Με πολλές ανωμαλίες στις μεταφορές ξεκίνησε στην Ευρώπη η περίοδος διακοπών του Πάσχα των Καθολικών, που «πέφτει» την ερχόμενη Κυριακή, 17 Απριλίου, μια βδομάδα δηλαδή πριν από το Πάσχα των Ορθοδόξων. Η λαχτάρα των ταξιδιωτών είναι μεγάλη και δικαιολογημένη, έπειτα από τους εγκλεισμούς και τις στερήσεις που είχε επιβάλει η πανδημία. Η αποκατάσταση, όμως, της κανονικότητας κυρίως στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών, είναι μια υπόθεση που απαιτεί χρόνο.

Στη Βρετανία η κατάσταση μοιάζει ακόμα χειρότερη λόγω του Brexit. Αλλά αυτά έχουν οι τυχοδιωκτικές αποφάσεις των πολιτικών: Ντέιβιντ Κάμερον είναι το όνομα (για να μην το ξεχνάμε) του πρωθυπουργού εκείνου των Συντηρητικών που έδωσε την… ευκαιρία στους πολίτες της χώρας του να επιλέξουν έναν «υπερήφανο» απομονωτισμό, που προσώρας μόνο ταλαιπωρία τους έχει φέρει.

Το πράγμα είχε ξεκινήσει άσχημα ουσιαστικά δύο βδομάδες νωρίτερα. Τη Δευτέρα, 4 Απριλίου, που ήταν η πρώτη μέρα ταξιδιωτικού εαρινού 15θημέρου των Ευρωπαίων και επιπλέον η ημέρα που η βρετανική κυβέρνηση κατάργησε όλους τους υγειονομικούς περιορισμούς, η EasyJet ακύρωσε 62 πτήσεις. Και την Τρίτη ακύρωσε άλλες 60.

Δεν ήταν όμως μόνο οι αεροπορικοί επιβάτες που υπέφεραν από τις ακυρώσεις πτήσεων, τις ατέλειωτες ουρές και τις εξαντλητικές αναμονές στα αεροδρόμια. Κι αυτοί που επέλεξαν «για σιγουριά» να διασχίσουν τη Μάγχη παραδοσιακά δια θαλάσσης ή και υπογείως, επίσης ατύχησαν. Τα τρένα της Eurotunnel και τα φέρι μποτ είχαν μεγάλες καθυστερήσεις, που αποδίδονται (όπως και οι αεροπορικές καθυστερήσεις) σε «αναπόφευκτες», όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα για τους Ευρωπαίους «κοινές αιτίες». Για τους Βρετανούς οφείλονται σε μία επιπλέον: στο Brexit.

Χάθηκαν οι εργαζόμενοι

Όμως το κακό είχε αρχίσει να φαίνεται στον ορίζοντα από το Μάρτιο κι όλας. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Cirium που δημοσίευσε το BBC, συνολικά 1.143 προγραμματισμένες πτήσεις είχαν ακυρωθεί στη Βρετανία το επταήμερο που έληξε την Κυριακή 3 Απριλίου, εκ των οποίων 382 μόνο το Σαββατοκύριακο. Η British Airways είχε ακυρώσει 662 πτήσεις από και προς τη Βρετανία και η Easyjet 357 πτήσεις.

Ποιες όμως είναι οι «κοινές αιτίες» της ταλαιπωρίας που έκοψαν τα φτερά δεκάδων χιλιάδων αεροπορικών επιβατών που θέλησαν να αποδράσουν από την καθημερινότητά τους; Πρώτον το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς παρά την τεράστια οικονομική στήριξη που είχαν από τις κυβερνήσεις κατά τη διάρκεια των λοκντάουν και των διαφόρων κατά κύματα επελάσεων του κορωνοϊού, έδιωξαν πολύ προσωπικό.

Επιδοτήθηκαν από τους φορολογούμενους για να έχουν a picco το προσωπικό τους όταν επιτραπούν ξανά απρόσκοπτα οι μετακινήσεις. Και τώρα που επιτράπηκαν, οι αερομεταφορείς υποχρεώνουν τους οικονομικούς ευεργέτες τους σε μια άνευ προηγουμένου, για την εποχή, ταλαιπωρία.

Θερίζει η Covid

Δεύτερη αιτία για την ταλαιπωρία είναι η ίδια η πανδημία που επιμένει! Παντού στην Ευρώπη (αλλά και στις ΗΠΑ) οι λόγοι που υπαγόρευσαν την άρση των περιοριστικών μέτρων ήταν πρωτίστως πολιτικοί και όχι υγειονομικοί. Οι επιμολύνσεις για πρώτη, για δεύτερη, ενίοτε και για τρίτη φορά από τον κορωνοϊό (αν και δίχως τις φονικές συνέπειες των αρχών της πανδημίας) είναι ένα φαινόμενο που δεν μπορεί να κρυφτεί, παρά μόνο να υποβαθμιστεί – εσχάτως «βοηθά» σ’ αυτό και ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Μοιραία επιμολύνονται και εργαζόμενοι στις αερομεταφορές και σε άλλους περιφερειακούς κλάδους. Εργαζόμενοι που, όπως προαναφέρθηκε, δεν περισσεύουν. Θα παρατηρούσε ασφαλώς κανείς ότι ασθενούν και ταξιδιώτες, αλλά η ασθένεια αυτών απλώς μειώνει, μάλλον ανεπαίσθητα, τις ουρές αναμονής των υγιών. Δεν λύνει το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού.

Ο βρετανικός «εξαιρετισμός»

Ειδικά για τη Βρετανία το Brexit έχει καταστήσει ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση την στρατολόγηση προσωπικού από αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και από τον κλάδο των μεταφορών εν γένει, δεδομένου ότι σ’ αυτόν απασχολούνταν και πολλοί Ευρωπαίοι εργαζόμενοι που πλέον είναι αντικειμενικά πολύ δύσκολο να επιστρέψουν – πολλοί ψήφισαν έξοδο από την ΕΕ για να «προστατευθούν» βρετανικές θέσεις εργασίας που μοιάζει αδύνατον πλέον να πληρωθούν.

«Έχουμε πολύ υψηλά ποσοστά μολύνσεων από Covid στη χώρα, που επηρεάζουν αναπόφευκτα τον κλάδο των μεταφορών. Αλλά υπάρχουν και δομικά προβλήματα που μας πάνε πίσω στην αρχή της πανδημίας και πριν απ’ αυτή», τονίζει ο διαπιστευμένος σε θέματα μεταφορών ρεπόρτερ της βρετανικής «The Indipendent» Σάιμον Κάλντερ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή