Το πράσινο φως για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης δύο ακόμα νέων FSRUs στη χώρα άναψε χθες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Πρόκειται για το «Διώρυγα Gas» του ομίλου της Motor Oil και για το «Thessaloniki FSRU» της Elpedison, ενώ σημειώνεται πως ήδη στη φάση κατασκευής βρίσκονται το «FSRU Αλεξανδρούπολης» και στο στάδιο αξιολόγησης το «FSRU Θράκη» της Gastrade.

Διαβάστε επίσης: ΡΑΕ – φυσικό αέριο: Το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την ασφάλεια εφοδιασμού

Η «Διώρυγα Gas»

Ειδικότερα, η ΡΑΕ χθες δημοσίευσε δύο αποφάσεις της που αφορούν στο FSRU του ομίλου της Motor Oil, το «Διώρυγα Gas».

Η πρώτη απόφαση αφορά στην αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας της σχεδιαζόμενης υποδομής αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανοιχτά των διυλιστηρίων της Κορίνθου. Πιο συγκεκριμένα το FSRU θα έχει τη δυνατότητα ανώτατης αποθηκευτικής ικανότητας στα 210.000 κυβικά μέτρα LNG, ενώ στην αρχική άδεια ήταν στα 170.000 κυβικά μέτρα. Επίσης με την ίδια απόφαση εγκρίνεται η αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης καθώς η «Διώρυγα Gas» περνά υπό τον έλεγχο της θυγατρικής του ομίλου «MORE» όπου εκεί ανήκουν και τα έργα ΑΠΕ.

Εξάλλου, η ΡΑΕ ενέκρινε και τις κατευθυντήριες οδηγίες για την προκήρυξη της τελικής φάσης του market test του FSRU με τη Motor Oil να αποσπά τη θετική έγκριση του Ρυθμιστή ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής σε αυτό και επενδυτών που δεν είχαν συμμετάσχει στην πρώτη μη δεσμευτική φάση.

Το «Thessaloniki FSRU»

Η ΡΑΕ έδωσε και το «ΟΚ» στην αίτηση άδειας της Elpedison για την ανάπτυξη FSRU στη θαλάσσια περιοχή του προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.

Στο «Thessaloniki FSRU» δόθηκε άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου διάρκεια 50 ετών, έως το 2072.

Το ΑΣΦΑ αφορά στην κατασκευή:

1.       Υπεράκτιου Πλωτού Τερματικού Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ο οποίος περιλαμβάνει:

• Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (Floating Storage and Regasification Unit) [FSRU] • Πλωτό Αγκυροβόλιο πολλαπλών σημείων πρόσδεσης / πλωτών ναύδετων (buoys) για την πρόσδεση του FSRU στην πρύμνη και την πλώρη ή εναλλακτικά μόνιμο αγκυροβόλιο νησίδων επί πασσάλων.

2.       Υποθαλάσσιου και Χερσαίου αγωγού Φυσικού Αερίου για τη διοχέτευση του φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω νέου Μετρητικού Σταθμού καθώς και στις μονάδες ηλεκτρoπαραγωγής της Elpedison.

Το FSRU θα έχει τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 170.000 κυβικών μέτρων, ενώ αναμένεται να λειτουργήσει το 2025. Η αδειοδοτική διαδικασία για τα έργα κατασκευής θα κρατήσει 12 μήνες και η φάση της κατασκευής, δοκιμών και εμπορικής λειτουργίας 22 μήνες.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ το συνολικό ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 60,388 εκ. ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τυχόν απρόβλεπτα κόστη και το κόστος σύνδεσης. Η μονάδα FSRU προβλέπεται να αποκτηθεί υπό το καθεστώς της μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) και επομένως δεν νοείται ως μέρος του CAPEX. Η χρηματοδότηση του 20% της επένδυσης που θα ανέρχεται σε 12-15 εκ. ευρώ θα γίνει μέσω ιδίων κεφαλαίων από τον μέτοχο «Elpedison Α.Ε.» και μέσω τραπεζικής χρηματοδότησης.

Ο νέος σταθμός κατασκευάζεται με γνώμονα να μπορεί να καταναλώνει μίγματα φυσικού αερίου/υδρογόνου, ενώ με αντίστοιχο σχεδιασμό πρόκειται να αναπτυχθούν και οι εγκαταστάσεις που θα συνδέουν την προτεινόμενη υποδομή.

Η επένδυση στοχεύει στην εξυπηρέτηση κυρίως ιδίων αναγκών της Elpedison και συγκεκριμένα στην τροφοδοσία των παρακείμενων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής της, ισχύος 418 MW και 826 MW (υπό ανάπτυξη) στην Θεσσαλονίκη, καθώς και η διοχέτευση επιπλέον ποσοτήτων φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ για εξυπηρέτηση των καταναλώσεων της μονάδας 420 MW στην Θίσβη Βοιωτίας και της δραστηριότητας προμήθειας φυσικού αερίου της εταιρείας στην χονδρική ή τη λιανική.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια