντική το 2022, ενισχύοντας τις τοπικές κοινωνίες και συμβάλλοντας στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας».
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση