Τις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμήνου 2022 δημοσίευσε η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 83,39 εκ. ευρώ έναντι 70,23 εκ. το 2021 (αυξημένος +18,7%).
Τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €7,50 εκ. έναντι €14,65 εκ. το 2021.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €5,07 εκ., έναντι €12,58 εκ. το 2021.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €4,06 εκ., έναντι €10,05 εκ. το 2021.
Κλάδος γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +17,3% σε αξία και +14,0% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +21,0%, αγγίζοντας τα €33 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +26%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +11%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο οχταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +25%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +13,3%, αγγίζοντας τα €28 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση, -9,1% σε όγκο και -2,9% σε αξία [στοιχεία IRI, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Ωστόσο, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται. Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Ιούν. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την
ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο οχτάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +15%.
Κλάδος παγωτού
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφανίζουν ισχυρή διψήφια μεταβολή +16,6%. Σε αυτήν συντελούν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και του λανσαρίσματος της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το υπόλοιπο της καλοκαιρινής σαιζόν οι πωλήσεις παγωτού συνεχίζουν με σχετικά αντίστοιχο ρυθμό.
Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις πραγματοποιήθηκαν σταδιακά, σε 3 κύκλους. Οι ανατιμήσεις του τελευταίου κύκλου ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο. Το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις.
Όπως τονίζεται «στην ιδιαίτερη τρέχουσα οικονομική συγκυρία, πρωταρχικό στόχο μας αποτελεί η διαχείριση των πληθωριστικών πιέσεων με τρόπο που να πετυχαίνουμε μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας από τις αυξημένες τιμές υλικών και ενέργειας, χωρίς παράλληλα να διακυβεύεται η συνεργασία με τους πελάτες μας ή τους καταναλωτές μας. Στο διαμορφούμενο οικονομικό περιβάλλον αναμένεται να προκύψουν αρκετές ευκαιρίες επέκτασης και ενίσχυσης της παρουσίας μας. Τις ευκαιρίες αυτές μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, καθώς συγκεντρώνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για να λειτουργούμε αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουμε και ισχυρή χρηματοοικονομική θέση. Η επιτυχής μετακύλιση της επιβάρυνσης του κόστους μας, ως αποτέλεσμα των αυξημένων τιμών υλικών και ενέργειας, θα επιτρέψει την ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους μας, οδηγώντας σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας».
Latest News
Ελλάκτωρ: Αυξημένα 46% τα EBITDA, στα 242,2 εκατ. για το 2023
Η ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ υπέβαλε προσφορές για έργα συνολικού ύψους €447,8 εκατ.
Βακάκης σε αναλυτές: Η Jumbo μπήκε στην Trade Estates του Φουρλή – Ανησυχώ για την ανάφλεξη στη Μ. Ανατολή
Τι είπε ο επικεφαλής της Jumbo σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τις επιπτώσεις στην εταιρεία από την ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
10 χρόνια η COSMOTE επενδύει στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μέσα από το STEM
Η COSMOTE στηρίζει και ενισχύει την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM
Στη συμμαχία Upcell η Sunlight για μετασχηματισμό της βιομηχανίας μπαταριών λιθίου
Η Sunlight ενώνει τις δυνάμεις της με ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Ευρώπης
Νέες επενδύσεις στο κέντρο διανομής στη Θήβα από την FAMAR
Η εταιρεία υλοποιεί στοχευμένες επενδύσεις με την προσθήκη τριών νέων modules
Philip Morris: Εμπόδιο η υψηλή φορολογία για ένα μέλλον χωρίς τσιγάρο
Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – Ο μη ρεαλιστικός στόχος της ΕΕ και η περίπτωση της Σουηδίας
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Ανεβάζει τον πήχη στα 140 εκατ. η Notos - Διεκδικεί 8 εκατ. από την American Eagle
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται οι πωλήσεις της εταιρείας – Ικανοποίηση για τη συνεργασία με την L’ Oreal
Η startup – «πυξίδα» του επιχειρείν μέσα στον λαβύρινθο των δεδομένων
Οι αυξημένες ανάγκες των επιχειρήσεων για ενσωμάτωση ευφυών λύσεων με βάση τα δεδομένα «γέννησαν» την Exanta