Αδιαμφισβήτητα το Ελληνικό Δημόσιο καλείται να υλοποιήσει ταυτόχρονα πολλαπλές δράσεις και έργα που έχουν σχεδιαστεί από την Πολιτεία και περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0». Δράσεις που επί της διαδικασίας αλλά και επί της ουσίας, υλοποιούνται μέσω δημοσίων συμβάσεων.Γνωρίζουμε όλοι αφενός μεν, ότι το ευρωπαϊκό πλαίσιο και οι σχετικές διαδικασίες  χαρακτηρίζονται από τη «γραφειοκρατία των Βρυξελλών», αφετέρου, δε, ότι η λειτουργία των υπηρεσιών που αναθέτουν και παρακολουθούν την υλοποίηση των δημοσίων συμβάσεων πάσχει από υποστελέχωση, δύο στοιχεία που όμως αποτελούν τις βασικές παραμέτρους για την ολοκλήρωση των έργων εντός των τιθέμενων χρονοδιαγραμμάτων.Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι εάν δεν επιτευχθούν οι προκαθορισμένοι ποσοτικά και χρονικά στόχοι, δεν θα υπάρχει δεύτερη ευκαιρία για τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Αντιθέτως, η μη επίτευξη ενός οροσήμου ή στόχου, θέτει σε κίνδυνο και άλλες δράσεις που θα έχουν ολοκληρωθεί.Ο μηχανισμός του Ταμείου Ανάκαμψης είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε, η επιτυχία του, άρα και η λήψη των δόσεων της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης να εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα των εμπλεκόμενων μερών. Για αυτό και είναι ξεκάθαρο ότι απαιτείται εθνική συστράτευση για την έγκαιρη και σωστή υλοποίηση του «Ελλάδα 2.0». Για τον σκοπό αυτόν, απαιτούνται υπερβάσεις στην καθημερινότητα όσων εμπλέκονται και αξιώσεις για άμεση ανταπόκριση στην ωρίμανση των διαδικασιών. Πολύ σημαντική περαιτέρω είναι η εμπιστοσύνη στις προθέσεις της διοίκησης των φορέων και αντίστροφα στη δομή και στα στελέχη αυτών.Η θεσμική πρωτοβουλία για την κινητροδότηση όσων υπαλλήλων και δομών εμπλέκονται στην υλοποίηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης είναι σωστή κίνηση και πρέπει να συνδεθεί άμεσα με την απορρόφηση των κονδυλιών από τους φορείς τους. Χρειάζεται επιβράβευση όσων θα αφοσιωθούν σε αυτή την εθνική προσπάθεια αλλά και ανταπόδοση από την πλευρά τους.Στο ΤΑΙΠΕΔ και στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας αυτού, έχουμε ως κίνητρο τους ίδιους του στόχους, που οι Δημόσιοι Φορείς μας εμπιστεύτηκαν να πετύχουμε. Ο συγκερασμός του δημόσιου πλαισίου με τη διοίκηση με όρους ιδιωτικού τομέα, δείχνει να μπορεί να εδραιώσει ένα άλλο μοντέλο για την υλοποίηση των δημόσιων έργων και εν γένει συμβάσεων. Με την ποιότητα των υπηρεσιών να συναντά την ταχύτητα. Την αποτελεσματικότητα να διασφαλίζει το κόστος και τη διαφάνεια. Στοιχεία που πρέπει να γίνουν κτήμα των δημόσιων δομών.Ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης είναι εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Experts
Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις
Experts |

Κατώτατος μισθός, συλλογικές συμβάσεις και συντάξεις

Mε διαφορετικούς όρους κρατικής παρέμβασης παρατείνεται η μνημονιακή κατάργηση (Φεβρουάριος 2012) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) που καθόριζε στην Ελλάδα επί δεκαετίες τον κατώτατο μισθό