Αναφορικά με τη μη εκτέλεση δρομολογίου από το Ε/Γ – Ο/Γ OLYMPUS σημαίας Κύπρου την 11-07-2022 από το λιμάνι του Πειραιά για Κάσο Κάρπαθο, το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε πριν από  λίγο ανακοίνωση με την οποία διευκρινίζει τι ακριβώς έχει συμβεί και ποιος φέρει την ευθύνη. Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:
Η εταιρεία ΣΗ ΣΠΙΝΤ ΛΑΪΝΣ Ν.Ε. (πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ε/Γ – Ο/Γ OLYMPUS) συμμετείχε στο διαγωνισμό για τις άγονες  δρομολογιακές γραμμές  α. Θήρα – Σητεία- Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή, σε συνέχεια δρομολογίων από Πειραιά, β. Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη-Ρόδος και επιστροφή, σε συνέχεια δρομολογίων  Πειραιά – Μήλου – Θήρας – Ηρακλείου με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες και γ. Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι –Χάλκη – Ρόδος και επιστροφή, όπου το τμήμα Ηράκλειο – Σητεία δεν επιδοτείται, καθώς και  δ. Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα – Ανάφη και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα: Θήρα – Ανάφη  και επιστροφή.
Μετά την άσκηση προσφυγών στην Ανεξάρτητη Επιτροπή Προδικαστικών Προσφυγών και το Συμβούλιο της Επικρατείας, η υπόθεση συζητήθηκε στο ΣτΕ την  08/02/2022 και την 29/04/2022 δημοσιεύτηκε απόφαση του δικαστηρίου με την οποία απέρριψε την αίτηση ανταγωνίστριας εταιρείας έναντι της εταιρείας SEA SPEED LINES.
Η απόφαση κοινοποιήθηκε στο yπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την 09/05/2022 και αμέσως κινήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την ανάθεση των δρομολογιακών γραμμών.
Την 21/06/2022 εκδόθηκε πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που έκρινε ότι δύνανται να συναφθούν οι συμβάσεις για την εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων άγονων γραμμών με την εταιρεία ΣΗ ΣΠΙΝΤ ΛΑΪΝΣ Ν.Ε. και την 06/07/2022 υπογράφηκαν οι συμβάσεις με την εταιρεία  ΣΗ ΣΠΙΝΤ ΛΑΪΝΣ Ν.Ε.

Ο έλεγχος του πλοίου

Την 11/07/2022 τo Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο ‘’OLYMPUS’’ ελέγχθηκε από κλιμάκιο της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων στο λιμένα του Πειραιά, σύμφωνα με τις διαδικασίες του π.δ 93/2019, για την ασφαλή εκτέλεση των τακτικών δρομολογίων με επιβατηγά πλοία ro-ro και ταχύπλοα σκάφη.
Ο έλεγχος διενεργήθηκε πριν την έναρξη των δρομολογίων του και, όπως προβλέπεται, αμέσως μετά τον εφοδιασμό του ανωτέρω πλοίου με τα απαραίτητα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα την 10 και 11/07/2022 αντίστοιχα.
Από τον έλεγχο του ΚΕΠ, διαπιστώθηκε σημαντικός αριθμός παρατηρήσεων-ελλείψεων του πλοίου σε διάφορους τομείς ασφάλειας του πλοίου και επιβλήθηκε το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου (Detention) μέχρι την αποκατάστασή τους.
Αμέσως μετά την εξέλιξη αυτή, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναλήφθηκαν και βρίσκονται σε εξέλιξη όλες οι απαραίτητες ενέργειες με σκοπό την αποκατάσταση της ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων και τη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων κυρίως στα νησιά της Καρπάθου και της Κάσου. Ήδη οι επιβάτες και το μεγαλύτερο μέρος των φορτηγών οχημάτων που θα μετακινείτο χθες προς Κάσο και Κάρπαθο επιβιβάσθηκαν σήμερα στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο BLUE STAR PATMOS με προορισμό τα δυο νησιά. Παράλληλα, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες του ν.4948/2022 για την κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, ενώ υπάρχουν και διαρκείς επικοινωνίες με ακτοπλοϊκές εταιρείες για την κανονική εκτέλεση, με κάθε τρόπο, του δρομολογίου της Παρασκευής 15/7.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News