Νέα ύφεση προβλέπουν διεθνείς αναλυτές με τα «σύννεφα» πάνω από τη διεθνή οικονομία να πυκνώνουν. Όπως σημειώνει το CNBC, ο πόλεμος στην Ουκρανία διόγκωσε τα ήδη μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και το έλλειμμα προσφοράς στις αγορές ενέργειας και σιτηρών.
Ο Ντέιβιντ Ρος, βετεράνος στρατηγικός αναλυτής, προειδοποιεί μάλιστα πως αυτή τη φορά δεν θα έχουμε να κάνουμε με μία απλή ύφεση, αλλά με κάτι χειρότερο. Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, οι αγορές έχουν μάλλον υποτιμήσει τη διάρκειά του.
Τι είναι η «war- cession»
Ο Ρος περιγράφει την κατάσταση στην οποία έχει παγιδευτεί η παγκόσμια οικονομία ως «war- cession». Η λέξει αυτή προέρχεται από τις λέξεις war (πόλεμος) και recession (ύφεση). Μιλώντας στο CNBC, ο αναλυτής υπογραμμίζει ότι οι θηριωδίες κατά αμάχων που ήρθαν στο φως απομακρύνουν το σενάριο ταχείας εξέλιξης των διαπραγματεύσεων προς μία ειρηνευτική συμφωνία.
Υποστηρίζει, επίσης, πως η μόνη επιλογή της Δύσης είναι να σκληρύνει ακόμη περισσότερο τη στάση της στις κυρώσεις ή να επιδιώξει αλλαγή καθεστώτος στη Ρωσία.
Ο Πούτιν σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθεί να αποσυρθεί από την Ουκρανία χωρίς μία «νίκη». Με δεδομένη τη σθεναρή αντίσταση των Ουκρανών, ο πόλεμος θα έχει διάρκεια και αυτό σημαίνει ότι και οι κυρώσεις θα αυξάνονται, με τον Ρος να εκτιμά ότι θα φτάσουν τελικά στο ολικό ενεργειακό μπλόκο.
Ο ρόλος των θηριωδιών στην Μπούκα και το Κραματόρσκ
Η σφαγή στην Μπούκα και άλλες περιοχές έξω από το Κίεβο και η επίθεση στον σιδηροδρομικό σταθμό του Κραματόρσκ δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολιών για τις μεθόδους που θα χρησιμοποιοήσουν οι ρωσικές δυνάμεις, προκειμένου να μη φύγουν πλήρως ταπεινωμένες.
Πολιτική και αγορές θα γίνουν ένα
Έτσι θα έχουμε έναν παρατεταμένο οδυνηρό πόλεμο σε ουκρανικό έδαφος και έναν παγκόσμιο οικονομικό πόλεμο, που δεν θα επιτρέπει πια στους επενδυτές να ξεχωρίζουν την πολιτική από τις αγορές.
«Έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιο σοκ προσφοράς στα τρόφιμα, τα μέταλλα και άλλες βασικές ύλες. Αυτό θα διαρκέσει πολύ και θα κρατήσει στα ύψη τον πληθωρισμό, ανεβάζοντας αισθητά και τα επιτόκια. Στον πόλεμο μάλιστα θα πρέπει να προσθέσουμε τα προβλήματα προσφοράς στην Κίνα εξαιτίας των επίμονων κρουσμάτων Covid-19», σημειώνει ο Ρος.
Προειδοποιεί, επίσης, πως ενώ σε μία κανονική ύφεση θα βλέπαμε τον πληθωρισμό να υποχωρεί, αυτή την περίπτωση δεν θα γίνει κάτι τέτοιο.
«Σε μία κανονική ύφεση η παραγωγή και η ζήτηση υποχωρούν και ο πληθωρισμός επιβραδύνεται. Σε αυτό το είδος της ύφεσης, στη «war-cession», βλέπεις την παραγωγή να πέφτει και τα κόστη και τον πληθωρισμό να αυξάνονται ταυτόχρονα», τονίζει.
Ο Ρος καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι: «Πιστεύω ότι ο πόνος θα γίνει ανυπόφορος και θα κρατήσει περισσότερο από όσο οι αγορές μετοχών σήμερα υπολογίζουν».
Latest News
Μπορούν τα μακροπρόθεσμα δάνεια να βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης;
Τα στεγαστικά δάνεια με επιτόκια σταθερά για μια δεκαετία ή περισσότερο θα μπορούσαν να δώσουν σε περισσότερους Βρετανούς σπίτι
Λάθος παραγγελία; Τώρα το λιανεμπόριο έχει τη λύση στο πρόβλημα των επιστροφών
Οι έμποροι λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο τηρούν σιγή ιχθύος σχετικά με τη στρατηγική «επιστροφές χωρίς επιστροφή» - Ποιες εταιρείες την εφαρμόζουν και γιατί
Προς μετωπική Ευρώπη με Κίνα; Ανεβαίνει κι άλλο το «θερμόμετρο»
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί για ιατροτεχνολογικά μηχανήματα στη χώρα αξίας 135 δισ. ευρώ μπαίνουν τώρα στο στόχαστρο της ΕΕ
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia