Πρόσκληση στους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αναπτύξουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, απευθύνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή την έναρξη της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας «Καλύτερες Συνδέσεις», με σύνθημα «Συνδυάζω – Μετακινούμαι».
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο «η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας (ΕΕΚ) αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για την ευαισθητοποίηση Φορέων και πολιτών σχετικά με τη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Προωθεί την αλλαγή συμπεριφοράς προς όφελος της ενεργητικής κινητικότητας, των δημόσιων μεταφορών και καθαρών, έξυπνων λύσεων μεταφορών».
Πράσινο φως στα ΣΒΑΚ έξι μεγάλων Δήμων
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω των αρμόδιων Υπηρεσιών του και των εποπτευόμενων φορέων του, έχει ουσιαστικό ρόλο στη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου για την επίτευξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός οικονομικά προσιτού και προσβάσιμου συστήματος δημόσιας συγκοινωνίας. Σε αυτή την κατεύθυνση ενθαρρύνει τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) τα οποία αποτελούν ένα μακροπρόθεσμο, καθολικό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα κινητικότητας για ολόκληρη τη λειτουργική αστική περιοχή», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, «πρόσφατα εγκρίναμε τα ΣΒΑΚ έξι μεγάλων Δήμων: Θεσσαλονίκης, Λαμίας, Γρεβενών, Τυρνάβου, Ελασσόνας και Παλλήνης, ενώ βρίσκονται σε τελικό στάδιο τα Σχέδια για τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Ωραιοκάστρου και Πέλλας. Σύντομα σε αυτή την ομάδα θα προστεθούν και άλλοι μεγάλοι Δήμοι, καθώς υπάρχουν 31 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και είναι στο στάδιο της επεξεργασίας».
Αστικές παρεμβάσεις
«Ο ν. 4784/2021, εισάγει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο εκπόνησης ΣΒΑΚ, μέσα από το οποίο οι Δήμοι και οι Περιφέρειες έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις. Τους καλούμε να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία, προκειμένου από κοινού να αναβαθμίσουμε τον αστικό χώρο και τις υφιστάμενες υποδομές σε όλο το πλέγμα των μεταφορών:
- δημόσιες μεταφορές, μη-μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο),
- οδική ασφάλεια,
- διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης,
- αστική εφοδιαστική αλυσίδα, ευφυή συστήματα μεταφορών και
- προστασία των ευάλωτων κατηγοριών χρηστών, όπως τα παιδιά, τα άτομα με αναπηρίες και οι ποδηλάτες.
Η φετινή Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας μπορεί να σηματοδοτήσει την επιτάχυνση της κοινής μας προσπάθειας για να δημιουργήσουμε ένα σύστημα μεταφορών με λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορύπανση, περισσότερο ελκυστικούς δημόσιους χώρους, αλλά και υψηλότερο επίπεδο οδικής ασφάλειας».
Latest News
Δόθηκαν τα 3,27 δισ. ευρώ από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό
Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ
Τα 9+1 οφέλη από τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού - Τι είπε ο Σταϊκούρας στη Βουλή
Ο Σταϊκούρας είπε ότι το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει, αύριο, 3,27 δισ. ευρώ, το υψηλότερο ποσό που έχει εισπραχθεί ποτέ από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ
Τι αλλάζει στα διόδια της Αττικής Οδού από Κυριακή - Πόσο θα πληρώνουν ΙΧ και φορτηγά
Δείτε πώς διαμορφώνονται από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων από την εταιρεία Νέα Αττική Οδός
Πράσινο φως από την Περιφέρεια Αττικής για το Θριάσιο Πεδίο
Το Θριάσιο, με προϋπολογισμό περίπου 260 εκατ. ευρώ, αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Αττική, μετά το Ελληνικό
«Άλμα» 307% στα EBITDA της Intrakat – To guidance Εξάρχου για τον τζίρο το 2024
Ενοποιώντας την ΑΚΤΩΡ για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο Όμιλος Intrakat κατέγραψε ξεκάθαρη αύξηση των μεγεθών του
Σε ισχύ η μείωση του τέλους διοδίων στο τμήμα Μαλιακός – Κλειδί [πίνακας]
Έκπτωση ύψους 17%, η οποία αφορά όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα
Από το 2026 ο νέος Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Το έργο αναβάθμισης με ανάδοχο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα
Στη Βουλή η σύμβαση της Αττικής Οδού – Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Νέα Αττική Οδός, τα διόδια και οι υποχρεώσεις
Οι προϋποθέσεις και οι όροι για να μεταβιβαστεί η Αττική Οδός στις 6 Οκτωβρίου στον νέο παραχωρησιούχο
Ένας σταθμός ΚΤΕΛ που εξαγγέλλεται επί 23 χρόνια
Από το 2001 μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα γιατί έχει μείνει το έργο στα χαρτιά – Από τα ΚΤΕΛ λένε ότι δεν διαφαίνεται ενδιαφέρον από ιδιώτες
Δεσμευτική προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για φράγμα και αρδευτικό στην Κρήτη ύψους 74,4 εκατ
Η δεσμευτική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορά έργο που θα καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 13.500 στρεμμάτων