
Οι Ιταλοί σφίγγουν το ζωνάρι και περιορίζουν τις αγορές τους ενόψει της εορταστικής περιόδου. Αυτό δείχνει έρευνα της ιταλικής εμπορικής ένωσης Confcommercio στη Ρώμη.
Ειδικότερα, το 83% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι φέτος, η αγοραστική κίνηση των Χριστουγέννων θα είναι σίγουρα μειωμένη, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το 28% του στατιστικού δείγματος απάντησε ότι «δεν θα αγοράσει δώρα λόγω του ό,τι η οικονομική του κατάσταση έχει χειροτερέψει και προτιμά να προσπαθήσει να βάλει χρήματα στην άκρη». Σε αναζήτηση εκπτώσεων και ειδικών προσφορών, το 62% των κατοίκων της Αιώνιας Πόλης πρόκειται να επιλέξει, ακόμη και τα συμβολικά δώρα, μέσω διαδικτύου. Αυτό, παρά το ό,τι τα περισσότερα καταστήματα έχουν ήδη κατεβάσει τις τιμές τους για να ενθαρρύνουν το αγοραστικό κοινό.
Διαβάστε επίσης: «Μαύρα» Χριστούγεννα για 1 στους 3 καταναλωτές – Τι δείχνει έρευνα για τις γιορτές
Είναι η πρώτη φορά που οι προσφορές ξεκινούν τόσο μαζικά πριν από τις γιορτές, έστω και αν οι κανονικές εκπτώσεις, εδώ στην Ιταλία, αρχίζουν πολύ γρήγορα, αμέσως μετά την πρωτοχρονιά. Το όλο φετινό κλίμα, είναι ενδεικτικό της μεγάλης οικονομικής στενότητας.
Χριστούγεννα και φιλανθρωπία
Πολλοί ιδιοκτήτες, μικρών ιδίως καταστημάτων, δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος λειτουργίας, λόγω της ενεργειακής κρίσης και είναι σαφές ότι η ανάσα ανακούφισης των γιορτών, φέτος, θα είναι πιο περιορισμένη. «Η κρίση πλήττει και τον Άη Βασίλη, εξανεμίζεται το δώρο των Χριστουγέννων» γράφει χαρακτηριστικά η ιταλική εφημερίδα La Repubblica. Κι έτσι, μόνο το 16% των Ιταλών πρόκειται να χρησιμοποιήσει τον δέκατο τρίτο μισθό του για να αγοράσει δώρα και ακριβά τρόφιμα.
Τα υπόλοιπα χρήματα θα διατεθούν για πληρωμές λογαριασμών, φόρων και διάφορων οφειλών. Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση Μελόνι διέθεσε τα δύο τρίτα του νέου κρατικού προϋπολογισμού για τον περιορισμό των αυξήσεων σε φως, φυσικό αέριο και την στήριξη οικογενειών και επιχειρήσεων. Τέλος, οι εθελοντικές οργανώσεις της Καθολικής Εκκλησίας και όχι μόνον, καλούν τους Ιταλούς να θυμηθούν, τις επόμενες εβδομάδες, τους φτωχότερους και περιθωριοποιημένους και να προσφέρουν ό,τι τους είναι δυνατόν. Ακόμη και το αρκετά φθηνό όσο και παραδοσιακό γλυκό Πανετόνε.
Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Χάιν Σουμάχερ: Ο νέος CEO που αναλαμβάνει τα ηνία της Unilever
Θα αναλάβει πλήρως τα καθήκοντά του την 1η Ιουλίου 2023, μετά από περίοδο παράδοσης ενός μήνα

Απρόσμενη άνοδος του πληθωρισμού στην Ισπανία - Τι σηματοδοτεί
Η επόμενη κίνηση της ΕΚΤ

«Κακά μαντάτα» από τη Γερμανία: Συρρικνώθηκε το ΑΕΠ το δ΄ τρίμηνο
Τι προβλέπουν οι αναλυτές

Πόσα πλαστά χαρτονομίσματα ευρώ αποσύρθηκαν το 2022
Τα τραπεζογραμμάτια των 20 και των 50 ευρώ εξακολούθησαν να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά παραχάραξης

Έσοδα ρεκόρ έφεραν στην LG οικιακές συσκευές και ανταλλακτικά αυτοκινήτων
Για έβδομη συναπτή χρονιά, η επιχειρηματική μονάδα συσκευών παρουσίασε σημαντική ενίσχυση σε σχέση με το προηγούμενο έτος

«Τσεκούρι» σε 6.000 θέσεις εργασίας από την Philips - Στόχος η διάσωση των κερδών
Οι μισές από τις περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν φέτος και οι άλλες μισές μέχρι το 2025

Στην αντεπίθεση ο ινδός μεγιστάνας Αντάνι - Πώς απαντά στις κατηγορίες για τις off shore
Συνεχίζεται η πτώση των μετοχών του ομίλου - Οι απώλειες στην αγορά έχουν πλέον αυξηθεί στα 65 δισ. δολάρια σε τρεις ημέρες

Έρχονται αυξήσεις στα εισιτήρια της Ryanair- Προβλέψεις για κέρδη ρεκόρ το 2023
Τα οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου του 2022 και οι προβλέψεις για το 2023

Βελτιώνεται το επιχειρηματικό κλίμα στην Κίνα
Οι Κινέζοι επιστρέφουν στην οικονομική κανονικότητα

H Toyota υπερασπίζεται το «στέμμα» της - Πόσο αυξήθηκαν οι πωλήσεις
Οι εκτιμήσεις για το τρέχον έτος