Στροφή στην αγορά second hand ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ κάνουν ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές, με τη βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών να καταγράφει σε παγκόσμιες πωλήσεις 177 δισ. δολαρίων το 2022, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ThredUp.
Πρόκειται για αύξηση κατά 28% σε σχέση με το 2021, η οποία οφείλεται τόσο στον υψηλό πληθωρισμό όσο και στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου «μεταπώλησης», αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βιώσιμες αγοραστικές συνήθειες.
Zara: Γιατί κάνει στροφή στα ρούχα από δεύτερο χέρι
Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για περαιτέρω ανάπτυξη. Η έκθεση της ThredUp, η οποία βασίζεται σε δεδομένα από την εταιρεία αναλύσεων λιανικής GlobalData, προβλέπει, σύμφωνα με το Bloomberg, ότι η βιομηχανία μεταχειρισμένων θα διπλασιαστεί πρακτικά στα 351 δισ. δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις έως το 2027. «Είναι σαφές ότι η μεταπώληση δεν είναι μόδα», είπε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ThredUp, James Reinhart.
Την ώρα που οι καταναλωτές αρχίζουν να εκτιμούν την αξία της αγοράς από δεύτερο χέρι και οι επώνυμες μάρκες εξετάζουν το ζήτημα της μεταπώλησης όλο και πιο σοβαρά. «Όταν μιλάω με εκπροσώπους επώνυμων brands σήμερα, δεν συζητούν για το εάν θα εμπλακούν στη μεταπώληση, αλλά για το πώς» λέει ο Reinhart.
Οι εταιρείες μόδας που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, καθώς και να βελτιώσουν το οικολογικό τους αποτυπώματα ως προς τη χρήση νερού και πλαστικών, μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα ταυτόχρονα υποστηρίζοντας τη συνεχή χρήση των υφιστάμενων προϊόντων τους μέσω μεταπώλησης, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα.
Ωστόσο, το εάν η άνοδος των μεταχειρισμένων και άλλων «κυκλικών» επιχειρηματικών μοντέλων θα επιφέρει μείωση του αριθμού των νέων προϊόντων που παράγονται ή της ζήτησης των καταναλωτών για νέα αγαθά παραμένει ένα ερώτημα.
«Άθλημα για νέους» η αγορά ρούχων από δεύτερο χέρι
Οι αγοραστές που προσελκύονται περισσότερο από τη μεταπώληση ανήκουν σε νεότερες γενιές, κυρίως της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData σε περίπου 3.000 ενηλίκους στις ΗΠΑ, το 83% των ερωτηθέντων που ανήκουν στη γενιά Z δήλωσε ότι έχει ψωνίσει ρούχα από δεύτερο χέρι ή ότι είναι ανοιχτό σε αυτό. «Είναι σίγουρα ένα άθλημα για νέους», δηλώνει ο Reinhart.
Αυτοί οι ίδιοι καταναλωτές έχουν τροφοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο της γρήγορης και εξαιρετικά γρήγορης μόδας, γεγονός που εξηγεί γιατί ακόμη και μεγάλες εταιρείες γρήγορης μόδας αγκαλιάζουν πλέον τις πωλήσεις μεταχειρισμένων σε καταστήματα και στο Διαδίκτυο.
Πηγή: in.gr
Latest News
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
H αμερικανική οικονομία απειλείται από στασιμοπληθωρισμό
Αυτό μπορεί να είναι χειρότερο από την οικονομική ύφεση
Προβλέψεις για ανάπτυξη έως 3,5% στο Χονγκ Κονγκ το α΄ τρίμηνο
Εντός του εύρους της πρόβλεψης οικονομικής ανάπτυξης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο του Χονγκ Κονγκ
Η ύφεση της αγοράς ακινήτων στη Σιγκαπούρη προσφέρει ευκαιρίες για κροίσους
Η ύφεση στην αγορά ακινήτων της πόλης-κράτους προσφέρει ευκαιρίες για όσους έχουν χρήμα
Αναποτελεσματικές οι κυρώσεις σε Ρωσία και Ιράν
Στο Ιράν επιβάλλονται κυρώσεις εδώ και 40 χρόνια. Στη Ρωσία έχουν επιβληθεί τόσες κυρώσεις, όσο σε καμία άλλη χώρα. Τα αποτελέσματά τους όμως είναι πενιχρά
Ο τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός της Google - Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ
Ο επικεφαλής της DeepMind της Google αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ ο επικεφαλής των συσκευών Pixel θα επιβλέπει επίσης το Android
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft