Η ελληνική ναυτιλία είναι υπέρ της απεξάρτησης από τον άνθρακα «χθες», ο ναυτιλιακός κλάδος είναι στρατηγικός εταίρος των κρατών και η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ήταν τα τρία καθαρά μηνύματα που έστειλε σε κάθε κατεύθυνση η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού στη συνέντευξη Τύπου που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2022».
Το στίγμα των πρωτοβουλιών
Στην πρώτη της συνέντευξη Τύπου ως νέα πρόεδρος ΕΕΕ η κα. Τραυλού με άνεση και σαφήνεια διατύπωσε της θέσεις της Ένωσης για όλα τα κρίσιμα και επίκαιρα θέματα ενώ έδωσε με ενάργεια το στίγμα των πρωτοβουλιών που πρόκειται να αναλάβει με στόχο όπως είπε να αναδείξει την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη των λαών, ρόλος που δεν της αναγνωρίζεται όσο πρέπει. Πρέπει να γίνει κατανοητό σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο η σημαντικότητα της ναυτιλίας γενικότερα, καθώς δεν είναι μόνο ένας κλάδος αλλά ένας στρατηγικός εταίρος των κυβερνήσεων είπε και υπενθύμισε ότι σύντομα η ΕΕΕ θα ξεκινήσει παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης.
Κυρώσεις στη Ρωσία
Απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ για τη στάση του ελληνικού εφοπλισμού απέναντι στις κυρώσεις στη Ρωσία η κ. Τραυλού ξεκάθαρα καταδίκασε «οποιαδήποτε βίαιη πράξη» όπως η εισβολή της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Όμως, όπως συμπλήρωσε, «δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν έχει κάνει κάτι παράνομο δεν έχει σπάσει κανένα εμπάργκο».
«Τις κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις τηρούμε, που τις ακολουθούμε», πρόσθεσε.
Ελληνικά δεξαμενόπλοια στο Ιράν
Για το θέμα των ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατούνται παρανόμως στο Ιράν η κα. Τραυλού σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει τις δέουσες ενέργειες για να ξεπερασθεί το όλο θέμα, ενώ καταδίκασε για μία ακόμη φορά την πράξη «πειρατείας» κατά των ελληνικών δεξαμενοπλοίων και ευχήθηκε την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις προτεραιότητές της το επόμενο διάστημα σημείων ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.
Εμπορική ναυτιλία και θεσμικό πλαίσιο
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζει η Ελλάδα για την εμπορική ναυτιλία και τις παρεμβάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου ανταγωνισμού η κα. Τραυλού διευκρίνισε ότι ουδέποτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε οιαδήποτε έρευνα, αλλά η ΕΕ στο παρελθόν διατύπωσε κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις και η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία.
Ο στόχος των μηδενικών ρύπων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση της κας Τραυλού για τις προσπάθειες της ναυτιλίας να επιτύχει τους στόχους των μηδενικών εκπομπών ρύπων, αφού έδειξε με σαφήνεια σε ποιον ανήκει η κύρια ευθύνη για να προχωρήσει η υπόθεση της «πράσινης» ναυτιλία. Η πρόεδρος της ΕΕΕ αφού διατύπωσε την θέση ότι η ναυτιλία είναι υπέρ της απανθρακοποίησης «χθες», συμπλήρωσε ότι ιστορικά η πλοιοκτησία επενδύει σε νέα πλοία όποτε όταν βρεθεί λύση με τα νέα εναλλακτικά καύσιμα θα την ακολουθήσει. Στο σημείο αυτό ζήτησε από τους παραγωγούς ενέργειας να αναλάβουν το κύριο βάρος που τους αναλογεί στην ανάπτυξη των νέων καυσίμων, μαζί με τους κατασκευαστές μηχανών. Ωστόσο -όπως είπε- η ΕΕΕ ζητά μια λύση για το επόμενο καύσιμο της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Αποτελούν πάντα προτεραιότητα για εμάς οι πραγματικές λύσεις», τόνισε.
Παράλληλα επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που δρομολογεί η Ευρώπη για τους ρύπους, δεν βοηθούν την παγκόσμια ναυτιλία αντιθέτως πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας
Στο σημείο αυτό ζήτησε από την ΕΕ να ενισχύσει της ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου και εξήγησε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή αφού αποτελεί πάνω από 50% του ευρωπαϊκού στόλου. Εκτίμησε πάντως ότι η ΕΕ αρχίζει να κατανοεί τον ρόλο της ναυτιλίας στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης όπως έγινε αντιληπτό και από την συνάντηση που είχε η ΕΕΕ με την ευρωπαία επίτροπο μεταφορών.
Οι Έλληνες ναυτικοί
Στην συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ που παραδοσιακά πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα των Ποσειδωνίων, η κ. Τραυλού αναφέρθηκε και στο ζήτημα των Ελλήνων ναυτικών, επισημαίνοντας πως οι ναυτικοί μας δεν μειώνονται και πως δεν υπάρχει ζήτημα ανεργίας στο ναυτικό επάγγελμα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αυξάνονται τα πλοία και όχι οι Έλληνες ναυτικοί, είναι κάτι που μας απασχολεί και πρέπει να γίνουν πιο μοντέρνες οι ΑΕΝ και να εξυγιανθεί το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης».
Latest News
Αθηνά Μαρτίνου: Η κεφαλονίτικη καταγωγή και το όνειρο που έκανε πραγματικότητα
Ποια ήταν η πρωτοπόρος στην παγκόσμια ναυτιλία Αθηνά Μαρτίνου, που έφυγε από τη ζωή την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024
Πέθανε σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου
Η Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου μπήκε στη ναυτιλία το 1964 και το 1971 ίδρυσε τoν ναυτιλιακό κολοσσό Thenamaris
Στα 155 δισ. δολάρια οι παγκόσμιες παραγγελίες για νέα πλοία - Γιατί ανεβαίνει το τίμημα
Το 44% των πλοίων που έχουν παραγγελθεί έχουν τη δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, γεγονός που έχει αυξήσει σημαντικά το κόστος
Σε άνοδο η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα - Η δυναμική του homeporting
Ενίσχυση του ρόλου της Κέρκυρας ως πύλη για την Αδριατική - Περί τους 650.695 επιβάτες και 345 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων
Μέση Ανατολή και τέλος στα κρουαζιερόπλοια «καίει» την κρουαζιέρα
η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα
Έτοιμα τα πρώτα σχολεία στη Θεσσαλία από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών - Συνολικά θα φτάσουν τα 33
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αναλάβει την αποκατάσταση 33 σχολείων στην περιοχή
Ελληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων - Τι είδε ο Xclusiv
Γιατί ο οίκος Xclusiv είδε αυξομειώσεις στις αγοραπωλησίες πλοίων - Στο εννεάμηνο του 2024 άλλαξαν χέρια 332 δεξαμενόπλοια, αξίας περίπου 10 δισ. δολαρίων
Τα κοντέινερ πλήττουν σοβαρά το περιβάλλον - Το αποτύπωμα από 1.382 χαμένα κοντέινερ κάθε χρόνο
Τα χιλιάδες κοντέινερ που έχουν χαθεί στη θάλασσα, επιβαρύνουν το περιβάλλον
Το καυτό ερώτημα για τα Στενά του Ορμούζ
Η ναυτιλία και ολόκληρος ο κόσμος παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις συγκρούσεις και ανησυχούν για το μοναδικό πέρασμα στον Περσικό Κόλπο
Κοντά σε συμφωνία ορόσημο για την πράσινη μετάβαση ο ΙΜΟ
Ελπίδες για το στόχο του ΙΜΟ, την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050