Κάθε προσδοκία ξεπέρασαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων τα τελευταία 3,5 χρόνια στην Ελλάδα.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) το 2022 εκτοξεύτηκαν στις 8.337 από μόλις 480 το 2019. Δηλαδή είναι 17 φορές πάνω οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Έτσι το 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν συνολικά 18.658 ηλεκτρικά οχήματα όταν το 2019 ήταν μόλις 1.225.
Sony – Honda: Παρουσίασαν το πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Afeela
Η Σδούκου
Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και τα έκανε γνωστά η γενική γραμματέας Ενέργειας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.
Με ανάρτηση της στα social media τόνισε: «Στο ξεκίνημα του νέου έτους αισθανόμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την έως και σήμερα επιτυχία της πολιτικής μας για την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία 3,5 χρόνια, που μας έχει φέρει ένα βήμα πιο κοντά προς τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών στη χώρα».
Η κ. Σδούκου είναι η αρμόδια των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που τρέχουν για την επιδότηση της απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και εκείνη που σχεδίασε την πολιτική της διείσδυσης τους στην αγορά.
Οι επιδοτήσεις
Συνολικά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διέθεσε επιδοτήσεις ύψους περίπου 50 εκ. ευρώ για την ενίσχυση φυσικών και νομικών προσώπων προκειμένου να αγοράσουν φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Σήμερα, κατανοούμε περισσότερο από ποτέ άλλοτε, τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στις μετακινήσεις και το περιβάλλον. Όλα αυτά επιτεύχθηκαν χάρη στην εμπροσθοβαρή και τεκμηριωμένη πολιτική μας για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, που περιελάμβανε τη θέσπιση του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος 4710/2020 για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και Εθνικός Κλιματικός Νόμος), τα αναγκαία φορολογικά κίνητρα καθώς και τα προγράμματα επιδότησης για πολίτες και επιχειρήσεις, όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνει χαακτηριστικά.
Οι στόχοι
Οι ταξινομήσεις των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπερκάλυψαν και τους ετήσιους στόχους του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργειας και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Σύμφωνα με την Αλεξάνδρα Σδούκου: «Το 2022 υπερκαλύψαμε για μία ακόμα χρονιά τον ετήσιο στόχο ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV-PHEV) που είχε τεθεί στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) από το 2019».
Όπως τονίζει: «Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλησίασε το 7,9% της αγοράς, με τον Δεκέμβριο να καταγράφονται οι περισσότερες ταξινομήσεις σε σύγκριση με όλους τους μήνες του έτους που μας πέρασε, τόσο όσον αφορά στο σύνολο (842 BEV & PHEV), όσο και σε ό,τι αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (324 BEV)».
Και ο απολογισμός που κάνει είναι: «Από την ημέρα που αναλάβαμε τα ηνία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον εδραιωθεί ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, με τις συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν φτάσει στις 18.658, ήτοι, 15 φορές περισσότερες από εκείνες, το 2019».
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκίνητων ανέβηκαν «παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις από τη δίδυμη κρίση του Covid-19 και των τιμών της ενέργειας, που είχαν σοβαρό αντίκτυπο στις τιμές και στις παραδόσεις των αυτοκινήτων», όπως είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ.
Νέα προγράμματα
Η κ. Σδούκου αναγγέλλειθ επίσης τα νέα προγράμματα επιδότησης: «Το 2023 θέτουμε τον πήχη ακόμα υψηλότερα, καθώς προωθούμε νέες δράσεις επιδότησης όπως τα «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Παντού» και το «Produc-e Green». Έχουμε, σίγουρα, πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη. Ξεκινάμε τη νέα χρονιά δυναμικά, με προτεραιότητες την επιτάχυνση ανάπτυξης νέων υποδομών φόρτισης Η/Ο σε όλη την Ελλάδα και την παροχή αναπτυξιακών κινήτρων με στόχο τη δημιουργία νέων παραγωγικών- βιομηχανικών επενδύσεων στην Ελλάδα, στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης», καταλήγει με το μήνυμά της στα social media.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ