Εφυγε από την Ελλάδα μετά από 45 χρόνια

Αθόρυβα, και χωρίς… τυμπανοκρουσίες, είχαμε προ ολίγων ημερών τη φυγή μιας μεγάλης ξένης εταιρείας. Μιας αλυσίδας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, η οποία είχε παρουσία στην Ελλάδα από τη δεκαετία του ’80.

O λόγος για την γαλλική αλυσίδα Club Med η οποία είχε παλιά 7 μονάδες και φιλοξενούσε χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο. Το τελευταίο που της είχε απομείνει ήταν το Club Med Gregolimano στη Λιχάδα του δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού.

Ένα τουριστικό – ξενοδοχειακό μοντέλο που είχε μεγάλη πέραση την περασμένη 30ετία καθώς ήταν μονάδες μέσα στη φύση, με την Club Med να έχει παρουσία σε Κέρκυρα, Κω, Πάργα κ.λπ.

Το τελευταίο «κόσμημα» της αλυσίδας πουλήθηκε πρόσφατα στη γαλλική εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων Hova Hospital για λογαριασμό της Primonial REIM.

Η συγκεκριμένη μονάδα είναι τετράστερη με 460 δωμάτια και υπάρχει πρόγραμμα ανακαίνισής του ύψους 20 εκατ. ευρώ. Θα υπάρχει το ξενοδοχείο, με απλές σουίτες αλλά και Prive bungalows, πισίνες, εστιατόρια κλπ. Συνολικά θα διαθέτει περί τα 30 bungalows και άλλα 80 δωμάτια και θα τεθεί σε λειτουργία το 2023.

Η ουσία είναι, πάντως, πως ότι μια μεγάλη αλυσίδα αποχώρησε από την Ελλάδα, σε μια χρονική περίοδο όπου η χώρα μας σπάει όλα τα ρεκόρ στον τουρισμό.

Η Club Med έχει παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες με 65 ξενοδοχεία και πάνω από 1,5 εκατ. επισκέπτες το χρόνο ενώ στην Ελλάδα ήλθε τα 1977.

Αγκυρα ως τη ΔΕΘ για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Δεν κλήρωσε τελικά προχθές για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μετά από αίτημα τουλάχιστον ενός εκ των ενδιαφερομένων επενδυτών, η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών μετατίθεται εντός του Σεπτεμβρίου, μετά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στις 22 Σεπτεμβρίου.

Η μεγάλη γεωπολιτική σημασία του λιμένος ενισχύθηκε με την επικαιροποιημένη ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία. Η ανάδειξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε διαμετακομιστικό, αμυντικό, αλλά και ενεργειακό κόμβο ενόψει της κατασκευής του FSRU, έχουν ανοίξει μεγάλες προοπτικές. Όσο για τα εμπορεύματα, αυτά μπορούν μέσω Αλεξανδρούπολης να παρακάμψουν τα στενά του Βοσπόρου για να φτάσουν στην Κεντρική Ευρώπη, κερδίζοντας σε χρόνο και χρήμα.

Το παζλ συμπληρώνει η επένδυση στο κοντινό λιμάνι της Καβάλας, που σε συνδυασμό με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δημιουργούν ένα πολύ ενδιαφέρον τριπλό τόξο ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, που αναβαθμίζει τον ρόλο της στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μεταξύ των τεσσάρων σχημάτων που διεκδικούν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (το αρχικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε τον Οκτώβριο του 2020) πιο ισχυρό ενδιαφέρον φαίνεται πως διατηρούν η κοινοπραξία της Goldair Cargo με την Cameron του ομίλου Κοπελούζου (ο τελευταίος συμμετέχει και στην κοινοπραξία για το FSRU) και η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αμερικανική Black Summit Financial Group, τη βελγική Euroports και το EFA Group. Στα προεπιλεγέντα σχήματα περιλαμβάνονται ακόμα η αμερικανική Quintana Infrastructure & Development και ο ΟΛΘ. Μένει να φανεί εάν το αμερικανικό ενδιαφέρον που έχουν διατρανώσει δημοσίως επίσημα χείλη θα μεταφραστεί σε πράξη.

Προγραμματισμός για κλάματα στους παιδικούς σταθμούς

Πριν από λίγες ημέρες έγιναν γνωστά τα αποτελέσματα της απογραφής που δείχνουν τη δραματική μείωση του πληθυσμού στην Ελλάδα. Και όλοι είπαμε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα στήριξης της οικογένειας ώστε να αισθάνονται πιο ασφαλείς και να κάνουν παιδιά.

Σήμερα, λοιπόν, μας ήρθε μια ανακοίνωση από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (Π.Ο.Σ.Ι.Π.Σ.) η οποία κάνει γνωστό ότι ενώ βρισκόμαστε στο τέλος του Ιουλίου, δεν έχει υπογραφή η ΚΥΑ για την χρηματοδότηση vouchers για τη φιλοξενία των παιδιών τους σε παιδικούς σταθμούς.

Επίσης, δεν έχει αναρτηθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος για το πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης και για την πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης 2022-2023.

Μεθαύριο έχουμε 1η Αυγούστου δηλαδή, πριν από 3-4 ημέρες έκλεισαν οι παιδικοί σταθμοί για το καλοκαίρι, αλλά δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση για το αν τελικά θα υπάρξει ΕΣΠΑ ή όχι. Όπως γίνεται δηλαδή κάθε χρόνο και σώζονται χιλιάδες οικογένειες.

Οι παιδικοί σταθμοί αναρωτιούνται αν θα βγει πρόγραμμα και αν θα προλάβουν να κάνουν αίτηση συμμετοχής. «Θα προλάβουμε να επιλέξουμε δομή της αρεσκείας μας; Θα προλάβουμε έγκαιρα να κάνουμε εγγραφή στις δομές, εάν αυτές είναι κλειστές λόγω διακοπών; Θα προλάβουμε να κάνουμε διακοπές ως οικογένεια ή θα πρέπει να παραμείνουμε εντός για να διευθετήσουμε όλα τα παραπάνω;»

Εύλογα ερωτήματα για ένα κράτος που οφείλει να προγραμματίζει καλύτερα. Γιατί δεν βγάζει το πρόγραμμα από τον Μάιο και περιμένει την τελευταία στιγμή και με την ψυχή στο στόμα;

Βασικό βεβαίως ερώτημα είναι αν θα υπάρξει πρόγραμμα ΕΣΠΑ φέτος ή θα έχουμε καμιά αρνητική έκπληξη. Αν και δύσκολο κάτι τέτοιο αφού είμαστε σε προεκλογική χρονιά και δεν θα έμπαιναν σε κίνδυνο 1.500 δομές, 120.000 παιδιά και 30 χιλιάδες εργαζόμενοι.

Το δώρο στο γιο του Αλέξη Τσίπρα

Ένα… οικογενειακό βραβείο στο πρωτότοκο γιο του Αλέξη Τσίπρα, τον Φοίβο, ήταν το ταξίδι του πρώην πρωθυπουργού στη Λισαβώνα.

Ο κ. Τσίπρας με τη σύντροφό του Μπέτυ και του δυο του γιους, βρίσκεται στην Πορτογαλία και θα είναι εκεί μέχρι την Τετάρτη. Θα βρίσκεται δε στην Αθήνα όλο τον Αύγουστο σε απόλυτη ετοιμότητα και για… παν πολιτικό ενδεχόμενο.

Όπως μάθαμε, το ταξίδι για τις ολιγοήμερες διακοπές, είχε προγραμματιστεί καιρό. Ο γιος του κ. Τσίπρα, ο Φοίβος, αρίστευσε στις εξετάσεις που έδωσε στο Πρότυπο, και θα πάει από του χρόνου στην πρώτη Γυμνασίου.

Όταν, λοιπόν, του είπαν τι δώρο θα ήθελε για την επιτυχία του αυτή, ζήτησε ένα ταξίδι στη Λισαβώνα, όπερ κι εγένετο…

Οι διακοπές της κυβέρνησης

Και μιας και μιλάμε για… πολιτικές διακοπές, να σας ενημερώσουμε και για το τι θα κάνει η κυβέρνηση. Οι περισσότεροι υπουργοί και βουλευτές θα φύγουν από την επόμενη εβδομάδα ή την μεθεπόμενη, θέλοντας να έχουν στην περίοδο ξεκούρασης και το 15αύγουστο που φέτος πέφτει Δευτέρα. Βασική εντολή από Μαξίμου: «Γυρίστε όλοι μέχρι τις 21 Αυγούστου, πιάστε δουλειά ενόψει ΔΕΘ».

Αυτό θα μπορούσε βεβαίως να είναι και «σήμα» ανασχηματισμού την εβδομάδα 22 – 29 Αυγούστου, αλλά αυτό είναι του… Κυριάκου ευαγγέλιο.

Ο πρωθυπουργός θα κάνει ολιγοήμερες διακοπές στα Χανιά και «Μαξιμάρχες» θα είναι ο Γρηγόρης Δημητριάδης και ο Ακης Σκέρτσος που θα μείνουν στην Αθήνα καθότι έκαναν διακοπές Ιούνιο και Ιούλιο.

«Ανάσα» από τη ΔΕΗ

Η κίνηση της ΔΕΗ να προχωρήσει σε διευκολύνσεις πληρωμής των λογαριασμών άνω των 200 ευρώ, είναι ιδιαίτερα σημαντική, αυτή την περίοδο. Κάθε καταναλωτής που χρωστά ποσά από 200 ευρώ και πάνω, θα μπορεί να πληρώνει με πιστωτική κάρτα σε έως και 6 άτοκες δόσεις, μέσω όλων των τραπεζών.

Είναι μια «ανάσα» για χιλιάδες νοικοκυριά που είδαν να «φουσκώνουν» οι λογαριασμοί τους, δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα. Και ειδικά αυτή την περίοδο, όπου τα έξοδα αυξάνονται λόγω και των φορολογικών υποχρεώσεων, η πληρωμή σε άτοκες δόσεις, λογαριασμών και φόρων, μπορεί να βοηθήσει και στον περιορισμό των ανθρώπων που δεν πληρώνουν.

Να μην «κοκκινήσουν» δηλαδή λογαριασμοί ρεύματος και εφορία και έρθουν επιβαρύνσεις και πρόστιμα.

Πικρός καφές στα καταστήματα

Μια ενδιαφέρουσα διαπίστωση κάνουν οι επιχειρηματίες στο χώρο της εστίασης. Όπως λένε, στα καταστήματα αλυσίδων εστίασης ανεβαίνει η κατανάλωση σαλάτας και πρόχειρου φαγητού αλλά υποχωρεί η πώληση καφέδων.

Ως πιθανή αιτία λένε ότι είναι η αξιολόγηση που κάνουν οι καταναλωτές με κριτήριο τις τιμές. Είναι, λένε, πιο φθηνό να αγοράζεις πρόχειρο φαγητό από το να το παρασκευάζεις στο σπίτι. Σε αντίθεση με τον καφέ που είναι πιο φθηνό να τον φτιάχνεις στο σπίτι και να τον παίρνεις στη δουλειά, παρά να τον αγοράζεις από κατάστημα.

Για του λόγου το αληθές, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η ανώτατη τιμή για ένα καφέ στο χέρι ξεπερνά, σε συγκεκριμένες, περιοχές ακόμη και τα 4 ευρώ, φτάνοντας και τα 4,5 ευρώ.

Στην Αττική, ο ακριβότερος καφές στο χέρι είναι ο φρέντο καπουτσίνο. Στο Κολωνάκι φτάνει μέχρι και τα 4,5 ευρώ. Στο Μαρούσι ο ακριβότερος φρέντο καπουτσίνο δίνεται στο χέρι με 3,5 ευρώ και στη Νέα Φιλαδέλφεια ο ακριβότερος φρέντο εσπρέσο στα 3,5 ευρώ. Στον Νέο Κόσμο ο ακριβότερος ελληνικός καφές στα 3,1 ευρώ με τον ακριβότερο φραπέ να εντοπίζεται στο Κολωνάκι στα 2,6 ευρώ.

Στροφή στα… μηχανάκια

Προσέξτε τα οικονομικά αποτελέσματα της Μοτοδυναμικής, που έχει τη Yamaha και βγάλτε συμπεράσματα.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση κατά 32,4% και ανήλθαν στα 57,8 εκατ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 7,9 εκατ. ευρώ, σχεδόν τριπλάσια από αυτά του 2021, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 3,2 εκατ., όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχαν παρουσιάσει ζημία.

Και πάμε στο «ζουμί». Οι πωλήσεις δικύκλων και προϊόντων θάλασσας (Yamaha) διατήρησαν την θετική τους πορεία, χωρίς να έχουν ομαλοποιηθεί ακόμα τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρουσιάζοντας αύξηση 18% στα 34 εκατ. ευρώ.

Τι σημαίνουν οι αυξημένες πωλήσεις; Ότι πρώτον ο κόσμος είχε αποταμιεύσει κάποια χρήματα κι έσπευσε να αγοράσει δίκυκλα κατά κύριο λόγο, επειδή είναι πιο φθηνά και πιο οικονομικά σε σχέση με τα αυτοκίνητα.

Στροφή στα μηχανάκια, λοιπόν, που είναι πιο οικονομικά, ειδικά στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Λογική αντίδραση, άλλωστε, για μια αγορά που χτυπήθηκε από την κρίση, από την πανδημία και τώρα ανακάμπτει. Μεγάλο πρόβλημα η εφοδιαστική αλυσίδα. Για παράδειγμα στη συγκεκριμένη εταιρεία, αν θελήσεις να παραγγείλεις το best seller της αγοράς θα περιμένεις μήνες για να το παραλάβεις.

Αλλωστε, η ελληνική αγορά είναι μικρή σε σχέση με άλλες στις οποίες πηγαίνουν τα περισσότερα «κομμάτια» που έρχονται από τα εργοστάσια.

«Γκάζωσε» και η Porsche

Ενδιαφέροντα στοιχεία και για το πολυτελές σήμα της Porsche που στην Ελλάδα ανήκει στην Μοτοδυναμική.

Στο εξάμηνο, οι πωλήσεις Porsche παρουσίασαν αύξηση 27,7% στα 13,1 εκατ. ευρώ, σε μια αγορά αυτοκινήτου που παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο το α’ εξάμηνο του 2022. Υπήρξαν αρκετοί Ελληνες, λοιπόν, που έσπευσαν να αγοράσουν τα πολυτελή γερμανικά αυτοκίνητα.

Και μη νομίζετε ότι είναι ελληνικό φαινόμενο. Η Porsche AG πέτυχε σημαντική αύξηση των εσόδων της από πωλήσεις και των λειτουργικών της κερδών κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2022. Τα μεγέθη αυτά ανήλθαν στα 17,92 δισ. ευρώ και στα 3,48 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο, η Porsche παρέδωσε 145.860 οχήματα σε πελάτες

Στο σφυρί η βίλα της Θ. Αγούδημου

Όπως έχουμε ξαναγράψει, αν διαβάσει κανείς τους πλειστηριασμούς που θα γίνουν το επόμενο διάστημα, βγάζει… λαγούς από το καπέλο.

Για παράδειγμα διαβάζουμε ότι στις 8 Σεπτεμβρίου βγαίνει στο σφυρί μια πολυτελής μεζονέτα που ανήκει στην οικογένεια Αγούδημου, και συγκεκριμένα στη Θάλεια Αγούδημου, κόρη του πασίγνωστου καπετάν Μάκη Αγούδημου που έχει φύγει από τη ζωή.

Επισπεύδουσα είναι η Intrum και πρόκειται για ένα σπίτι που βρίσκεται στη Βουλιαγμένη. Τιμή πρώτης προσφοράς, 1.747.000 ευρώ ενώ για τις θέσεις στάθμευσης και την αποθήκη οι τιμές εκκίνησης κυμαίνονται από 4.000-8.500 ευρώ. Έτσι η συνολική τιμή πρώτης προσφοράς διαμορφώνεται σε 1.775.500 ευρώ.

Σύμφωνα με την περιγραφή του ακινήτου:

Βρίσκεται επί της οδού Αλ. Παναγούλη στην περιοχή που αναπτύσσεται στα ανατολικά της κεντρικής Λεωφόρου Κ. Καραμανλή και είναι γνωστή ως «Συνοικισμός Εμπορίου». Η ευρύτερη περιοχή παρουσιάζει, κατά την έκθεση εκτίμησης, μέση πυκνότητα δόμησης και πολύ καλή ρυμοτομία, ενώ εντοπίζονται κυρίως κτίρια κατοικίας 2-3 ορόφων.

Το οικόπεδο στο οποίο έχει ανεγερθεί η εν λόγω πολυκατοικία βρίσκεται εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Βουλιαγμένης και είναι επιφάνειας 2.852,20 τ.μ.

Εντός του οικοπέδου έχει ανεγερθεί πολυώροφο κτίριο κατοικίας αποτελούμενο από οκτώ στάθμες (Β’ υπόγειο, Α’ υπόγειο, ισόγειο και πέντε ορόφους).

Το κτίριο κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1986-1988 και έχει προγραμματιστεί να βγουν σε πλειστηριασμό στις 8 Σεπτεμβρίου, μια κατοικία τύπου μεζονέτας, τρείς θέσεις στάθμευσης (12 τ.μ., 13 τ.μ. και 16 τ.μ.) και μια αποθήκη (10 τ.μ.).

Η μεζονέτα αναπτύσσεται σε δύο στάθμες. Το τμήμα του Δ’ ορόφου καταλαμβάνει επιφάνεια 238 τ.μ. και αποτελείται από σαλόνι, κουζίνα, βεστιάριο, λουτρό και ημιυπαίθριους χώρους. Διαθέτει εξώστες στην πρόσοψη προς τους τρεις δρόμους και προς τον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου. Το τμήμα του Ε’ ορόφου καταλαμβάνει επιφάνεια 250 τ.μ. και περιλαμβάνει δυο κοιτώνες, δυο βεστιάρια και δυο λουτρά. Έχει εξώστες στην πρόσοψη προς τους τρεις δρόμους και προς τον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου.

Ο σκελετός του ακινήτου περιλαμβάνει στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος, ενώ η εξωτερική εικόνα του κτιρίου χαρακτηρίζεται ως πολύ καλή.

Πωλητήριο και για ΑΝΚΕΡ

Να σας πούμε και για ένα άλλο ακίνητο που αναζητεί αγοραστή και άνηκε κάποτε σε μια σημαντική εταιρεία, την ΑΝΚΕΡ, πρώην Αλουμίνιον Ελλάδος. Μια εταιρεία που εδώ και χρόνια είχε περάσει στον όμιλο Αλλαμανή και στην Alfa Alfa Holdingw.

Το εργοστάσιο της εταιρείας λοιπόν, στην περιοχή της Αταλάντης, βγαίνει για ακόμη μια φορά στο σφυρί, κι ελπίζει τώρα η επισπεύδουσα Cepal να γίνει το deal. Συγκεκριμένα, ο πλειστηριασμός έχει οριστεί για τις 7 Σεπτεμβρίου με τιμή πρώτης προσφοράς τα 2.030.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα οικόπεδο επιφάνειας 54.010 τ.μ. στο οποίο έχουν ανεγερθεί κτιριακές εγκαταστάσεις.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories