Η αγορά κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έκανε άλμα 16,8% σε αξία και 3,8% σε όγκο το 2021, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Gomberg & Fredrikson. Όμως πίσω από αυτή την εξαιρετική απόδοση κρύβονται τόσο οικονομικά φαινόμενα όσο και βαθιές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και στα κανάλια διανομής.
Ο κοροναϊός, όπως επισημαίνει η ΚΕΟΣΟΕ σε ανάρτησή της, έχει προκαλέσει μια αναζήτηση για αυθεντικότητα και τυπικότητα μεταξύ των Αμερικανών καταναλωτών.
Σε οικονομικό επίπεδο, η κατακόρυφη άνοδος της αξίας οφείλεται κυρίως στην επαναλειτουργία των μπαρ και εστιατορίων, σε βάρος των πωλήσεων οικιακής κατανάλωσης.
Σε διαρθρωτικό επίπεδο, αρκετοί αναλυτές συμφωνούν ότι ο αμπελοοινικός τομέας δεν εστιάζει αρκετά στην προσέλκυση νέων καταναλωτών και στον άνευ προηγουμένου ανταγωνισμό που ασκούν τα οινοπνευματώδη ποτά.
Η ολλανδική τράπεζα Rabobank συνοψίζει τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν τον κλάδο του κρασιού στις ΗΠΑ σε πέντε: κοροναϊός, καταναλωτές, κυκλώματα, αλυσίδες (εφοδιασμού) και ανταγωνιστές. Εάν και ο πρώτος παραμένει απρόβλεπτος, οι άλλοι αποτελούν μέρος των υποκείμενων τάσεων. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Αμερικανών ενηλίκων πίνουν κρασί, ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 25% των ηλικιών 20-29 ετών.
Οι καταναλωτές κρασιού είναι επίσης κυρίως μη Ισπανοί λευκοί, τονίζοντας, όπως επισημαίνει η Δρ. Liz Thach σε ένα άρθρο στο Forbes, την έλλειψη στρατολόγησης καταναλωτών από άλλες εθνοτικές και πολιτισμικές ομάδες. Ταυτόχρονα, τα οινοπνευματώδη ποτά «δράττουν επιθετικά τις νέες καταναλωτικές ευκαιρίες και αλληλεπιδρούν με ένα ποικίλο καταναλωτικό κοινό που περιλαμβάνει όλες τις ηλικιακές ομάδες, σημειώνει η Rabobank, η οποία αναφέρει επίσης την άνοδο της κουλτούρας των κοκτέιλ και τις θετικές πολιτιστικές αναφορές που σχετίζονται με τα οινοπνευματώδη ποτά (μέσω τηλεοπτικών σειρών όπως το Mad Men ή το Boardwalk Empire).
Τα όρια μεταξύ των κατηγοριών ποτών είναι ασαφή
Να προστεθεί σε αυτό και η απώλεια ισχύος της κατηγορίας κρασιού σε ένα κύκλωμα διανομής στο οποίο κυριαρχούσε εδώ και καιρό: το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τη Rabobank, το μερίδιο του κρασιού στις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στο διαδίκτυο ανέρχεται σε 62% (72% το 2018) έναντι λιγότερο από 25% στα φυσικά καταστήματα.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 10,9% των πωλήσεων κρασιού στις ΗΠΑ, έναντι 3,1% για τα οινοπνευματώδη και 1,5% για την μπύρα. Και εδώ, τα οινοπνευματώδη ποτά αρχίζουν να κατακτούν αυτόν τον τομέα κρασιών, τα οποία αναφέρονται τώρα, για παράδειγμα, σε μεγάλους ιστότοπους όπως το Wine.com, για να μην αναφέρουμε τις συνεχιζόμενες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην εξουσιοδότηση απευθείας πωλήσεων οινοπνευματωδών ποτών.
Για τον Gabe Barkley, διευθύνοντα σύμβουλο της εισαγωγικής εταιρείας MHW, η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων αντικατοπτρίζει στην πραγματικότητα έναν μεγαλύτερο νομαδισμό μεταξύ των κατηγοριών αλκοολούχων ποτών ανάμεσα στους καταναλωτές: μόνο το 17% από αυτούς πίνουν μόνο κρασί. Επικαλούμενος την επιτάχυνση της εμπλοκής εμπορικών σημάτων της BRSA όπως η Pepsi και η Coca Cola στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών, ο εισαγωγέας πιστεύει ότι το φαινόμενο αυτό οδηγεί σε βαθιά αλλαγή στα κανάλια διανομής, στις πολιτικές εμπορευμάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Latest News
Δεσμεύσεις και πρωτοβουλίες της Ελλάδας για βιώσιμη αλιεία και προστασία θαλασσών
Παρεμβάσεις του ΥπΑΑΤ στο πλαίσιο του 9ου Συνεδρίου «Our Ocean Conference»
«Τρέχουν» οι προθεσμίες για το μελισσοκομικό πρόγραμμα 2024
Σε ποιες δράσεις μπορούν να συμμετέχουν οι μελισσοκόμοι
Πόσο έτοιμοι ήταν οι αγρότες για τη νέα ΚΑΠ - Τι έδειξε έρευνα
Η έρευνα συγκέντρωσε από τις 7 Μαρτίου έως τις 8 Απριλίου 27.000 απαντήσεις
Υπεγράφη σύμβαση 6 εκατ. ευρώ για έργα στο αρδευτικό δίκτυο Νιγρίτας Σερρών
Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικούς Πόρους
Σύσκεψη της Επιτροπής Ελέγχου αμνοεριφίων και αυγών
Στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα ότι δεν θα ανεχθούμε παιχνίδια, θα προστατεύσουμε τα ελληνικά προϊόντα, τόνισε ο κ. Αυγενάκης
Ετήσιο ανταποδοτικό τέλος κτηνοτρόφων για το πρόγραμμα νεκρών ζώων
Η πληρωμή του τέλους για το 2024 θα είναι πιλοτική
Ποια είναι η ελάχιστη στρεμματική απόδοση για την ειδική ενίσχυση βάμβακος
Τι θα ισχύσει, κατά παρέκκλιση, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που αντιμετώπισε η χώρα, για την καλλιεργητική περίοδο 2023
Εναρμόνιση ασφαλιστικών τιμών ΕΛΓΑ και τιμών αγοράς
Αναμένεται σύσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων αγροτικών οργανώσεων
Αυγενάκης: Το «Αμοργόραμα» πρωτοβουλία «πιλότος» της ελληνικής αγροτικής οικονομίας
Η καινοτόμα αντίληψη και η συνεργατικότητα, πρότυπο και για άλλες περιοχές
Ποια αγροτικά προϊόντα κρατούν ψηλά τις τιμές
Οι δείκτες τιμών εισροών και εκροών στη γεωργία – κτηνοτροφία τον Φεβρουάριο 2024