Αν και το πετρέλαιο (34,5%) και το φυσικό αέριο (23,7%) εξακολουθούσαν να είναι οι σημαντικότερες πηγές καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα της ΕΕ το 2020, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνέχισε να αυξάνεται. Αφού ξεπέρασαν τον άνθρακα και την πυρηνική ενέργεια, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας βρίσκονται στο δρόμο για να γίνουν η πιο σημαντική πηγή ενέργειας σε μια μελλοντική κλιματικά ουδέτερη οικονομία της ΕΕ.
Το 2020, τα στερεά ορυκτά καύσιμα (άνθρακας) συνέχισαν την πτωτική τάση των προηγούμενων ετών και σημείωσαν νέα πτώση 18,3%, για πέμπτη συνεχή χρονιά. Σε σύγκριση με το 2015, η χρήση άνθρακα μειώθηκε κατά 40%. Το μερίδιό των στερεών ορυκτών καυσίμων στο μείγμα προσφοράς είναι πλέον μόλις λίγο πάνω από 10%, ενώ το 1990 ήταν 25,7%, σύμφωνα σημερινή στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat.
Το πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου (εξαιρουμένου της μερίδας του μικτού βιοκαυσίμου) μειώθηκαν επίσης κατά 12,6% το 2020, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1990. Το φυσικό αέριο παρουσίασε την ίδια τάση, αλλά σε μικρή κλίμακα, καθώς μειώθηκε κατά 2,4%. Η πυρηνική ενέργεια υποχώρησε κατά 10,7% και έφτασε επίσης στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1990.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα βιοκαύσιμα συνεχίζουν τη μακροπρόθεσμη ανοδική τους πορεία. Μετά την υπέρβαση των στερεών ορυκτών καυσίμων και της πυρηνικής ενέργειας την προηγούμενη δεκαετία, το επόμενο ορόσημο προς μια πιο βιώσιμη και χωρίς άνθρακα οικονομία θα ήταν η υπέρβαση του φυσικού αερίου.
Ο αντίκτυπος της COVID-19 είναι πιο αξιοσημείωτος στα προϊόντα πετρελαίου
Όσον αφορά την κατανάλωση, ο αντίκτυπος των περιορισμών που σχετίζονται με την COVID-19 το 2020 ήταν πιο έντονος στη χρήση πετρελαιοειδών (-10,3%) από ό,τι στο φυσικό αέριο (-2,6%) και την ηλεκτρική ενέργεια (-3,8%).
Οι περιορισμοί στη μετακίνηση που σχετίζονται με την πανδημία επηρέασαν ορισμένα προϊόντα πετρελαίου περισσότερο από άλλα καύσιμα. Τα καύσιμα τύπου κηροζίνης σημείωσαν αξιοσημείωτη πτώση (-48,1%), ενώ η βενζίνη κινητήρων (-13,9%) σημείωσε μικρότερη μείωση.
Το πετρέλαιο συνεχίζει να είναι το πιο σημαντικό καύσιμο από την πλευρά της τελικής χρήσης με μερίδιο 35,0%, ακολουθούμενο από την ηλεκτρική ενέργεια με 23,2% και το φυσικό αέριο με 21,9%.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους