
Στην κατάληψη δύο εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα στη Μαριούπολη, προχώρησαν αυτονομιστές που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, αναφέροντας ότι αποτελούν πλέον «κρατική ιδιοκτησία».
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση κατά της εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από επιστολές που έφερε στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Βίαιη κατάσχεση
Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του «υπουργείου Εξωτερικών», ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρείες ότι τα πλοία τους αποτέλεσαν αντικείμενο «βίαιης κατάσχεσης κινητής περιουσίας με αναγκαστική μετατροπή σε κρατική ιδιοκτησία», χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές επιστολές.
Η εταιρεία Smarta Shipping, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «Smarta» με σημαία Λιβερίας, ενός από τα δύο πλοία που κατασχέθηκαν, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 30 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη και “ενάντια σε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου”.
«Μια τέτοια αναγκαστική κατάσχεση παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όσον αφορά την ιδιοκτησία. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και τη θαλάσσια ασφάλεια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Το «Smarta» είχε φτάσει στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και χτυπήθηκε από ρωσικούς βομβαρδισμούς στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Συμφωνα με την εταιρεία το 19μελές πλήρωμα είχε μεταφερθεί με τη βία από τον ρωσικό στρατό στο Ντονέτσκ και απελευθερώθηκε ένα μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε ήταν το Blue Star I με σημαία Παναμά, σύμφωνα με την επιστολή.

Η διαχειρίστρια εταιρεία «Fetida Maritime», με έδρα την Οδησσό, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι είναι ενήμερο περί «ρωσικής δημιουργίας ενός “εθνικού” στόλου που θα αποτελείται από πλοία που είχαν κλαπεί στη Μαριούπολη».
«Εγκλωβισμένα» περισσότερα από 80 πλοία με ξένη σημαία
Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δήλωσε πως «γνωρίζει ότι τουλάχιστον ένα πλοίο αναχώρησε από τη Μαριούπολη».
Πάνω από 80 πλοία με ξένη σημαία παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΟ, ενώ ορισμένοι από αυτούς τους λιμένες παραμένουν υπό ρωσικό έλεγχο.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών