Την έντονη αντίδραση ναυτεργατικών οργανώσεων προκαλεί το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ναυτικών (ΠΕΝΕΝ) και των Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ)) εκτιμούν κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας 5.000 ελλήνων ναυτικών με το σχέδιο νόμου καθώς το άρθρο 11 του σ.ν. προβλέπει ότι σκάφη μέχρι 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως και 12 επιβάτες «δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος», ενώ επίσης για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό σημαία πλην της ελληνικής που έχουν χωρητικότητα έως 650 g.t, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης και για άνω των 650 g.t «η στελέχωση ρυθμίζεται από τη νομοθεσία του κράτους της σημαίας που φέρουν».

Ειδικότερα η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης καθίσταται περισσότερο από σίγουρο ότι οι 5000 Έλληνες Ναυτεργάτες που εργάζονται στα σκάφη αυτά δέχονται συντριπτικό πλήγμα στην απασχόληση, στα εργασιακά τους δικαιώματα ακόμη και στην κοινωνική τους ασφάλιση!

Ο εκτοπισμός από τα σκάφη αυτά των πληρωμάτων και μεγάλης μερίδας αξιωματικών είναι βέβαιος!

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι για επαγγελματικά σκάφη έως 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως 12 επιβάτες, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος!!!

Για τα επαγγελματικά σκάφη μήκους άνω των 24 μέτρων και μεταφοράς επιβατών άνω των 12, η οργανική σύνθεση καθορίζεται με απόφαση του Υπουργείου!!

Για τα επαγγελματικά σκάφη ξένων σημαιών χωρητικότητας έως 650 g.t δεν υφίσταται υποχρέωση σύνθεσης ενώ για τα άνω των 650 g.t η σύνθεση ρυθμίζεται από την νομοθεσία της σημαίας του κράτους».

Επίσης με το ίδιο νομοσχέδιο υπονομεύεται η ασφάλιση των Ναυτεργατών στο ΝΑΤ ενώ προβλέπονται δρακόντεια πρόστιμα (ποινικές και διοικητικές κυρώσεις) στους Πλοιάρχους – Κυβερνήτες καθιστώντας τους υπεύθυνους για υποχρεώσεις ή ευθύνες που αντιστοιχούν στους πλοιοκτήτες και στις ναυτιλιακές εταιρίες, αναφέρουν οι συνδικαλιστές, προσθέτει η ΠΕΝΕΝ.

Ειδικότερα σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ (Μηχανικοί) στο άρθρο 19 «Ποινικές κυρώσεις» προβλέπεται βαρύτατη ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 ετών σε πλοίαρχο ή κυβερνήτη «ο οποίος συντάσσει, νοθεύει ή αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή συντάσσει, προσυπογράφει, αποδέχεται ή καταχωρίζει ηλεκτρονικά, όπου προβλέπεται, πλαστές, εικονικές ή ανακριβείς καταστάσεις επιβαινόντων». Απαλλάσσει τον εφοπλιστή από οποιαδήποτε ευθύνη για τις ανωτέρω παραβάσεις, μεταφέροντας την στο εξιλαστήριο θύμα πλοίαρχο ή κυβερνήτη, όπως αντίστοιχα επιφορτίζεται με τα πρόστιμα στο άρθρο 20 «Διοικητικές κυρώσεις»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα