Μπροστά σε μία σημαντική νίκη στο Κογκρέσο, που όμως θέτει σοβαρότατα ερωτήματα ως προς την ασφάλεια των αεροσκαφών 737 MAX, φαίνεται πως βρίσκεται η Boeing.

Όπως μεταδίδει το Reuters, η αμερικανική εταιρεία αναμένεται να κερδίσει την υποστήριξη του Κογκρέσου ώστε να εξασφαλιστεί παράταση της προθεσμίας για την εφαρμογή νέων προδιαγραφών ασφάλειας ως προς τους συναγερμούς στο πιλοτήριο, στις δύο εκδόσεις του αεροσκάφους 737 MAX.

ΗΠΑ: Ταμείο 500 εκατ. δολ. για τις αποζημιώσεις των δυστυχημάτων με Boeing 737 MAX

Η προθεσμία

Η αρχική προθεσμία για την κρίσιμη παρέμβαση στο τομέα της ασφάλειας των αεροσκαφών MAX 7 και MAX 10, η οποία επιβλήθηκε από το Κογκρέσο το 2020 μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα με αεροσκάφη 737 ΜΑΧ που στοίχισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, λήγει στις 27 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, το Κογκρέσο ετοιμάζεται να ψηφίσει υπέρ του να δοθεί παράταση στην προθεσμία που έχει δοθεί στην Boeing ώστε να συμμορφωθεί με τη νέα, αυστηρότερη νομοθεσία.

Το MCAS και οι τροποποιήσεις

Τα εσφαλμένα δεδομένα από έναν αισθητήρα που προκάλεσε την επαναληπτική λειτουργία ενός λογισμικού που είναι γνωστό ως MCAS οδήγησαν στα δύο τραγικά δυστυχήματα με τα αεροσκάφη 737 MAX. Το 2020, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαίτησε από την Boeing να προχωρήσει σε μετατροπές στα αεροσκάφη ώστε να διασφαλιστεί ότι το MCAS θα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν λαμβάνει δεδομένα από δύο αισθητήρες.

Μετά την 27η Δεκεμβρίου, όλα τα αεροσκάφη πρέπει να φέρουν εξελιγμένα συστήματα συναγερμού στο πιλοτήριο προκειμένου να πιστοποιηθούν από την FAA, προκαλώντας προβλήματα στα συστήματα των αεροσκαφών MAX 7 και 10 ή δρομολογώντας ενδεχομένως σημαντικές καθυστερήσεις στην ανάπτυξη νέων αεροσκαφών, εκτός κι αν το Κογκρέσο ψηφίσει νέα νομοθεσία. Οι απαιτήσεις ενός σύγχρονου συστήματος συναγερμού δεν εφαρμόζονται για τα αεροσκάφη που ήδη χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρίες και έχουν προηγουμένως πιστοποιηθεί από την FAA.

Η Boeing ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι αναμένει πως το 737 ΜΑΧ 7 θα πιστοποιηθεί αυτή τη χρονιά ή το 2023.

«Έτσι σκοτώνονται άνθρωποι»δ

Ο Μάικλ Στούμο, η κόρη του οποίου σκοτώθηκε στο δυστύχημα με το αεροσκάφος ΜΑΧ της Ethiopian Airlines άσκησε κριτική στην απόφαση για παράταση της προθεσμίας συμμόρφωσης με τις νέες προδιαγραφές. «Χωρίς στοιχεία δεν πρέπει να υπάρχει εξέταση» του αιτήματος, καθώς «αυτός είναι τρόπος που οι άνθρωποι πεθαίνουν στα αεροπλάνα», είπε.

Η Boeing κέρδισε τη σημαντική υποστήριξη των ενώσεων εργαζομένων στην πολιτική αεροπορία την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με προηγούμενες επιστολές που δεν δημοσιεύτηκαν και τις οποίες έχει διαβάσει το Reuters.

Ο Ρόμπερτ Μαρτίνεζ πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Χειριστών και Εργαζόμενων στον Τομέα της Αεροδιαστημικής ανέφερε στους ηγέτες του Κογκρέσου σε επιστολές της 14ης Δεκεμβρίου που έχει διαβάσει το Reuters ότι «η προθεσμία απειλεί να ακυρώσει τα προγράμματα των αεροσκαφών MAX-10 και MAX-7, προκαλώντας καταστροφικές συνέπειες σε χιλιάδες εργαζόμενους και τις κοινότητες τους σε παναμερικνικό επίπεδο, όπως επίσης και στο μέλλον της αμερικανικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή