Στα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη ή δρομολογούνται σε ολόκληρη τη χώρα αναφέρθηκε κατά την παρουσία του στο ΟT FORUM 2 – Meta Living ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Η χώρα πέρασε μια δεκαετή περίοδο κρίσης κατά την οποίαν υποχώρησαν τα έργα υποδομής», σημείωσε αρχικά ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι αυτό έγινε τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και γιατί κανείς δεν μπορούσε να σχεδιάσει τα έργα της επόμενης γενιάς.
Την τελευταία τριετία ολοκληρώνονται έργα υποδομής, ενώ επί τάπητος τίθενται παρεμβάσεις όπως η σύνδεση των λιμανιών (Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης) με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και να προχωρήσουν τα έργα μετρό. «Φροντίσαμε να κάνουμε ένα συνολικό πλάνο έργων “πράσινων”, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Επί των ημερών μας ξεκίνησαν μεγάλα έργα με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Χρησιμοποιούμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμπεριλαμβανομένων των ΣΔΙΤ. Κλείνουμε εκκρεμότητες ετών», είπε ο κ. Καραγιάννης.
ΒΟΑΚ και διόδια
Αναφερόμενος στον ΒΟΑΚ, σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο για το ανατολικό κομμάτι του οποίου θα υπογραφεί η σύμβαση μέσα στο επόμενο διάστημα, με στόχο εντός Σεπτέμβρη να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα.
«Πριν τρία χρόνια αντιληφθήκαμε ότι σε τομέα υποδομών ήμασταν στην εποχή του χαρτιού και του μολυβιού», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, ενώ μιλώντας για τις αλλαγές που ακολούθησαν αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο παρατηρητήριο τιμών. Εξάλλου, κάνοντας αναφορά στη δυνατότητα διέλευσης όλων των σταθμών διοδίων με έναν πομποδέκτη, έκανε λόγο για «μάχη του αυτονόητου».
- Διαβάστε επίσης: ΟΤ FORUM 2 – Φαρμάκης: Το 2030 η Δυτική Ελλάδα θα είναι απεξαρτημένη από το ενεργειακό πρόβλημα
«Σκοπός είναι μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα να προχωρήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, σημειώνοντας ότι βρίσκεται σε στενή συνεργασία με παραχωρησιούχους. Τόνισε όμως ότι σε τρία χρόνια δεν λύνονται παθογένειες ετών, σημειώνοντας ότι η οικονομική κρίση οδήγησε σε τέλμα πολλές διαδικασίες.
Τα έργα στην Αττική
Αναφερόμενος στα έργα που πρόκειται να «τρέξουν» το επόμενο διάστημα, σημείωσε ότι έχει ανακοινωθεί ο προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση της λεωφόρου Κύμης και προχωράμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Είναι το πρώτο βήμα ώστε η περιοχή αυτή της βόρειας Αθήνας να απελευθερωθεί και σε 3-4 χρόνια να αποτελεί παρελθόν η συμφόρηση στον κόμβο της μεταμόρφωσης, είπε.
Τόνισε ακόμα την ανάγκη να λυθεί το πρόβλημα της πρόσβασης στη νότια Αθήνα. «Το Ελληνικό θα αλλάξει τα πάντα στην Αττική», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η πολιτεία καλείται να λύσει το πρόβλημα της πρόσβασης. Προανήγγειλε «ευχάριστες ανακοινώσεις» μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ σημείωσε ότι «δουλεύονται» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.
Όσον αφορά τα έργα Μετρό, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι η Γραμμή 4 θα αποσυμφορήσει πολλούς δρόμους της Αττικής ενώ προανήγγειλε ότι εντός του Φθινοπώρου θα προχωρήσει η δημοπράτηση της γραμμής 2 προς Ίλιον. Άλλωστε, εντός του καλοκαιριού αναμένεται η δημοπράτηση του Δυτικού Προαστιακού προς τα Μέγαρα. «Δεν ανακοινώνουμε έργα χωρίς να ξέρουμε προγράμματα και χρηματοδοτήσεις», είπε.
Ο σιδηρόδρομος
Περνώντας στον σιδηρόδρομο, ο υφυπουργός Υποδομών είπε ότι «προσπαθούμε να εκσυγχρονήσουμε όλες τις λειτουργίες του ΟΣΕ», καθώς έχει μείνει πολλά χρόνια πίσω. «Πρέπει να φέρουμε τον Οργανισμό στο 2022 με αυτονόητα πράγματα, όπως το wifi, η τηλεματική, η αγορά εισιτηρίου μέσω κινητού. Εντός του 2023 θα τα έχουμε ολοκληρώσει», είπε. «Μας απασχολεί η συντήρηση του δικτύου», πρόσθεσε, τονίζοντας ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 25 εκατομμυρίων ευρώ για άμεσες εργασίες συντήρησης». Τόνισε ότι προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ, ενώ θα ακολουθήσουν μέσω ΣΔΙΤ έργα συντήρησης στον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα.
Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι απαιτείται μεγάλο διάστημα δοκιμών για τα δίκτυα μετρό χωρίς οδηγό, όπως της Θεσσαλονίκης και αργότερα της Γραμμής 4 του αθηναϊκού μετρό.
Γέφυρες
Τέλος, ανέφερε ότι έχουν εξασφαλιστεί 100 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για να εγκατασταθούν αισθητήρες σε πολλές γέφυρες. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο σύστημα ελέγχου μέσω της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών, για να ακολουθήσει η εκταμίευση ενός μεγάλου δανείου για να «τρέξουν» εργασίες επισκευής όπου απαιτείται.
Latest News
Δέκα μάνατζερ και τραπεζίτες δείχνουν το νέο παραγωγικό μοντέλο - Οι προτάσεις στο OT FORUM
Την ανάγκη για αλλαγή σελίδας στο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας υπογράμμισαν επιχειρηματίες και τραπεζίτες από το OT FORUΜ
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
OT FORUM: Η παραγωγικότητα «αχίλλειος πτέρνα» της οικονομίας – Κλειδί οι μεταρρυθμίσεις
Η ανάγκη επίσπευσης των μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να ανέβει επίπεδο η ελληνική οικονομία υπογραμμίστηκε από κορυφαίους ομιλητές στο πλαίσιο του OT FORUM
ΟΤ FORUM: Η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση κλειδί για την ανάπτυξη
Τι είπαν στο 4o ΟΤ FORUM ο Δρ. Γιώργος Αποστολόπουλος (OTS), ο Δημήτρης Καπέλλος (Globalsat Energis) και ο Διονύσιος Ανάργυρος (Greenvolt Next)
Πώς θα αντιμετωπίσει τουρισμό και Airbnb ο Δούκας στην Αθήνα - Τι είπε στο ΟΤ FORUM
Ο κ. Δούκας είπε ότι σύμφωνα με τη μελέτη φέρουσας ικανότητας, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί σήμερα, δεν υπάρχει γενικευμένος υπερτουρισμός στην Αθήνα
OT FORUM: Τι χρειάζεται η ελληνική βιομηχανία – Οι προτάσεις των επιχειρηματιών
Για τη βιομηχανία μίλησαν στο ΟΤ FORUM ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο πρόεδρος του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς
Οι επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπό το πρίσμα BofA - Goldman Sachs
Αναλυτές των δύο κορυφαίων τραπεζών αναλύουν στο ΟΤ FORUM το νέο παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας
Αλέξης Τσίπρας: Δριμεία κριτική σε Μητσοτάκη για ΠτΔ και οικονομία – Τι είπε για Μέρκελ
«Ποταμός» ο Αλ. Τσίπρας στο 4ο OT FORUM - Μίλησε για όλους και για όλα - Εξαπέλυσε πυρά στον Κ. Μητσοτάκη και κατέρριψε τους μύθους που συνόδευσαν την κυβέρνησή του
ΟΤ FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Έπεσε η αυλαία
Ολοκληρώθηκε το 4ο ΟΤ FORUM, που διοργάνωσε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος
Kαρόκης (MSD Ελλάδας): 1,2 δισ. ευρώ η δημοσιονομική επιβάρυνση από τo claw back στο φάρμακο
Στην κυβέρνηση δεν έχουν καταλάβει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις επιστροφές, τόνισε ο Αντώνης Καρόκης της MSD Ελλάδας