1 Δεκεμβρίου: Εκτός οι οδηγοί λεωφορείων και εργαζόμενοι της RoyalMail. 2 Δεκεμβρίου: Εκτός εργαζόμενοι των σιδηροδρόμων και των λεωφορείων. 3 Δεκεμβρίου: Η ίδια εικόνα και ούτω καθ εξής…
Έτσι θα κυλούν οι ημέρες για τους Βρετανούς, στην απαιτητική περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς συνδικάτα του δημόσιου τομέα, κυβέρνηση και διοικήσεις των υπηρεσιών δεν έχουν βρει μια κοινώς αποδεκτή λύση. Η αρχή του μήνα λοιπόν προμηνύει επακριβώς την συνέχεια του υπόλοιπου Δεκεμβρίου καθώς για κάθε ημέρα μέχρι και την παραμονή των Χριστουγέννων στις 24 Δεκεμβρίου, τουλάχιστον ένα τμήμα του δημοσίου τομέα θα απεργεί ενώ στη μακρά λίστα των απεργιών προστίθενται οι εργαζόμενοι στις χρηματαποστολές (G4Scash) και οι δάσκαλοι οδήγησης.Η δύσκολη περίοδος που διανύει η χώρα οφείλεται σε εξωτερικούς και εσωτερικούς όμως παράγοντες: από τον αντίκτυπο της πανδημίας μέχρι την έλλειψη εργαζομένων λόγω του Brexit και από τον πόλεμο στην Ουκρανία μέχρι την αστάθεια που υπάρχει στη βρετανική πολιτική σκηνή.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Πληθωρισμός εσείς; Απεργίες εμείς!
Τα πάντα, κάποιο λιγότερο κάποιο περισσότερο, έχουν οδηγήσει σε έναν διαρκώς αυξανόμενο πληθωρισμό ο οποίος με την σειρά του οδηγεί σε μια οικονομική ασφυξία. Έτσι καθώς το κόστος ζωής ακριβαίνει οι οικονομικές απαιτήσεις αντίστοιχα μεγαλώνουν. Δάσκαλοι, οδηγοί τραίνων και λεωφορείων, ταχυδρόμοι, νοσοκομειακοί υπάλληλοι ζητούν λοιπόν εδώ και μήνες αύξηση των μισθών τους ώστε να αντέξουν τον πληθωρισμό που κυμαίνεται στο 11%.
Είναι αλήθεια πως κυρίως αυτοί οι τομείς βίωσαν την αυξημένη πίεση της πανδημίας. Ταυτόχρονα όμως, μια ακόμα αλήθεια είναι, πως το βρετανικό κράτος έχει στερέψει από λεφτά. Πριν από δυο εβδομάδες άλλωστε ο υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ παρουσίασε έναν αρκετά «σφιχτό» Προϋπολογισμό, με αυξήσεις φόρων και μείωση του κρατικού δανεισμού.
Αναμονή μέχρι και 40 ώρες στα ασθενοφόρα
Παρόλα αυτά η λίστα των απεργιών αυξάνεται. Μόλις χθες τα συνδικάτα των ασθενοφόρων (TheUnite και GMB) αποφάσισαν να τραβήξουν χειρόφρενο χωρίς όμως να έχουν οριστικοποιήσει ακόμα κάποια ημερομηνία. Όμως σημερινή ανάλυση του BBC δείχνει πως ήδη οι ασθενείς βρίσκονται αντιμέτωποι με αμφιβολίες για την ασφάλειά τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι αναμονές για την μεταφορά και την είσοδο των ασθενών στο NHS μπορεί να φτάσουν και τις 40 ώρες ενώ κάθε εβδομάδα πάνω από 10.000 ασθενοφόρα καταλήγουν ακινητοποιημένα σε ουρές έξω από τα επείγοντα με την αναμονή να είναι τουλάχιστον μια ώρα.
Η κατάσταση θα χειροτερέψει και κατ’ επέκταση η ταλαιπωρία για τους Βρετανούς. Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους δημόσιους λειτουργούς, συμπεριλαμβανομένων των υπάλληλων φύλαξης των συνόρων και των εργαζομένων στα γραφεία διαβατηρίων έχει και εκείνο αποφασίσει τη δική του απεργιακή κινητοποίηση χωρίς όμως να οριστικοποιήσει ημερομηνίες.
Ο απεργιακός κλοιός που έχει ξεσπάσει στην χώρα- και που επικρατεί εδώ και μήνες – δεν θα μπορούσε να μην απασχολήσει τη βρετανική βουλή.Ο πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ κατηγόρησε ευθέως χθες, εντός της Βουλής των Κοινοτήτων, τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Σερ Κιρ Στάρμερ ότι «υπακούει στους συνδικαλιστές» στηρίζοντας τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. «Αν θέλετε να βοηθήσετε πραγματικά την εργατική τάξη φύγετε από τις γραμμές των απεργιών και δώστε εδώ και τώρα ένα τέλος».
Η κυβέρνηση παράλληλα δεσμεύτηκε να περάσει μια νέα νομοθεσία, η οποία θα εγγυάται ένα ελάχιστο ποσοστό δρομολογίων στις υπηρεσίες των μεταφορών. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκει να μειώσει τον αντίκτυπο των απεργιών έστω στις μεταφορές.
Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
«Τετελεσμένο γεγονός» η μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο, λέει ο ντε Γκίντος
Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία του πληθωρισμού
Στην... «αγκαλιά» της Τέιλορ Σουίφτ ο πρώην CEO της Gucci
H Golden Goose ετοιμάζεται για εισαγωγή στο Μιλάνο
Στο στόχαστρο των ΗΠΑ τράπεζες της Κίνας που υποστηρίζουν τη Ρωσία
Οι προειδοποιήσεις και οι επερχόμενες συναντήσεις Μπλίνκεν στην Κίνα
Επί ποδός οι πολυεθνικές - Η Ευρώπη κλείνει τα «παραθυράκια» στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Οι πολυεθνικές με έδρα την Ευρώπη δεν θα μπορούν πλέον να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες σε ρωσικές θυγατρικές από τον Ιούνιο
Προαγωγή ή αποχώρηση - Πού στοχεύει η McKinsey για τη χρονιά
Οι συμβουλευτικές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους να διώξουν τα άτομα με χαμηλές επιδόσεις ώστε να επανέλθει η ισορροπία στο εσωτερικό τους
Για «λογοκρισία» κατηγορεί τους Αυστραλούς ο Ίλον Μασκ
Πώς απαντά στην απόφαση του δικαστηρίου
Το Βατερλώ της Nike με τις απευθείας πωλήσεις - Η επιστροφή στις ρίζες της
Tο μοτίβο direct-to-consumer που δεν της «βγήκε» και η ανάγκη να αλλάξει πορεία για να βγει μπροστά από τους ανταγωνιστές της
Πτώση στις τιμές των τροφίμων «βλέπει» η Oxford Economics - Οι κίνδυνοι
Η πτωτική τάση και οι αντίθετοι άνεμοι που θα μπορούσαν να ανατρέψουν το σενάριο
Τέλειωσε το οικονομικό θαύμα της Νότιας Κορέας;
Η ανάπτυξη βαίνει μειούμενη, καθώς η χώρα αγωνίζεται να μεταρρυθμίσει το παραγωγικό μοντέλο της και να μειώσει την εξάρτησή της από τη μεταποίηση
Γιατί νορβηγικές τράπεζες μεταναστεύουν στην Ελβετία
Οι αυξήσεις φόρων ώθησαν τους πλούσιους να φύγουν και τώρα ακολουθούν και οι τράπεζες τους πελάτες τους