Με σημαντική υποχώρηση εσόδων έκλεισε η τελευταία – αυτόνομη – εταιρική χρήση της Τσακίρης Πρότυπος Βιομηχανία Τροφίμων – Σνακ αν και η κερδοφορία ενισχύθηκε.
Το 2021, οι πωλήσεις της εταιρείας, που πρώτη παρήγαγε πατατάκια στην Ελλάδα το 1954, παρουσίασαν μείωση κατά 24,5% με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 6,9 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. ευρώ το 2020.
Το ποσοστό του μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στην χρήση 2021 σε 15,9% έναντι 17,5% της προηγούμενης χρήσης, ενώ το ποσοστό των λειτουργικών εξόδων προς τις πωλήσεις κυμάνθηκε στο 9% για το 2021 έναντι 12,3% στην προηγούμενη χρήση.
Διαβάστε επίσης: Φάκελος – Τρόφιμα και Ποτά: 46 deals που άλλαξαν για πάντα το τραπέζι των ελληνικών νοικοκυριών
Συμπερασματικά, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων της Τσακίρης οδήγησε σε λειτουργική κερδοφορία 477 χιλ. ευρώ. Το προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 2,3% σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε περίπου 510 χιλ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 430,6 χιλ. ευρώ αυξημένη κατά 23,2% σε σχέση με το 2020.
Τελευταία χρήση ως αυτόνομη εταιρεία
Να σημειωθεί ότι η 25η εταιρική χρήση της Tsakiris Chips, αφορά στην περίοδο 1/1/2021 έως και 29/10/2021 και είναι η τελευταία χρήση της σαν ανεξάρτητη νομική οντότητα, καθώς από τον περσινό Οκτώβριο έχει απορροφηθεί από την μητρική της Coca Cola Τρία Έψιλον.
Διαβάστε επίσης: Coca-Cola HBC: Πάνω από το αναμενόμενο τα έσοδα του α’ τριμήνου
Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε με σκοπό να συμβάλλει στην απλούστευση και τον εξορθολογισμό της κεφαλαιακής διάρθρωσης, της οργάνωσης των δραστηριοτήτων και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης και διοίκησης των εμπλεκόμενων εταιρειών.
Το πλάνο για το 2022
Στους κόλπους της πολυεθνικού ομίλου της Coca Cola 3E, προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η επιστροφή ου χαμένου τζίρου και η ενδυνάμωση των εγχώριων μεριδίων
Συγκεκριμένα, για τις προοπτικές του 2022 η διοίκηση αναφέρει ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω ανανέωση και προβολή της εικόνας μέσω διαφορετικών επικοινωνιών σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και στην παραγωγή καινοτόμων κωδικών chips που θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της Τσακίρης.
Πτώση στην κατηγορία των σνακς
Για εφέτος με βάση τα στοιχεία των εταιρειών μέτρησης που αφορούν στο πρώτο τετράμηνο του 2022 καταγράφεται κάμψη πωλήσεων κατά 3,9% στα τσιπς , κατά 3,8% στα ποπ κορν και κατά 6,4% στα σνακ τύπου τορτίγιας.
Κατά τους θερινούς μήνες η κατηγορία των αλμυρών σνακ πιθανόν να βελτιώσει τις «επιδόσεις» της. τόσο στο κανάλι HoReCa όσο και στη μικρή λιανική, εξαιτίας του αυξημένου τουριστικού ρεύματος.
Η ιστορία των αγαπημένων τσιπς
Ο Γεώργιος Τσακίρης δημιούργησε το 1954 την πρώτη μονάδα παραγωγής snacks πατάτας, στο υπόγειο του σπιτιού του στην Αθήνα έχοντας ως εξοπλισμό απλές συσκευές καθημερινής χρήσης.
Το κόψιμο της πατάτας, το τηγάνισμα αλλά και η συσκευασία των προϊόντων γίνεται χειρωνακτικά και την διανομή κάνει ο ίδιος Γ. Τσακίρης πηγαίνοντας με τα πόδια σε κοντινά θερινά σινεμά και ζαχαροπλαστεία.
Στις αρχές της δεκαετίας του 60’ και καθώς οι παραγγελίες είχαν αυξηθεί ο Τσακίρης μεταφέρει το εργαστήριο παραγωγής του σε ένα μεγαλύτερο χώρο στο Μεταξουργείο. Αγοράζει ηλεκτροκίνητο δίσκο με δύο μαχαίρια για την κοπή της πατάτας, ενώ τα τσιπς τα τηγάνιζε σε μία μεγαλύτερη φριτέζα, με καυστήρα πετρελαίου αυτή τη φορά. Παρ’ όλα αυτά τα τσιπς συνέχιζε να τα συσκευάζει με το χέρι ενώ η διανομή γινόταν αρχικά με ποδήλατο, στη συνέχεια με δίκυκλο και τελικά με τρίκυκλη μοτοσικλέτα.
Δέκα χρόνια αργότερα το εργαστήριο μεταφέρεται στο Γκάζι, ενώ η διαδικασία παραγωγής γίνεται πλέον σε στάδια και τα προϊόντα Τσακίρης διατίθενται και στα περίπτερα.
Μάλιστα ο Γ. Τσακίρης, βασισμένος στη θερμή ανταπόκριση του κόσμου, παρουσίασε στην αγορά ένα καινούριο προϊόν: τα πατατάκια σε μορφή sticks τα οποία έγιναν αμέσως ανάρπαστα.
Η μονάδα στην Αταλάντη
Τα επόμενα χρόνια η εταιρεία μετακομίζει ξανά, αυτή τη φορά στην οδό Θέμιδος στον Ταύρο και αποκτά πιο σύγχρονα μηχανήματα, ενώ 1997 δημιουργείται το εργοστάσιο στην Αταλάντη, με νέο, σύγχρονο και αυτοματοποιημένο εξοπλισμό, το οποίο λειτουργεί υπό αυστηρές συνθήκες υγιεινής και ασφαλείας.
Η αγορά όμως έχει αλλάξει και ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί. Έτσι το 1999 η οικογένεια Τσακίρη αναγκάζεται να πουλήσει το 69% της Τσακίρης ΑΒΕΕ στον όμιλο Plias, ενώ τον Ιανουάριο του 2002 μεταβιβάζει και το υπόλοιπο 31%. Το 2004 η εταιρεία προστίθεται στο δυναμικό της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Εποχή Δαυίδ
Πραγματοποιείται το επαναλανσάρισμα των τσιπς της Τσακίρης με ανανεωμένες συσκευασίες και τη γνωστή επικοινωνία «Αν δεν είναι Τσακίρης, δεν λέει». Από τότε μέχρι και σήμερα τα προϊόντα ανανεώνονται συνεχώς, προσφέροντας νέες γεύσεις, αλλά παράλληλα παραμένοντας πάντα πιστά στις αξίες της μάρκας.
Από τότε η κόντρα Tasty (Pepsico) – Τσακίρης (Coca-Cola 3E) για τα μερίδια της αγοράς και την επικράτηση είναι μεγάλη. Να σημειωθεί ότι η Tasty έχει προχωρήσει στην απορρόφηση της PepsiCo – Ήβη.
Latest News
Επιστολή Καφούνη σε Θεοχάρη, Πιτσιλή για την διασύνδεση POS - Ταμειακών: Tα 7 ζητήματα που ταλαιπωρούν την αγορά
«Οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν τι να κάνουν για να αποφύγουν τα υπερβολικά και εξοντωτικά πρόστιμα», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ
«Κάποιοι πήγαν να καταστρέψουν ένα διαμάντι» - Τι είπε ο Δ. Κουτσολιούτσος στη δίκη της Folli Follie
Η δίκη για την υπόθεση των παραποιημένων ισολογισμών στην εταιρεία συνεχίζεται
Άνοιξαν... ελαφρώς την κάνουλα της χορήγησης δανείων οι τράπεζες
Πώς κινήθηκαν τα δάνεια προς νοικοκυριά και επιχειρήσεις για τον δεύτερο μήνα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Βελτίωση μεγεθών για την Premia - Πώς διαμορφώθηκε το χαρτοφυλάκιό της
Σημαντική ήταν η αύξηση εσόδων κατά 26% και η αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας (Adjusted EBITDA) κατά 62% σε ενοποιημένη βάση, σε σχέση με το 2022
Bloomberg: Πράσινο φως από ΕΚΤ για τα μερίσματα των ελληνικών τραπεζών
Oι αποδόσεις των μετόχων ωστόσο θα είναι μικρότερες από ό,τι είχαν ζητήσει οι διοικήσεις των τραπεζών, σύμφωνα με το δημοσίευμα
Η τριετία που «άλλαξε» την ΦΑΓΕ - Η εκτόξευση των κερδών και οι νέοι σκόπελοι
Η γαλακτοβιομηχανία της οικογένειας Φιλίππου, ετοιμάζεται μέχρι το 2027 να υποδεχτεί τη νέα μονάδα παραγωγής επί ολλανδικού εδάφους
MYTILINEOS: Βιωσιμότητα και «πράσινη» μετάβαση το κλειδί της στρατηγικής επιτυχίας
Η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί πυρήνα της μακροπρόθεσμης επιχειρηματικής στρατηγικής της MYTILINEOS
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης
Βασιλική Αδαμίδου: «Στη Lidl Ελλάς πορευόμαστε με ξεκάθαρους όρους βιώσιμης ανάπτυξης»
Η εταιρεία σε βάθος τετραετίας σκοπεύει να εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της