Η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη της Ευρώπης θα μπορούσε να αποτελέσει έδρα ενός κέντρου έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών καυσίμων σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), Χαράλαμπου Φαφαλιού.

Μιλώντας στην εκδήλωση με την ευκαιρία του νέου έτους ο κ. Φαφαλιός αναφέρθηκε στην καθυστέρηση που παρατηρείται διεθνώς στην αναζήτηση τεχνολογικών λύσεων και εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. «Τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις. Αυτές όμως βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια» είπε ο κ. Φαφαλιός και συνέχισε: «Δεν έχει γίνει καμία πραγματική προσπάθεια για την επένδυση των εσόδων που θα προέλθουν από τυχόν φόρους άνθρακα σε ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης για τον ναυτιλιακό τομέα. Ένα τέτοιο κέντρο Ε&Α θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία είναι το παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Υπενθυμίζεται ότι την πρόταση για δημιουργία κέντρου έρευνας και ανάπτυξης ενναλακτικών καυσίμων και τεχνολογικών διατύπωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προς την Πρόεδρο της ΕΕ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Ο κ. Φαφαλιός επιτέθηκε ακόμη και στην ΕΕ, επισημαίνοντας ότι «προσπαθεί να μονοπωλήσει τoν διάλογο για τους πράσινους φόρους, να συντομεύσει τις ημερομηνίες και άλλα ναυτιλιακά ζητήματα» όμως όπως συμπλήρωσε «θα πρέπει κάποιος να τους εφιστήσει τη προσοχή ότι ο μόνο ο ΙΜΟ έχει την γνώση και την εμπειρία να βρει βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε ακόμη ότι:

  • Τα τελευταία 70 χρόνια η παγκόσμια ναυτιλία έχει μειώσει επιτυχώς τις εκπομπές του άνθρακα γρήγορα και αθόρυβα, βρίσκοντας τεχνολογικές λύσεις για να μειώσει το κόστος μεταφοράς και το αποτύπωμα του άνθρακα για κάθε τόνο φορτίου. Καμία άλλη βιομηχανία παγκοσμίως δεν έχει κατορθώσει τόσο επιτυχές αποτελέσματα με ένα τόσο οικονομικό τρόπο.
  • To κυριότερο συμπέρασμα από την συνάντηση COP 26 ήταν ότι οι κυβερνήσεις είχαν βλέψεις για τα έσοδα που θα εισέπρατταν από μια ποικιλία πρασίνων εισφορών, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων ή στην εγγύηση της διαθεσιμότητας ασφαλών και βιώσιμων καυσίμων παγκοσμίως με χαμηλή είτε μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.
  • Εάν τεθούν σε ισχύ τέτοιες εισφορές, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυλωτές να επωμιστούν το βάρος αυτών καθώς είναι αυτοί οι οποίοι ορίζουν το ταξίδι κάθε πλοίου σε σχέση με το μέγεθος του φορτίου, το δρομολόγιο και τη ταχύτητα μεταφοράς και είναι ενθαρρυντικό ότι η Ε.Ε. κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.
  • Το G.S.C.C θεωρούσε πάντα υψίστης σημασίας το ανθρώπινο στοιχείο του κλάδου μας και θα συνεχίσει να ασκεί πιέσεις στις κυβερνήσεις και στον ΙΜΟ ώστε να δοθεί περισσότερη έμφαση στους ναυτικούς και να διευκολυνθούν ακόμα πιο πολύ τα ταξίδια και ο εμβολιασμός των πληρωμάτων.
  • Στην Ελλάδα, προτρέπουμε τη κυβέρνηση να βελτιώσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης μέσω συγκεντρωμένων επενδύσεων και με την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.
  • Η ελληνική σημαία, αν και είναι ανταγωνιστική σε γενικές γραμμές, χρειάζεται να μειώσει σημαντικά την γραφειοκρατία για να μπορέσει να ανθίσει ξανά. Από διεθνής σκοπιά, συνεχίζουμε να τονίζουμε την ανάγκη για μεγαλύτερη θητεία των Ελλήνων εκπροσώπων που υπηρετούν τόσο στον ΙΜΟ όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Παραμένει απογοητευτικό το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν κατέχει πιο εξέχουσα φωνή στα ναυτιλιακά θέματα της Ε.Ε., λαμβάνοντας υπόψη ότι εκπροσωπεί πάνω από το 50 τα εκατό του Ευρωπαϊκού στόλου.
  • Το Λιμενικό Σώμα εξακολουθεί να είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του Ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος και πρέπει να παραμείνει έτσι τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
  • Θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα θλιβερό γεγονός τη χρονιά που μας πέρασε, την απώλεια ενός από τα πιο εξέχοντα μέλη του Συμβουλίου μας, του Ιωάννη Α. Αγγελικούση. Κατά την διάρκεια της ζωής του δημιούργησε την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία της Ελλάδας με ένα στόλο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και μεταφοράς LNG, με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να φέρουν την ελληνική σημαία. Η πίστη του στο ελληνικό προσωπικό, σε θάλασσα και ξηρά, όπως και η αγάπη για την χώρα του ήταν μοναδική. Θα λείψει πολύ σε όλους όσους είχαν τη τύχη να τον γνωρίσουν.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα