Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι.
Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;
Τα ερωτήματα
Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.
Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:
- Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.
- Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.
- Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΝΕΑ
Latest News
Υποχωρούν οι τιμές ρεύματος στην ΕΕ - Πρωταθλήτρια στις μειώσεις η Ελλάδα [γραφήματα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat για το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας
Αλλάζει... «πίστα» ο σταθμός της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης
Σύμπραξη Ομίλου ΔΕΗ, ΔΕΠΑ Εμπορίας και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης
Πώς η Βρετανία «βοηθά» τη Ρωσία στον πόλεμο της Ουκρανίας - Οι μπίζνες με το ρωσικό πετρέλαιο
Η Global Witness κατηγορεί τη Βρετανία για «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου που υπονομεύει την αντίσταση της Ουκρανίας στη Ρωσία
Τι θα γίνει εάν ο πόλεμος εξαπλωθεί; Η Σουηδία έχει την απάντηση…
Το σκανδιναβικό έθνος αναβαθμίζει την πολιτική του άμυνα και η ενεργειακή υποδομή αποτελεί προτεραιότητα
Μπαίνει στην... πρίζα η ηλεκτρική διασύνδεση Saudi Greek Interconnection
Στελέχη της διοίκησης του ΑΔΜΗΕ επισκέφθηκαν τη Σαουδική Αραβία
Γιατί οι traders φυσικού αερίου ανησυχούν για τον επόμενο χειμώνα
Πώς διαμορφώνονται οι μελλοντικές τιμές
Δημοσιεύτηκαν οι διαγωνισμοί για την Ηλεκτρική Διασύνδεση Ελλάδας Αιγύπτου
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή της Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τους δύο πρώτους διαγωνισμούς είναι η 31η Μαΐου 2024.
«Τσιμπάει» προς τα πάνω τις τιμές ρεύματος η γεωπολιτική κρίση
50% χαμηλότερο φέτος το κόστος θέρμανσης για τα νοικοκυριά
Τζέφρι Πάιατ: Η Ελλάδα και η ΔΕΗ παράδειγμα για την ενεργειακή μετάβαση
Ο υφυπουργός των ΗΠΑ, αρμόδιος για θέματα ενέργειας, πρώην πρέσβης στην Ελλάδα μίλησε στο ετήσιο συνέδριο του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών (CSIS), στην Ουάσιγκτον
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης